Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
TPSA rozpoczęła blokadę portu SMTP
Opublikował Wiadomość
Endriu48 
Mod
*emW-"spider"



Pomógł: 71 razy
Wiek: 75
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 3222
Skąd: O...../Mazury
  Wysłany: Pią 04 Gru, 2009   TPSA rozpoczęła blokadę portu SMTP

Blokada portu SMTP
Kod:
Od 1 grudnia Telekomunikacja Polska blokuje ruch wychodzący na porcie 25/tcp z adresów IP przydzielanych klientom Neostrady w celu ograniczenia ilości spamu i złośliwego oprogramowania wysyłanego z tych sieci.
Zmiana została zapewne podyktowana faktem, że od lat sieci udostępniane przez TPSA klientom lokowały się w czołówce źródeł spamu w rankingach takich jak Senderbase (patrz: Klienci TPSA w spamerskiej czołówce), głównie z powodu przejętych przez botnety komputerów należących do nieświadomych klientów.

Z punktu widzenia klientów operacja jest o tyle dotkliwa, że wymaga zmiany konfiguracji oprogramowania pocztowego tak, by serwer wychodzący otrzymywał pocztę na porcie 587 lub 465. Zmiana jest prosta, wymaga jednak by port ten był obsługiwany również po stronie serwera.

Większość dużych operatorów pocztowych obsługuje nowy port, bo wynika on z zaleceń RFC 4409, wprowadzonych właśnie w celu oddzielenia poczty wysyłanej przez użytkownika końcowego (MSA) do serwera (MTA) od poczty wysyłanej pomiędzy serwerami (MTA-MTA).

Problem może się pojawić w przypadku osób korzystających z serwerów pocztowych przyjmujących pocztę wyłącznie na porcie 25, ponieważ możliwość wysyłania poczty zostanie dla nich zablokowana. Rozwiązaniem w takim przypadku będzie skorzystanie z serwera SMTP udostępnianego przez TPSA wszystkim klientom Neostrady.

Pozytywny efekt tej operacji widać na Senderbase - już po dwóch dniach średnia ilość spamu wysyłanego z sieci zarejestrowanych na TPSA spadła o prawie 80% w stosunku do ubiegłego miesiąca.

Szczegółowe informacje o blokadzie można znaleźć na stronach TPCERT: Obsługa poczty z wykorzystaniem portów 587 i 465. Do diagnozowania problemów użytkownicy mogą wykorzystać udostępnione przez TP narzędzie Skaner SMTP.

za idg,pl
przydatne linki:
http://www.tp.pl/prt/pl/t...iecz/?_a=685898
http://www.cert.tp.pl/skanersmtp/
_________________
"Doświadczenie zmienia się proporcjonalnie do zrujnowanego sprzętu."


Jak pomogłem to Kliknij w -> POMÓGŁ!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group