Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
26 śmigłowców= to jeszcze nie przetarg
Opublikował Wiadomość
leoncio 
5



Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 483
Skąd: lotnisko i WKU
Wysłany: Wto 04 Maj, 2021   

i napisał/a:
Po prostu - potrzeb jest wiele.

Masz absolutną rację.
Szkoliłem się na Mi-24 - były na gwarancji (1987). Są dalej w linii.
Bywałem w Leźnicy Wlk. (1989), patrząc na Mi-8/14. Są dalej w linii.
Obserwowałem działające PTS-y w 1997 w Raciborzu, w 2010 w jego okolicach. Zastanawiałem się, co je zastąpi. Hmmm...
_________________
Pytanie mechanika MiG-21: jaki jest zasięg pocisku R-3S? Odpowiedź specjalisty: łeeeeee, te to lecą!
 
 
jack ols 
7


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 2369
Skąd: mleczna droga
  Wysłany: Pią 07 Maj, 2021   

Michael444 napisał/a:
Nawet z gumowymi kulami. Powodzie są średnim argumentem za kupnem śmigłowców bo za równowartość eskadry śmigłowców średnich można zbudować kilkanaście dużych zbiorników retencyjnych.
Mozna tez zbudowac za to wiele rzeczy. Nawet, dwie wieze.
Odbudowa floty smiglowcow wpisuje sie, w na przyklad w odbudowe wlasciwosci przeciwpolodziowych, ratownictwa, czy misji rozpoznania ,poszukiwawczo ratunkowych , w warunkach misji bojowych, I ratowniczych pola walki. To naprawde duzo. Zabezpieczenie i jaja.
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13479
Skąd: ---
Wysłany: Pią 07 Maj, 2021   

leoncio napisał/a:
Szkoliłem się na Mi-24 - były na gwarancji (1987). Są dalej w linii.

Miło czytać kolegę "po fachu". Nie znam Twojej specjalności. Lecz z podpisu domyślam się, iż jesteś uzbrojeńcem.
Kiedyś mi powiedziano - Kto ma szkolić na Mi-24? Wskazano na mnie. Nie odmówiłem.
Tu pozwolę sobie na odrobinę samozadowolenia. Znam się na tym śmigłowcu.

leoncio napisał/a:
Bywałem w Leźnicy Wlk.

Ja też. Dwa razy. Spotkała mnie ciekawostka na Biurze przepustek. Ludzik mówi mi, iż mam niewłaściwe nakrycie głowy. A ja mu na to - Ja nie jestem z Wojsk Lądowych, ja jestem z Sił Powietrznych.
O drugiej ciekawostce nie będę wspominał. Ktoś mógłby za to popłynąć.
A ja nie jestem od stwarzania problemów. Problemy same mnie znajdują.

leoncio napisał/a:
Obserwowałem działające PTS-y w 1997 w Raciborzu, w 2010 w jego okolicach. Zastanawiałem się, co je zastąpi. Hmmm...

A ja znacznie wcześniej. To co robili chłopaki wzbudziło mój podziw.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
leoncio 
5



Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 483
Skąd: lotnisko i WKU
Wysłany: Pią 07 Maj, 2021   

i napisał/a:
Nie znam Twojej specjalności. Lecz z podpisu domyślam się, iż jesteś uzbrojeńcem.

Nieee. Nafciarz.
Ten od noszenia klucza do nakrętki głównej wirnika nośnego przez dwie osoby, bo trzecia na urlopie...
_________________
Pytanie mechanika MiG-21: jaki jest zasięg pocisku R-3S? Odpowiedź specjalisty: łeeeeee, te to lecą!
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Sob 08 Maj, 2021   

Powinno być w innym wątku ale że wspomniano:

https://2s14.blogspot.com/2017/03/co-z-nastepca-pts-m-czyli-o.html

Cytat:
Owszem, w 2013 generał Skrzypczak w wywiadzie dla PZ (link będzie na końcu artykułu) stwierdził, że Wojskowe Zakłady Inżynieryjne w Dęblinie otrzymały grant od NCBiR w celu opracowania tegoż następcy, ale dla porównania równie pilny projekt następcy BWP-1 o kryptonimie Borsuk rozpoczął się rok później, a na tegorocznym MSPO zostanie zaprezentowany jego prototyp (nie makieta).
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13479
Skąd: ---
Wysłany: Sob 05 Cze, 2021   

A tak przy okazji - wybrukowano już ten "parking" w Leźnicy? Czy dalej tonie w błocie?
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

A sojusznik Prezesa dalej po swojemu:

https://zbiam.pl/wegierskie-perkozy-w-komplecie/

Cytat:
Kontrakt na sprzedaż 20 H145M był drugim sukcesem koncernu Airbus na rynku węgierskim. Wcześniej rząd tego kraju zakupił dwa samoloty pasażerskie A319, które są wykorzystywane do przewozu rządowych VIP oraz przedstawicieli sił zbrojnych. W ostatnich latach Budapeszt zdecydował się także na zakup szesnastu wielozadaniowych H225M – ich dostawy mają rozpocząć się w 2023 roku.


H145M, Caracale. No i na ziemi Leopardy 2....

Chyba trzeba trzepnąć ich wiązką antonionów...
 
 
xymox 
5


Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 821
Skąd: Daleka Północ
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

ToMac napisał/a:

Chyba trzeba trzepnąć ich wiązką antonionów...


