Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zalew Wislany - przekop - Zatoka Gdanska -kontekst militarny
Opublikował Wiadomość
H.E.L.L.B.O.Y. 
5



Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 470
Skąd: FROM H.E.L.L.
Wysłany: Nie 10 Mar, 2024   

manfred napisał/a:
A tu takie

Bardzo kibicuję rozwojowi portu w Elblągu po latach marazmu, ale... Czy Ty w ogóle masz pojęcie czym się egzaltujesz :?: "... żeby mogły nią pływać statki o pojemności tysiąca ton..."
manfred napisał/a:
jedną z przyczyn, dla których ukraińskie zboże zostaje w Polsce jest zapchanie portów, o czym właśnie mówią rolnicy
To jakaś kpina jest jak czy jakiś dżołk :?: "Statki" o ładowności 1000 ton :?: Masz pojęcie jakich gabarytów jest taki "statek" i ile pomieści np. zboża przewiezionego koleją i po jakich akwenach może sobie popływać :?: Jakie parametry ma tor wodny na rzece Elbląg (szer. ok. 20 m) :?: Masz pojęcie o parametrach śluzy :?: - komora śluzy ma długość 200 metrów, szerokość 25 metrów i głębokość 6,5 metra.Tam mają operować jakieś galeony, barki, a może SS Sołdek ma tam pływać :?: Ogarnij się i ochłoń człowieku.
Cytat:
_________________
"Na wojnie ten wygrywa, kto najmniej błędów popełnia". Napoleon Bonaparte (1769-1821)
 
 
manfred 
Guru



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12831
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Nie 10 Mar, 2024   

To chyba w Szesnastogwiazdkowie

Cytat:
po co nam port w Elblągu, jak jest w Hamburgu


XIXw.

Rosjanie od dawna przeładowują ukraińskie zboże ze statku na statek na M. Czarnym.

Ukraińcy zaczynają to robić ze swoim zbożem wożonym barkami z mniejszych portów w Konstancy, bo po prostu wyczerpały się zdolności przeładunku.

Zresztą największe porty są tak zapchane, że właśnie takie są tendencje - samorozładunek na morzu na barki albo bezpilotowce i dowóz do mniejszych portów.
_________________
Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
 
 
manfred 
Guru



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12831
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Pon 11 Mar, 2024   

A od czego są porty?
_________________
Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11549
Skąd: -)
Wysłany: Pon 11 Mar, 2024   

manfred napisał/a:
A od czego są porty?


Bardzo słuszna uwaga.
Port to jest ex definitione styk szlakow transportowych lądowych i śródlądowych ze szlakami morskimi.
Port ma stronę lądową, z węzłem autostradowym i węzłem kolejowym, oraz stronę morską, ze szlakami morskimi i podejściami o odpowiednich parametrach umożliwiających podchodzenie statków.
Większe porty są stykiem nie tylko z siecią lądowych szlaków ale też i śródlądowych, mianowicie są portami żeglugi rzecznej.
Elbląg BARDZO się liczył, gdy barki miały takie parametry że poruszały się po zabytkowych już dziś szlakach mazurskich, był też ważnym portem wiślanym.

Dzisiejszy Elbląg nie ma "strony lądowej", i nie ma planów żeby ją dorobić, nie będzie ani autostrady ani szprychy CPK.
A strona morską jest dodupna, mianowicie parametry są słabe.
Elbląg jest głównie portem miejskim i żaglówkowym.
I takim pozostanie.

[ Dodano: Pon 11 Mar, 2024 ]
manfred napisał/a:
A od czego są porty?


Bardzo słuszna uwaga.
Port to jest ex definitione styk szlakow transportowych lądowych i śródlądowych ze szlakami morskimi.
Port ma stronę lądową, z węzłem autostradowym i węzłem kolejowym, oraz stronę morską, ze szlakami morskimi i podejściami o odpowiednich parametrach umożliwiających podchodzenie statków.
Większe porty są stykiem nie tylko z siecią lądowych szlaków ale też i śródlądowych, mianowicie są portami żeglugi rzecznej.
Elbląg BARDZO się liczył, gdy barki miały takie parametry że poruszały się po zabytkowych już dziś szlakach mazurskich, był też ważnym portem wiślanym.

Dzisiejszy Elbląg nie ma "strony lądowej", i nie ma planów żeby ją dorobić, nie będzie ani autostrady ani szprychy CPK.
A strona morską jest dodupna, mianowicie parametry są słabe.
Elbląg jest głównie portem miejskim i żaglówkowym.
I takim pozostanie.

Polska powinna wybudować port pomiędzy Kołobrzegiem a Koszalinem.
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13509
Skąd: ---
Wysłany: Wto 12 Mar, 2024   

maxikasek napisał/a:
A ja się zawsze łudziłem, że przeszkodę wodną pokonuje się w poprzek, a nie wzdłuż (chyba, że to most w Wąchocku)

Pozwolę sobie na żart.
Wąchock jest z tego znany, iż mają najdłuższy most na świecie.
Zbudowali go wzdłuż rzeki.

Ciekawe czy wciąż tam na noc asfalt zwijają?

A żeby nie było off-topic:
Macie może jakieś nowe informacje o wykorzystaniu owego przekopu?
Coś tam pływa?

Wątek poboczny już tu podniesiony: Rozwój infrastruktury portu w Elblągu.
Gdyby o tym ktoś pomyślał to przyklasnąłbym takiej inwestycji.

I kolejny wątek: budowa portu pomiędzy Kołobrzegiem a Koszalinem.
Jest to sensowny pomysł.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
manfred 
Guru



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12831
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Wto 12 Mar, 2024   

Przeładunek zboża w polskich portach w I półroczu 2023 r.

Gdynia 3 mln 285,0 ton (+49,8 proc.),
Gdańsk: 1 mln 369,3 (+51,8 proc.)
Szczecin-Świnoujście: 1 mln 199,3 ton (+45,3 proc.).

Jeżeli port w Elblągu wykręciłby 1,5 - 2 mln ton, z czego połowę - 2/3 stanowiłoby zboże (do czego najbardziej się nadaje), to w porównaniu do powyższych, zapchanych prawie do granic możliwości portów byłby to bardzo dobry wynik.


Duża inwestycja
_________________
Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
 
 
zielony1 
7


Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 2308
Skąd: z granicy
Wysłany: Wto 12 Mar, 2024   

manfred napisał/a:

Jeżeli port w Elblągu wykręciłby 1,5 - 2 mln ton, z czego połowę - 2/3 stanowiłoby zboże (do czego najbardziej się nadaje), to w porównaniu do powyższych, zapchanych prawie do granic możliwości portów byłby to bardzo dobry wynik.



Elbląg jak na razie tyle nie wykręci - obiecana przez Rudego kasa na dokończenie pogłębienia -bez w zamian udziałów SP w porcie samorządowym Elbląg ( toż to interes :zly3: ) ma pojawić w trzecim kwartale tego roku - prace pogłębiające niby mają się zakończyć pod koniec 2025 roku .Czyli i tak port wyłączony z biznesu . Zresztą u włodarzy miasta mie ma parcia - ktoś tam ostatnio powiedział - ma być mały . spokojny samorządowy port.
Rekord Elbląga to 1997 rok - przeładunek około 640 tysięcy ton - no ale w tamtych czasach to węgiel z kacapskiego Królewca i cementu do niego . Ostatnie lata to w granicach 100 tysięcy .

Za wzór portu samorządowego to można stawiać Kołobrzeg - wzrost w porównaniu do 2022 roku - ponad 60%- ma za rok 2023 ponad 277 tysięcy ton przeładunku z tego kukurydzy z Ukrainy ponad 120 tysięcy ton .
I nie jest to port o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - czyli nie może liczyć na państwowe dofinansowania.Praktycznie wszystko samemu.


[ Dodano: Wto 12 Mar, 2024 ]
i napisał/a:
[
Macie może jakieś nowe informacje o wykorzystaniu owego przekopu?
Coś tam pływa?



Tutaj znajdziesz dane

https://www.zawszepomorze...-1500-jednostek
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13509
Skąd: ---
Wysłany: Wto 12 Mar, 2024   

Tak jak przewidywałem:
Cytat:
Ponad dwie trzecie wszystkich jednostek przepływających przez kanał żeglugowy Nowy Świat stanowiły statki rekreacyjne: jachty żaglowe, motorowe, turystyczne itd.

Znaczenia militarnego nie ma.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
kolega 
6


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 1745
Skąd: centralna Polska
Wysłany: Sro 13 Mar, 2024   

manfred napisał/a:
Przeładunek zboża w polskich portach w I półroczu 2023 r.

Gdynia 3 mln 285,0 ton (+49,8 proc.),
Gdańsk: 1 mln 369,3 (+51,8 proc.)
Szczecin-Świnoujście: 1 mln 199,3 ton (+45,3 proc.).

Jeżeli port w Elblągu wykręciłby 1,5 - 2 mln ton, z czego połowę - 2/3 stanowiłoby zboże (do czego najbardziej się nadaje), to w porównaniu do powyższych, zapchanych prawie do granic możliwości portów byłby to bardzo dobry wynik.


Duża inwestycja


Manfred, ja się z tobą zgodzę, tylko zadaj pytanie czy to zboże to produkt polski czy ukraiński, jakie są proporcje od tego może wyjdźmy do dyskuski.
 
 
manfred 
Guru



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12831
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Sro 13 Mar, 2024   

Intendentura napisał/a:
Znaczy co: Elbląg ma pomóc w eksporcie agroholdingowych ukraińskich produktów na barkach, czy jak...


tak, a dlaczego pytasz :?: :?: :?:
_________________
Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
 
 
manfred 
Guru



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12831
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Sro 13 Mar, 2024   

Tak istniała. I była przedstawiana jako alternatywa dla przekopu (płyń se do Nogatu, kanałem wygiętym kilka razy w łuk, o 4m moście w Kępkach nie wspominając)



i zachwalana przez różnego rodzaju tzw, aktywistów, jak np. Andrzej Podlaszewski, który m. in. kwestionował lokalizację i potrzebę CPK, twierdząc, że trzeba rozwijać lotrniska lokalne, typu Jelenia Góra (77 tys. mieszkańców, którzy jeszcze nie uciekli, pas trawiasty)

autobusy zamiast kolei metropolitalnej w Szczecinie, albo likwidację tramwajów w Bydgoszczy i zastąpienie ich autobusami.

Czyli generalnie pierbolić, żeby odciągać uwagę i rozmywać temat.
_________________
Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group