Pomógł: 285 razy Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 16016 Skąd: POLSKA
Wysłany: Wto 11 Gru, 2007
- Bornholm,
- historia byłaby trochę za długa,
- system połowu dorszy.
_________________
----= Historia to uzgodniony zestaw kłamstw, zbiór faktów, które nie musiały zajść. =----
rex7 [Usunięty]
Wysłany: Wto 11 Gru, 2007
Pudło i to z kilku powodów!
W pytaniu jest zawartych wiele istotnych faktów, np. "Przez wiele lat była obszarem testów najnowocześniejszych broni" albo "aby w połowie XXw. wpaść we władanie trzeciego militarnego mocarstwa" - Dania militarnym mocarstwem nie jest.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 11 Gru, 2007
Czy chodzi może o NMD, czyli tarczę antyrakietową i jedną z wysp archipelagu Aleutów?
Arrakis
rex7 [Usunięty]
Wysłany: Wto 11 Gru, 2007
Niestety nie, ale "cieplej" niż przy poprzedniej odpowiedzi.
Dla ułatwienia...
Mocarstwem militarnym, które władało wyspą na przełomie XIX i XXw. były Niemcy.
Jest to swoisty paradoks, bo wyspa leży na "drugim końcu" świata.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 11 Gru, 2007
Stawiam na Wyspy Marshalla, a konkretnie na wyspę Kwajalein. Jest związana z testami broni rakietowej, systemem wojen gwiezdnych oraz z tarczą antyrakietową. Na wyspie znajduje się również jedna z naziemnych anten systemu GPS. Wyspy Marshalla były w XIXw protektoratem Nowej Gwinei Niemieckiej, w 1914 roku wpadły w ręce japońskie, a w 1944 roku zostały zajęte przez USA. Odzyskały oficjalnie niepodległość w 1990 roku.
Arrakis
rex7 [Usunięty]
Wysłany: Wto 11 Gru, 2007
Perfekt! Z tym, że są państwem stowarzyszonym z USA.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sro 12 Gru, 2007
Znowu tematyka morska, ale tym razem, na wszelki wypadek, bez okrętów podwodnych.
Proszę podać nazwę pierwszego amerykańskiego statku zatopionego w czasie IWŚ przez niemieckiego rajdera. Proszę podać również datę zdarzenia oraz nazwę rajdera.
Arrakis
[ Dodano: Sro 12 Gru, 2007 ]
Wskazówka:
Rok 1915, Południowy Atlantyk.
27 stycznia 1915 roku szkuner "William P. Frye" o wyporności 3,374 ton został przechwycony przez niemiecki krążownik pomocniczy "Prinz Eitel Friedrich" na półnicny wschód od wybrzeży Brazylii. Zatopiony został dzień poźniej czyli 28.01.1915. Obyło się bez ofiar.
Proszę podać imię i nazwisko pierwszego niemieckiego pilota, który zestrzelił Latająca Fortecę należącą do Ósmej Armii Powietrznej Stanów Zjednoczonych.
Kpt. Egon "Conny" Meyer, dowódca II/JG 26 w dniu 6 wrzesnia 1942 zestrzelił B-17 ppor. Clarence'a C. Lipsky'ego.
Twoja kolej.
coyota [Usunięty]
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007
W związku z zawirowaniami regulaminowymi, wątek posprzątałem i tutaj można o regulaminie quizu podyskutować.
Aby pogodzić wszystkich ja zadam pytanie:
Proszę podaj nazwę i oznaczenie okrętu podwodnego, który służył jako jednostka handlowa.
rex7 [Usunięty]
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007
Ciekawe, co autor miał na myśli pisząc "jednostka handlowa" - może to:
Cytat:
6 sierpnia 1942 r. pierwszy japoński okręt podwodny, który znalazł się na Atlantyku, zawinął do Lorient, niemieckiej bazy U-Bootów we Francji. Po opuszczeniu malezyjskiego portu Penang przebył on 15.000 mil morskich, czyli dystans równy połowie podróży dookoła świata. Wizyta I-30 miała charakter oficjalny i symbolizowała jedność pomiędzy dwoma państwami "Osi". Ale nie był to jedyny cel.
W pojemnym kadłubie I-30 znajdowało się wiele ton cyny, cynku, wolframu oraz innych surowców, koniecznych do utrzymania w ruchu wojennej machiny hitlerowskich Niemiec. Japończycy zapewnili sobie obfitość tych materiałów dzięki podbiciu terytoriów dalekowschodnich, ale aliancka blokada uniemożliwiała ich dostawy do Niemiec. Pozostawały okręty podwodne o dużym zasięgu. W zamian Niemcy mieli do zaoferowania nowoczesną technologię produkcji dział, silników lotniczych, a zwłaszcza okrętów podwodnych.
Wyprawa I-30 zakończyła się dla Japończyków katastrofą. Podczas rejsu powrotnego okręt wszedł na brytyjską minę koło Singapuru i zatonął wraz z planami i egzemplarzem najnowszej niemieckiej aparatury hydrolokacyjnej. Oprócz cennego ładunku zginęło także 14 marynarzy. Początek był więc nieudany, jednak zarówno Japończycy, jak i Niemcy trwali w przekonaniu, że należy utrzymać regularną strategiczną wymianę przy pomocy okrętów podwodnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum