Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klasa specjaliaty
Opublikował Wiadomość
Dam22118 
1


Dołączył: 30 Sty 2021
Posty: 10
Skąd: Sieradz
Wysłany: Pią 24 Wrz, 2021   Klasa specjaliaty

Witam panowie, czy moze ktos robil rok temu albo robi w tym roku 3 klase specjjalisty, jesli chodzi o pytania i wiedze z zakresu stanowiska '' elektronechanik'' raczej sie nie obawiam, raczej mi chodzi o wiedze ogolnowojskowa, czy może ktos ma akrusz z pytaniami lub byl post podobny, dopiero 3 lata sluzby więc sporo nie wiem jeszcze z tego zakresu
 
 
Irecco 
5
Czy Dowódca o tym wie...?



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 885
Skąd: Polanda
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2021   

Dam22118, Każdego roku pytania inne, także :czytanie:
_________________
Nie smućcie się, że nie piastujecie stanowisk.
Troszczcie się o to, by być stanowisk godni.
/Konfucjusz/
 
 
antracyt 
2
antracyt



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2021   

Kliknąłem raz i znalazłem zasady z JW 1747, Tam jest zakres wiedzy:

https://docplayer.pl/57964548-Zasady-uzyskiwania-klas-kwalifikacyjnych-specjalistow-wojskowych-dla-podoficerow-i-szeregowych-zawodowych-w-jednostce-wojskowej-1747.html
 
 
 
wujek dobra rada 
5
kwitoman wizjoner



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 690
Wysłany: Sob 25 Wrz, 2021   

Przecież zakres wiedzy na prawie każdą SW jest dostępny (w tych w których zdarza mi się egzaminować jest i to stworzony ponad jednostką).
PS ogólnowojskowy to chyba jednakowy dla wszystkich
_________________
w naszym zoo jest wesoło
 
 
Papla 
6
Ojejku a moze bardziej



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1289
Skąd: na dole mapy
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2021   Re: Klasa specjaliaty

Dam22118 napisał/a:
Witam panowie, czy moze ktos robil rok temu albo robi w tym roku 3 klase specjjalisty, jesli chodzi o pytania i wiedze z zakresu stanowiska '' elektronechanik'' raczej sie nie obawiam, raczej mi chodzi o wiedze ogolnowojskowa, czy może ktos ma akrusz z pytaniami lub byl post podobny, dopiero 3 lata sluzby więc sporo nie wiem jeszcze z tego zakresu


Nie chce byc tym, kto sie przypier... do pisowni, ale pewien jestes, ze z taka ortografia nie rzucasz sie z motyka na slonce?
_________________
Zanim zablokuja - > Angielski wymagany
https://www.bitchute.com/video/hx1ksGkSwOBR/

"A tak poza tym, to Amerykanie już konflikt w Iraku wygrali, więc i tak nie ma to znaczenia" - Remov, 12/0/2008
"choć samolot lata i dwupłatowiec lata - to jednak obie te konstrukcje nie są samolotami" Remov
"Pozwól zatem, zanim Cię zablokuję, bo tego rodzaju chamstwa nie lubię, że wytłumaczę, że wszystkie moje teksty na temat broni (za czasów dziennikarskiej pracy) były i są obiektywne. 06/03/2021 Remov
 
 
bodzio1973 
5
27 lat 1 m-c



Pomógł: 8 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 773
Skąd: KILLER TANKS
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2021   

Co do "ugryzienia" tematu z dodatkiem motywacyjnym za zdanie sesji egzaminacyjnej i uzyskanie Klasy Kwalifikacyjnej III, II, I czy mistrzowskiej (kiedyś klasy specjalisty) to wielu JW niechętnie do tego tematu podchodzono (przynajmniej na tamtą chwilę, teraz jest pewnie ciut lepiej ale nadal nie tak jak powinno być) z uwagi na duży wysiłek opracowania całej dokumentacji, a także powołania komisji i poświecenia min 2 dni wyjętych z życia JW na ich przeprowadzenie. Ponadto w tamtej chwili nie było zbyt jasnych wytycznych do ich wytworzenia co dodatkowo utrudniało prace nad nimi. Ciekawostka jest to że powyższe zasady zostały wprowadzone w życie w JW w której miałem przyjemność służyć (1747) jak również byłem częścią ich tworzenia. :gent:

