Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Nie 16 Mar, 2008
Dodatki dla kontrolerów ruchu lotniczego?
Opublikował Wiadomość
urion 
4



Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 187
Skąd: już z drugiej strony...
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009   

gebels.777 napisał/a:
Czy ma sens rozbicie instruktora kontrolera zbliżania i instruktora precyzyjnego podejścia skoro i tak mają ten sam przelicznik a i tak do tej pory funkcjonowało pojęcie instruktora radarowego? Według mnie przeliczniki te powinny być bardziej zróżnicowane. Tak by kontroler precyzyjnego podejścia był zmotywowany by pozyskać uprawnienia kontrolera zbliżania, a gdy uzyska te uprawnienia chciał i pozyskać uprawnienia kontrolera lotniska.


Witam .jak żyję nie spotkałem gościa w który miał tylko krlPAR .Wszędzie gdzie byłem i widziałem to najpierw uprawnienia krlAPP a potem 'obrabiany "klient dostąpił zaszczytu zdobycia uprawnień krlPAR .Może u Was było inaczej ?Nie wiem?
A może pójdźmy dalej i wreszcie uporządkujmy sprawę tego że przykładowo :
chor na U 7/8/9 robi to samo co kpt/por/ppor ,posiadając te same uprawnienia. :czytanie: dlaczego takiemu klientowi nie zapłacić za prace na moim etacie przy brakach kadrowych?.Wpis do rozkazu na początku roku i niektórzy pracują na etatch których nie zajmują :lol: i to nie pobierając dodatków i innych gratyfikacji wynikających z tego faktu. :nie2:
_________________
-----------------------------------------------------------
 
 
Konieczko 
5


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 459
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009   

A może rozpocząć szkolenie na poziomie szer. zawodowych i mieć przeszkolony personel już w randze plutonowego?
 
 
painkiller 
4


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: milatc
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009   

urion napisał/a:

Witam .jak żyję nie spotkałem gościa w który miał tylko krlPAR .Wszędzie gdzie byłem i widziałem to najpierw uprawnienia krlAPP a potem 'obrabiany "klient dostąpił zaszczytu zdobycia uprawnień krlPAR .Może u Was było inaczej ?


Kiedyś tak było, ale od paru lat jest inaczej... Ktoś sobie tak kiedyś wymyślił i już. Wszystko zależy od podejścia. Krl PAR i APP to zupełnie inna specyfika pracy. Ja osobiście nigdy nie zgadzałem się z takim podejściem, o którym napisałeś. Według mnie wcale nie trzeba być najpierw krl APP a potem "dostąpić zaszczytu" bycia PAR-em. Wręcz odwrotnie, ale to moja subiektywna ocena :-). Jednak trzeba zaznaczyć, że APP i PAR to zupełnie inna para kaloszy.
Niemniej jednak należy dążyć do tego, aby mieć wszystkie uprawnienia. Kolejność nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Hej
 
 
urion 
4



Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 187
Skąd: już z drugiej strony...
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009   

Konieczko napisał/a:
A może rozpocząć szkolenie na poziomie szer. zawodowych i mieć przeszkolony personel już w randze plutonowego?


Konieczko nie wiem czy to sarkazm czy tez nie ale pomysł może i dobry ,ponieważ świeży człowiek be zanjomości angielskiego ,potrzebnych badań na WIML i predyspozycji do wykonywania zawodu kontrolera jest "obrabiany" ok 3 lat zanim zdobędzie to co mu potrzebne do pracy a i tak nie ma gwarancji ze wcześniej nie wysiądzie z "pociągu' w biegu?



painkiller nie napisałem że zgadzam się że najpierw trzeba być APP a potem PAR .
Nie to miałem na myśli ,tak sie praktykowało z "uwagi iż PAR był/jest trudniejszy" w mniemaniu przełozonych .
Czy to inna para kaloszy ? tego nie wiem na pewno ale pracując jako APP częstokroć przemieszczam swoje 4 litery na inne krzesełko i robie dalej jako PAR :lol: oczywiście jak to napisano" przy małej intensywności lotów"
Przy normalnej niestety sie człowiek najzwyczajniej nie wyrabia!
Co dążenia aby mieć wszystkie uprawnienia niestety nie zgodzę się z Tobą. pzdr
:hey:
_________________
-----------------------------------------------------------
 
 
gebels.777 
2


Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: MILATC
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

Umieściłem swój post mając nadzieję, że mogę merytorycznie coś podpowiedzieć przełożonym, nie mając z nimi bezpośredniego kontaktu. Jakoś tak się stało, że nie mamy możliwości bezpośredniego kontaktu z SSRL a NFOW stało się forum przez, które wyrażamy swoje opinie. Zawsze w swoich postach starałem się być merytorycznym a nie tylko narzekać. W przypływie chwili i emocji umieściłem i ten post jednakże nie przemyślawszy wszystkich za i przeciw. Myślę dziś, że lepiej nie drążyć tej sprawy a szefostwu dać szansę i spokój w opracowaniu zadowalającego wszystkich projektu. Jaki by nie był jest szansa, że otrzymamy dodatki. Biję się w pierś. Młode wojsko czasami za szybko strzela. Moderatora (z pełną odpowiedzialnością) PROSZĘ o usunięcie mojego poprzedniego postu.
 