Ale murgrabia Orban nie ma u siebie najbardziej madziarowych śmigłowców na świecie składanych rękoma wąsatego Madziara jak my najpolszych Bieda Jastrzębi. Więc i tak musi kupić gdzieś spoza swojego królestwa. A czołgi to i tak ukryta opcja niemiecka RLS czy Ślązacy w Bumarze :cool: A że Polacy nie są fur Deutschland to i swoje Abramsy mają
 
 
239099 
10
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 6043
Skąd: z nikąd
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

ToMac napisał/a:
A sojusznik Prezesa dalej po swojemu
Sojusznik prezesa nie ma
- ani odpowiednik Bumaru
- ani montowni śmigłowców w rękach zachodniego kapitału
- ani też co 3 lata nie zmienia koncepcji (jak my z czołgami - mieć, nie mieć , ciężkie, lekkie itd)

Madziarska armia także nie potrzebuje takich ilości by marzyć o jakiś montowniach (kupuje gotowce )

A tak z innej strony
Nie sztuką zrobić jeden "skok" i w krótkim czasie kupić w sumie nieduże ilości uzbrojenia...
Zobaczymy jak dynamika modernizacji się zmieni po pierwszych latach po otrzymaniu nowego sprzętu...
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

239099 napisał/a:
ToMac napisał/a:
A sojusznik Prezesa dalej po swojemu
Sojusznik prezesa nie ma
- ani odpowiednik Bumaru
- ani montowni śmigłowców w rękach zachodniego kapitału
- ani też co 3 lata nie zmienia koncepcji (jak my z czołgami - mieć, nie mieć , ciężkie, lekkie itd)

No to dlatego wybrał dwa kotowate....

239099 napisał/a:

Nie sztuką zrobić jeden "skok" i w krótkim czasie kupić w sumie nieduże ilości uzbrojenia...
Zobaczymy jak dynamika modernizacji się zmieni po pierwszych latach po otrzymaniu nowego sprzętu...

Jeśli będą należeć do IV Rzeszy...IV Rzeszy Frankońskiej.

xymox napisał/a:
A że Polacy nie są fur Deutschland to i swoje Abramsy mają [/i]

Bilety Nur nicht für die Deutschen są bardzo drogie. 13/14 razy droższe..
 
 
239099 
10
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 6043
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sob 04 Gru, 2021   

ToMac napisał/a:
No to dlatego wybrał dwa kotowate....
Dlatego mamy problem
Inaczej modernizuje się armie która kupuje 200-300 BWP, 100 czołgów itp...
Inaczej gdy się kupuje 2000 BWP, 1500 czołgów itp.

A WP nie jest ani jednym ani drugim...
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Sob 04 Gru, 2021   

Pytanie czy z biegiem czasu ten problem sam się rozwiązuje. Przez 1, 2, 3 dekady... Raczej nie.

No niby miał się rozwiązać wraz z nadejściem ery śmierci czołgów podstawowych ale jednak pomimo końca końca historii czołgi to przetrwały. Czołgi podstawowe..
 
 
239099 
10
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 6043
Skąd: z nikąd
Wysłany: Nie 05 Gru, 2021   

A ja mam takie pytanie w temacie - do tych co mają jakieś pojęcie o eksploatacji śmigłowców.

Wobec obecnego "stanu rzeczy" что делать?

Zakładając kolejne S-70i dla WP to czy kupować kolejne AW101 - i uczynić z niego "typ ciężki" w naszej śmigłowcowej flocie
Czy jednak nie ceregielić się i kupić te 12-16 CH-47F?
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Nie 05 Gru, 2021   

Mocne pytanie. Coś nie pada odpowiedź. Mnie z kolei sentyment oraz skrzywienie każe podziwiać tę maszynę:

https://802u.com/aircraft-capabilities/aircraft-comparison/
https://www.youtube.com/watch?v=7tFesNuC_wk

https://www.airforce-tech...ttack-aircraft/

Makaron zawiera:

Cytat:
The AT-802U aircraft offers higher speed and manoeuvrability than most helicopters, UAVs and cargo aircraft. It has a maximum speed of 394km/h and stall speed of 169km/h with flaps down. The patrol speed of the aircraft is 333km/h, and the maximum range is 2,414km when fitted with auxiliary fuel tanks.

The aircraft can climb at a maximum rate of 3,000ft/m, and requires a landing run of 366m, and a minimum take-off roll of 207m. It can perform 450 flight hours a year, at an average cost of below $400 per flight hour.


Tłumaczenie:

Cytat:
Samolot AT-802U oferuje większą prędkość i zwrotność niż większość śmigłowców, bezzałogowych statków powietrznych i samolotów transportowych. Ma maksymalną prędkość 394 km/h i prędkość przeciągnięcia 169 km/h z opuszczonymi klapami. Prędkość patrolowa samolotu wynosi 333 km/h, a maksymalny zasięg to 2414 km w przypadku wyposażenia w pomocnicze zbiorniki paliwa.

Samolot może wznosić się z maksymalną prędkością 3000 stóp/m i wymaga rozbiegu 366 m oraz minimalnego rozbiegu 207 m. Może wykonać 450 godzin lotu rocznie, przy średnim koszcie poniżej 400 USD za godzinę lotu.
 
 
xymox 
5


Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 821
Skąd: Daleka Północ
Wysłany: Wto 07 Gru, 2021   

239099 napisał/a:

Czy jednak nie ceregielić się i kupić te 12-16 CH-47F?


Równie dobrze możemy iść w V-22 Osprey.

Ostatnie decyzje zakupowe dotyczące modernizacji SZ RP to akurat z braniem pod uwagę kosztów eksploatacji mają niewiele wspólnego. Ważne żeby PR sobie władza zrobiła.

A z V-22 bylibyśmy awangardą w Europie :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group