[ Dodano: Pon 27 Wrz, 2021 ]
Najważniejsze korzystne zmiany starych klas specjalisty w stosunku do nowych klas kwalifikacyjnych to ;

Do potwierdzenia klasy kwalifikacyjnej zobowiązani są żołnierze zawodowi, którzy zostali wyznaczeni na stanowiska służbowe oznaczone inną specjalnością wojskową.Aby zachować uzyskaną w innej specjalności wojskowej klasę kwalifikacyjną, żołnierz zawodowy musi ją potwierdzić w nowej specjalności w ciągu dwóch lat od daty wyznaczenia na nowe stanowisko służbowe. ( w starych przepisach było tak że się ja traciło dlatego absurdem była zmiana stanowisk zaszeregowanych do innych specjalności bo równała się z jej natychmiastową utratą )

Potwierdzenia klasy kwalifikacyjnej dokonują organy uprawnione do powoływania komisji egzaminacyjnych.Utrata klasy kwalifikacyjnej następuje wówczas, gdy żołnierz zawodowy:
2)nie potwierdził klasy kwalifikacyjnej, nie przystąpił do egzaminu lub nie zdał egzaminu w celu podwyższenia klasy kwalifikacyjnej;
3)po wyznaczeniu na stanowisko służbowe w nowej specjalności wojskowej nie potwierdził jej na dotychczas posiadanym poziomie.Utrata posiadanej klasy kwalifikacyjnej jest równoznaczna z jej obniżeniem do klasy bezpośrednio niższej –następuje automatycznie, bez dodatkowego rozpatrywania przez komisję egzaminacyjną i powoduje konieczność potwierdzenia odpowiednio niższej klasy kwalifikacyjnej w okresie dwóch lat.

Ciekawym jest fakt że jeśli ktoś posiada II klasę po czym zmienia stanowisko w innej specjalności i w ciągu 2 lat nie potwierdzi jej w tej nowej nie traci jej całkowicie tylko "spada" o jeden poziom do III i ma ponownie 2 lata na jej potwierdzenie. ;)
_________________
"Miłość Ojczyzny Naszym Prawem"
 
 
Dam22118 
1


Dołączył: 30 Sty 2021
Posty: 10
Skąd: Sieradz
Wysłany: Wto 28 Wrz, 2021   Re: Klasa specjaliaty

Papla napisał/a:
Dam22118 napisał/a:
Witam panowie, czy moze ktos robil rok temu albo robi w tym roku 3 klase specjjalisty, jesli chodzi o pytania i wiedze z zakresu stanowiska '' elektronechanik'' raczej sie nie obawiam, raczej mi chodzi o wiedze ogolnowojskowa, czy może ktos ma akrusz z pytaniami lub byl post podobny, dopiero 3 lata sluzby więc sporo nie wiem jeszcze z tego zakresu


Nie chce byc tym, kto sie przypier... do pisowni, ale pewien jestes, ze z taka ortografia nie rzucasz sie z motyka na slonce?


Chodzi o doublet slowa raczej czy moze specjjalisty, stary ogarnij się jak masz z tym problem to idz na nauczyciela, tak napisałem i tyle, pisze na telefonie wiec zdarza sie, mi to nie przeszkadza, problemu nie mam, za to u ciebie widzę jest
 
 
wujek dobra rada 
5
kwitoman wizjoner



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 690
Wysłany: Wto 28 Wrz, 2021   

Po co ortografia. Telefon przecież dobrze pisze, nie?
Pomóżcie koledze, laski nie róbcie.
_________________
w naszym zoo jest wesoło
 
 
Tytan w dresie. 
8


Pomógł: 29 razy
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 3703
Skąd: ***** ***
Wysłany: Sro 29 Wrz, 2021   

Dam22118, tobie nie przeszkadza, choć powinno. Natomiast przeszkadza to czytającym. Nie piszesz postów do siebie.
_________________
***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group