 
freak 
2


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 81
Skąd: zewsząd
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009   

Cytat:
Według projektu otrzymamy miesięczny dodatek specjalny ustalony przy zastosowaniu mnożników kwoty bazowej:
1) licencjonowany instruktor - kontroler ruchu lotniczego - 1,7
2) licencjonowany kontroler ruchu lotniczego - 1,2
3) licencjonowany informator służby informacji powietrznej - 0,6
4) instruktor kontroler lotniska - 0,5
5) instruktor kontroler zbliżania - 0,5
6) instruktor kontroler precyzyjnego podejścia - 0,5
7) kontroler lotniska - 0,4
8) kontroler zbliżania - 0,4
9) kontroler precyzyjnego podejścia - 0,4


A co powiecie o licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego? Wszak ustawodawca nie zauważył takiej licencji zgodnie z RMI. Czy można zatem zakwalifikować tę licencję jako licencja kontrolera ruchu lotniczego czy raczej finansowcy tego nie "łykną"?. Czy tym ludziom pozostanie tylko zatem uprawnienie wojskowe? Mamy przecież ok 10 ludzi z EPKS i EPLK z licencją praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, a biorąc pod uwagę ilość ludzi do szkolenia i ilość instruktorów OJT to jeszcze długo nie będą posiadać licencji kontrolera ruchu lotniczego.
 
 
lotnik1969 
1


Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 31
Skąd: OAKN
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009   

freak bardzo zainteresowały mnie te propozycje. Jestem ciekaw skąd one pochodzą, czy możesz podać źródło tych propozycji. Pozdrawiam
 
 
freak 
2


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 81
Skąd: zewsząd
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009   

Projekt "Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych". Planowany termin wejścia w życie 01.01.2010.

Warto czytać parę postów wyżej. Te informacje podał gebels.

Moje pytanie pozostaje aktualne. Co z licencjonowanym praktykantem-kontrolerem ruchu lotniczego?
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

Czy ten termin 01.01.2010 jest aktualny, czy już zrezygnowano z dodatków, bo coś cisza taka w temacie... ;)
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

dodatki utknęły, trochę czasu temu a skoro ciągle cisza w tym temacie to chyba nie planuj wydawania dodatkowych pieniędzy po nowym roku:)))
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009   

Zawsze można liczyć na dodatki... obowiązków ;)
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

Jedno jest pewne w tej sprawie, jeśli szybko w tym temacie się coś nie zmieni to ludzie zaczną masowo odchodzić ze służby i śmiem twierdzić, że nawet generalicja nie będzie w stanie zatrzymać tego procesu....
A z drugiej strony nie chce mi się wieżyc, że wprowadzenie dodatków dla kontrolerów jest tak dużym obciążeniem dla budżetu MON, że nic w tej sprawie nie można zrobić bo jest kryzys.....Ciekawe czy ktoś (patrz SSRL) policzył jakie to obciążenie dla budżetu w skali m-ca lub roku???
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

Może i nie jest takim obciążeniem, ale w oczy kole suma którą byś miał dostać na konto. Tego właśnie nie można póki co przeskoczyć, zawiści, zazdrości. Niektórzy nie wyobrażają sobie sytuacji kiedy kontroler por-kpt. odbiera przy kasie tyle samo co dowódca bazy.
Zapewniam, że to normalna sytuacji np. w Czechach-tam kontroler w stopniu por. (licencja cywilna) pobiera podobną sumę co d-ca bazy lub nawet więcej i jak jeden z nich mówił-nie wie co robić z pieniędzmi.
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

piter2204 napisał/a:
Może i nie jest takim obciążeniem, ale w oczy kole suma którą byś miał dostać na konto.

I to jest właśnie nasza polska mentalność, niby wszyscy (patrz D-ca SP, SSRL) chcą profesjonalnej wojskowej służby ruchu lotniczego, a nie widzą lub nie chcą zobaczyć potrzeby zmotywowania kadry zawodowej do pozostania w jej szeregach i tworzenia tej prestiżowej służby.Jak widać (patrz post wyżej) nasi sąsiedzi - Czesi nie mają z tym problemów, a tak samo jak nasz kraj zaczęli okres transformacji po 89r.Im jak widać te 20 lat wystarczyło żeby takie sprawy dograć w naszym kraju nie wiem czy wystarczy następne 20 lat....
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Pią 16 Paź, 2009   

Piszę wszędzie do okoła - wojsko nie potrzebuje wykwalifikowanych pracowników, potrzebuje woły, które cieszą się z kolejnego kopa w d... i o nic nie pyta.
W wojsku nie ma systemu motywacyjnego i nigdy nie będzie. Masz znać swoje miejsce i tyle. Nikt nie patrzy na doświadczenie i wiedzę. Masz być kolejnym kozłem do obwinienia przez prokuratora i nie wołaj za to wynagrodzenia bo po co.

Kryzys to nie jest wytłumaczenie - nieudolność tak.

Może za kilka lat coś się zmieni, ale nie liczyłbym na rychłe zmiany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group