Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tankowce powietrzne dla polskich Sił Powietrznych
Opublikował Wiadomość
corran 
9
pasożyt


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 5037
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015   

Nie, nie wchodzą.

Takie maszyny mogą być przydatne w różnych scenariuszach, poczytaj choćby o "Operation Entebbe"
_________________
Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
 
 
 
człowiek lasu 
5


Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 677
Skąd: tyle zła?
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015   

Szkoda...
Po prostu zastanawiałem się czy i w jaki sposób MRTT mógłby zastąpić C-130E.
Czy zamiast bawić się w międzynarodową jednostkę lepiej nie było kupić 2 maszyn które robiłyby za tankowce, (choć za wiele do tankowania to nie mamy), maszyny transportowe oraz od czasu do czasu do skoków.

Ale jak nie można to nie można - w takim wypadku może lepiej że będą w takiej formie...
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4774
Skąd: 3miasto
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015   

Obsluga 48 F-16 i w przyszlosci kolejnych maszyn to kest bardzo duzo jak na tylko 2 tankowce. Przeciez one tez beda musialy ladowac przechodzic obslugi itd.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
człowiek lasu 
5


Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 677
Skąd: tyle zła?
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015   

Te w przyszłości to kiedy...

Mówmy o tym co jest... MRTT też można dokupić...

A C-130E to jeszcze ile polatają...
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Właśnie jako "wadę" Airbusa wytykano jego wielkość, która ogranicza lotniska, z których mogą operować.
Międzynarodowa jednostka MRTT to dobry pomysł na początek. Przede wszystkim by zebrać doświadczenia. Ale docelowo powinniśmy mieć własne MRTT (min. 4 szt.) bo w razie kryzysu czy wojny bez Globmasterów sobie poradzimy a brak latających cystern mocno by nas ograniczał.
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Cytat:
Właśnie jako "wadę" Airbusa wytykano jego wielkość, która ogranicza lotniska, z których mogą operować.

Głównie wroga propaganda.

Tak przy okazji, przeczytałem ostatnio w naszej prasie branżowej o tym, że Francuzi myślą o C-130J ze względu na opóźnienia A400M. Ztcw, to raczej chodzi o tankowanie w locie (czytaj. brak możliwości tankowania w locie śmigłowców z A400M). Tu akurat mamy kolejny obszar, gdzie A jest lepszy od B. Aerodynamika.

Arrakis
 
 
Mars74 
6


Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 1057
Skąd: Polska południowa
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

A nie jest też tak , że A ma większy akcent na zdolności transportowe niż B? I odwrotnie jeśli chodzi o tankowanie. Co nie dziwi przy amerykańskiej flocie transportowej i europejskiej mizerii w tym temacie.
 
 
Michael444 
7



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 2600
Skąd: Z daleka
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Cytat:
Bo właśnie mam otwarty folder 330 MRTT i tu mam coś takiego (niestety brak danych o transporcie na górnym pokładzie)

O ile mi wiadomo to A-330 nie przewozi palet na górnym pokładzie. To ze względu na pochylenie maszyny na dziób. Wersja transportowa tego samolotu posiada podwozie przednie w specjalnej gondoli - pyk - aby samolot stał prosto i można było ładować palety na górny pokład.
Cytat:
Po prostu zastanawiałem się czy i w jaki sposób MRTT mógłby zastąpić C-130E.

Moim zdaniem C-130E powinien zostać zastąpiony przez C-130J czy tam nowszą wersję, jeśli do tego czasu powstanie. Uważam, że transport powietrzny nie jest dla nas jakoś superważny, a choćby ze względu na dostosowanie Powidza pod C-130 nie ma sensu pchać się w nowych typ średniego samoloty transportowego.
_________________
A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.

Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Cytat:
O ile mi wiadomo to A-330 nie przewozi palet na górnym pokładzie. To ze względu na pochylenie maszyny na dziób. Wersja transportowa tego samolotu posiada podwozie przednie w specjalnej gondoli - pyk - aby samolot stał prosto i można było ładować palety na górny pokład.

Nie wiem, skąd to wziąłeś, ale A330 jak najbardziej może przewozić palety na górnym pokładzie.

Cytat:
A nie jest też tak , że A ma większy akcent na zdolności transportowe niż B? I odwrotnie jeśli chodzi o tankowanie.


A330 w obydwu przypadkach ma większe możliwości. Jeśli do tego założysz konieczność operowania z pasów 2,5 km, to jego przewaga rośnie dodatkowo.

Arrakis
 
 
Mars74 
6


Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 1057
Skąd: Polska południowa
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Wiem, że jest sporo większy. Chodziło mi o proporcje, ale pisze z głowy więc mogę się mylić.

Co do Herkulesów to nasze nie mają jeszcze dobrych 10 lat polatać? A ponadto jeśli mamy sporą flotę małych Cas to może lepszym wyborem byłby Atlas? W końcu trochę większy. Oczywiście najlepiej uczciwie ocenić potrzeby i zobaczyć kto da lepsze warunki.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Z A400M nie da się tankować śmigłowców.

Arrakis
 
 
Mars74 
6


Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 1057
Skąd: Polska południowa
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

W ogóle czy na dzień dzisiejszy? Przecież chyba nie jest za szybki. No i jak się nie da to nam na nic.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Wg mojej wiedzy, mówiąc eufemistycznie, zanadto wieje za samolotem.

Arrakis
 
 
Mars74 
6


Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 1057
Skąd: Polska południowa
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Acha, dzięki. Czyli chcieliby ale jeszcze nie wiedzą jak. Szkoda. Co przy naszych możliwościach raczej zamyka temat. O ile w ogóle istnieje temat tankowania śmigłowców.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 29 Maj, 2015   

Nie. Za duże zawirowania powietrza za skrzydłami, jak na śmigłowce. Tego nie zmienisz.
Próbowali już z Caracalem.

Arrakis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group