Jak nazwać sytuację kiedy Iskra po starcie nie mija jeszcze progu drogi startowej, z za nią jest już po starcie, na większej wysokości Bryza?
Temat jest o dodatkach, ale niech Ci będzie Gnida: Doc. 4444 punkt 7.9.2. (separacje dla sp odlatujących).
Wróćmy tu do dodatków, a jeśli chcesz ciągnąć temat to nie w tym wątku.
PZDR
_________________ Czyż każdy zacny i poważny człowiek nie wyzna, że wiele nie wie i że ciągle powinien się uczyć?
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Temat wydaje się nieważny albo błahy...szczególnie teraz po Smoleńsku, choć z drugiej strony zapach ciągnie się już od Mirosławca, a teraz to już wszystko wydaje się nieważne albo błahe po takiej tragedii - ale musimy żyć i dobrze funkcjonować. A jak już wielu udowadniało i jak przyznało to SSRL SZ RP skierowując odpowiedni projekt dodatków dla kontrolerów ruchu lotniczego w ubiegłym roku - dodatki te są elementem niezbędnym czego nie trzeba w tej chwili tłumaczyć bo sprawa jest obszerna. Przypomnę, w zeszłym roku zawieszono sprawę z uwagi na "cięcia" i braki finansowe ale jednocześnie zapowiedziano powrócenie do sprawy w roku 2010. Zarządzenie MON w sprawie funkcjonowania wojskowych lotniskowych organów służb ruchu lotniczego już przeszło przez maszynkę. Temat opisywane w innym miejscu. Teraz maszyna miele IRL i nowy RL. Powinna już mielić inne dokumenty i instrukcje by jednocześnie dopasowywać je do tych wyżej wymienionych. Ale jaki jest los dodatków? Wygląda na to iż to odpowiedni moment by forsować i naciskać na przełożonych na właściwe rozwiązania systemowe. By nie powstało wrażenie, że wojsko domaga się tylko kasy dodam, iż domaga się także szkolenia. Ludziska już prawie rok albo ponad rok siedzą z licencją SATCL i nie praktykują. Nawyki i wiedza ucieka. PAZP wprowadził wewnętrzne rozwiązania do kiedy po uzyskaniu licencji należy zakończyć szkolenie i uzyskać licencję ATCL. Inaczej od nowa szkolenie albo NIC. Stać nas na marnowanie determinacji i umiejętności ludzi, którzy już tam się dostali i przeszli przez sito PAZP i ULC? To straty niewspółmiernie większe niż wprowadzenie dodatków. Nie stać nas na utracenie choćby jednej licencji bo nikt nie gwarantuje, iż obecnie szkolący się i przyszli kandydaci zdadzą wszystko i zaliczą ELPAC a tutaj mamy już gotowy materiał. Widzimy po tym co się stało i dzieje, jak bardzo w wojsku brakuje procedur i poziomu ludzi z licencją, kontrolerów i pilotów. To powinna być podstawa. To że tylu ludzi nie szkoli się dalej i za chwilę mogą utracić licencje albo ktoś z ULCu się na nich wypnie bo nie lubi wojska bo kiedyś sam jako wojskowy był w D kopany i nie słuchany i w związku z tym nielubiany, to także jest prawdopodobne.
Przyznam się, iż wciąż czytam wasze forum od kiedy już czynnie nie uczestniczę w ty co się dzieje w mil atc. A może czytać to za dużo powiedziane bo bo tak naprawdę ostatnimi czasy nie ma tu co czytać. Nic się nie dzieje. Nudy. Albo Ci którzy nadawali ton już się doczekali lepszych czasów w mil atc, albo doczekali się lepszych stanowisk, lepszego traktowania i lepszej i zdrowej otoczki atm w wojsku, albo machnęli już na to wszystko ręką. W kwestii dodatków. Czy nie widzicie jak jesteście robieni w bambooko? Z jednej strony jest jasne iż takie dodatki jak najszybciej powinny zostać wprowadzone i mówi się o tym od kilku lat. A z drugiej strony to pewne zapowiedzi zatkały Wam usta i uśpiły czujność. Od momentu spotkania kontrolerów z ssrl i dowódcą SP. A było to już trochę temu. Gdy nie będziecie o sobie przypominać to nowy d-ca sp będzie torpedował nawet to co ssrl od czasu do czasu coś dobrego wymyśli. I skończy się tym iż przestana mieć pomysły i w ogóle przestaną was słuchać. I wrócicie mentalnie i operacyjnie do czasów DKLi. Ku przestrodze.
