Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Endriu48
Sro 07 Lut, 2007
Gdy komputer został zainfekowany...
Opublikował Wiadomość
Endriu48 
Mod
*emW-"spider"



Pomógł: 71 razy
Wiek: 75
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 3222
Skąd: O...../Mazury
  Wysłany: Sro 07 Lut, 2007   Gdy komputer został zainfekowany...

Co należy zrobić, gdy komputer został zainfekowany?

Czasami nawet doświadczony użytkownik może nie zorientować się, że jego komputer został zainfekowany wirusem. Dzieje się tak wtedy, gdy wirusy ukrywają się wśród zwykłych plików lub maskują się pod postacią standardowych plików. Sekcja ta zawiera szczegółowe omówienie symptomów infekcji wirusem, wskazuje, jak odzyskać dane po ataku wirusa oraz jak zapobiec uszkodzeniu danych przez złośliwe programy.

Oznaki infekcji

Na infekcję komputera może wskazywać wiele oznak. Jeśli z komputerem dzieją się 'dziwne rzeczy' takie jak opisane poniżej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nastąpiła infekcja:

* nagłe wyświetlenie wiadomości lub obrazów,
* pojawianie się losowo wybranych dźwięków lub muzyki,
* tajemnicze otwieranie lub zamykanie napędów CD-ROM,
* nagłe uruchamianie programów na komputerze,
* powiadomienie zapory ogniowej o podjęciu przez niektóre aplikacje prób połączenia się z Internetem bez inicjowania tej czynności przez użytkownika.

Następujące zdarzenia należą do typowych oznak wskazujących na infekcję komputera poprzez wiadomość e-mail:

* przyjaciele lub współpracownicy twierdzą, że otrzymali od użytkownika wiadomości, których na pewno nie wysłał,
* skrzynka zawiera wiele wiadomości nie posiadających adresu e-mail nadawcy czy nagłówka.

Jednak, problemy te nie zawsze spowodowane są obecnością wirusa. Na przykład, zainfekowane wiadomości przychodzące rzekomo z adresu użytkownika mogą być w rzeczywistości przesyłane z innego komputera.

Na infekcję komputera może również wskazywać szereg innych, drugorzędnych oznak:

* częste blokowanie się komputera lub występowanie błędów,
* spowolnienie komputera przy uruchamianiu programów,
* brak możliwości załadowania systemu operacyjnego,
* znikanie plików i folderów lub zmiana ich zawartości,
* zbyt częsty dostęp do dysku twardego,
* blokowanie lub nieprzewidziane zachowanie przeglądarki Microsoft Internet Explorer, np. nie można zamknąć okna aplikacji.

W 90% przypadków wyszczególnione oznaki wskazują na problemy sprzętowe lub programowe. Chociaż istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że spowodowane są one infekcją wirusa, zalecane jest przeprowadzenie pełnego skanowania komputera.

Co należy zrobić w przypadku wystąpienia oznak infekcji?

Jeżeli komputer zachowuje się w nieprzewidywalny sposób:

1. Nie należy wpadać w panikę! W ten sposób można uniknąć utraty ważnych informacji przechowywanych w komputerze oraz niepotrzebnego stresu.
2. Należy odłączyć komputer od Internetu.
3. Jeśli komputer podłączony jest do sieci lokalnej, należy ją odłączyć.
4. Jeśli nie można uruchomić komputera z dysku twardego (błąd przy starcie), należy spróbować uruchomić system w trybie awaryjnym lub przy użyciu dysku startowego systemu Windows.
5. Przed podjęciem jakiejkolwiek czynności należy skopiować wszystkie ważne dane na dysk zewnętrzny (dyskietkę, płytkę CD, pamięć flash itd.).
6. Należy zainstalować program antywirusowy, jeśli nie jest on jeszcze obecny w systemie.
7. Należy pobrać najnowsze uaktualnienia antywirusowych baz danych. W miarę możliwości nie należy pobierać baz przy użyciu zainfekowanego komputera, lecz skorzystać z komputera znajomego lub znajdującego się w biurze, kawiarence internetowej itp. Jest to istotne, ponieważ jeżeli zainfekowany komputer jest podłączony do Internetu, wirus może wysłać ważne dane osobom trzecim lub próbować wysłać się pod wszystkie adresy zawarte w książce adresowej. Uaktualnienia programu antywirusowego można otrzymać na płycie CD-ROM od producenta oprogramowania antywirusowego lub autoryzowanego dystrybutora.
8. Należy wykonać pełne skanowanie systemu!

oprac. wł. na podst. kaspersky.pl
_________________
"Doświadczenie zmienia się proporcjonalnie do zrujnowanego sprzętu."


Jak pomogłem to Kliknij w -> POMÓGŁ!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group