Witam, panowie i jak tam wiadomo coś na temat dodatków dla praktykantów??
Witam,
A dlaczego miałyby w ogóle być takie dodatki tylko za samą licencję S-ATCL?? Ja nie rozumiem czemu praktykanci w ogóle tego oczekują,przecież nie ponoszą żadnej operacyjnej odpowiedzialność praktykując na stanowisku?To instruktorzy biorą proces szkolenia na swoje barki i to oni powinni się tutaj dopytywać, jak również inni kontrolerzy z uprawnieniami wojskowymi i licencjami.Dodatkowo chcę tu zaznaczyć, że w PAŻP praktykant nie ma wysokich zarobków, a nawet ostatnimi czasy ich pensje zostały okrojone i dopiero po zrobieniu ATCL dostają podwyżki, co moim zdaniem motywuje do większego zaangażowania w szkolenie..NIE widzę więc powodu dla jakiego praktykanci w wojsku mieli mięć takie przywileje...
Może to co napisałem urazi Was praktykantów ale jestem zdania, że za samo posiadanie licencji S-ATCL dodatków kategorycznie nie powinno być, bo spoczniecie na laurach!
Czołem!
No i 28ATC jak w niewielu rzeczach musze się z tobą nie zgodzić.
W cywilu dostają większą pensję na OJT niż w trakcie szkolenia, zgadzam sie że po zdaniu licencji dopiero sa szczęśliwi jak patrzą na wyciągi ale nie o to choodzi.
Cytat:
widzę więc powodu dla jakiego praktykanci w wojsku mieli mięć takie przywileje
Cytat:
bo spoczniecie na laurach
Czy to moja wina, że nie mam mozliwości zrobienia licencji. Doskonale wiesz jak cała sytuacja wygląda (może gdyby nie Kabul to miałbym ją już w kieszeni).
Nie z własnej winy nie praktykujemy, nie mam innej mozliwości na razie. Cały trud włożony w szkolenie powinien byc jakoś wynagrodzony.
A instruktorzy powinni mieć wyższy dodatek niż regularni kontrolerzy.
W cywilu dostają większą pensję na OJT niż w trakcie szkolenia
oj chyba masz nieaktualne informacje kleny...ale wiesz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, mój post nie mówił o możliwości praktyk czy ich braku a o samych dodatkach dla praktykantów , a takich w PAŻPI-e nie mają i nie będą mieli raczej na pewno.
A czy wiadomo jak interpretowana będzie posiadanie licencji kontrolera/kontrolera-praktykanta? Rozp. mówi o "[...] posiadającemu ważną licencję kontrolera ruchu lotniczego[...]czas ważności uprawnień lotniczych"?
W domyśle kontrolerzy praktykanci też mają ważną licencję kontrolera..... [?]
_________________ Krzyknęli:Hop, hop !!! Po chwili ciszy jeszcze raz: Hoop, hoop !!!.... a echo miało ich w
Szkoda, że tylko licencjonowani kontrolerzy dostaną dodatki. Można to było inaczej rozegrać z korzyścią dla wszystkich. Rozumiem wkład pracy włożony w zdobycie licencji ale skończyło się wg "zasady każdy sobie rzepkę skrobie". Nie licencjonowani nie mają takiego przebicia w SSRL.
S-ATCL może pomarzyć.... o praktykach:) Sorry za szydere, ale zacząłem loty o 8.30 wczoraj i skończyłem o 01.00. Oczywiście z przerwą podczas tankowaniana na zupkę w proszku:P
_________________ ,,If size mattered, the elephant will be king of the jungle'' - Rickson Gracie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum