Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Morskie Mi-14Pł/Ps
Opublikował Wiadomość
anatolij 
1


Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 21
Skąd: z Marsa
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

1012 - ...podnieś się ptaszysko nie może...
1009 - w tym przypadku nauka poszła w las a Panowie z POM nr 1 Łódź(przepraszam pracowników wszystkich POM-ów w kraju) nie są w stanie nauczyć się niczego, nie wyciągają żadnych wniosków. Pociąć, pospawać, ochlapać farbą i "ciemny lud to kupi..."
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

Czy to nie czas najwyższy by KTOŚ się tym zajął ?
_________________
just pure truth...
 
 
exsil 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

Dziwi mnie ta polityka MON - dokupują śmigłowce dla kontyngentu w Afganistanie, a za nic mają potrzeby wojsk broniących naszych granic. W tym wypadku trzeba było poświęcić dwa bojowe śmigłowce, aby dostać dwa ratownicze (?). Nie można było dwóch Mi-17 przeznaczyć na ratownicze?
Nasza MW nie jest zbyt silna, a tu się jeszcze ją rozbraja.
 
 
anatolij 
1


Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 21
Skąd: z Marsa
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

fsoul napisał/a:
Czy to nie czas najwyższy by KTOŚ się tym zajął ?


W mojej opini cały ten program to jest jawny sabotaż... Odpowiedzialni za ten stan przyjeżdżają, ogladają, kiwają głowami i... odjeżdżają.
 
 
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2285
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

exsil napisał/a:
Dziwi mnie ta polityka MON - dokupują śmigłowce dla kontyngentu w Afganistanie, a za nic mają potrzeby wojsk broniących naszych granic. W tym wypadku trzeba było poświęcić dwa bojowe śmigłowce, aby dostać dwa ratownicze (?). Nie można było dwóch Mi-17 przeznaczyć na ratownicze?
Nasza MW nie jest zbyt silna, a tu się jeszcze ją rozbraja.

Biorąc pod uwagę, że 1009 ostatnie 9 lat, a 1012 2 lata przed przebudową spędziły w WZL-1, to strata dla obronności mała...
 
 
exsil 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

Jednak biorąc pod uwagę, że ich resurs techniczny kończy się w 2015 r. to ta strata wydaje się duża.
Zwłaszcza, że wersje ZOP śmigłowców są jednymi z najdroższych.
Ponadto przez te 3-4 lata lepiej jest mieć sprawdzony ś-c ZOP niż prototyp SAR zwłaszcza, że nawet pomimo remontu (o ile taki by był) zdemontowanych agregatów nie będzie można użyć na innych ś-cach jeżeli szły od początku ze ś-cem.
 
 
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2285
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

O jakich zdemontowanych agregatach mówisz?

Ta... 1009 przestałby w WZL do tego 2015 i poszedłby do jakiegoś muzeum albo na żyletki znając życie. Pomysł z przebudową nie był aż taki zły, ale wykonanie - jak widać.
 
 
exsil 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

Miałem na myśli te typowo ZOP-owskie jak np. magnetometr, opuszczany sonar, wciągarki do nich wraz z linami, itp.
A co do tego stania w WZL-1 to może zamiast ładować tyle kasy w zagraniczne kontyngenty należało by wpierw zadbać o ten sprzęt co ma bronić naszego kraju.
Czy ta przebudowa jest opłacalna? Przecież taki prototyp polata jeszcze góra do 2015 roku (o ile ITWL po kolejnych 200-kach go przepuści), więc chyba lepiej byłoby, jak pisałem wcześniej, przerobić Mi-17 z większym zapasem resursu - przynajmniej równym temu międzyremontowemu.

ps.
Czy wreszcie były jakieś próby morskie z lekką torpedą, czy prędzej te ś-ce pójdą na żyletki?
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

fsoul napisał/a:
Czy to nie czas najwyższy by KTOŚ się tym zajął ?

Mam w ogródku fajny postumencik. Akurat się Mi-14 zmieści :gwizdze:

Cytat:
Pomysł z przebudową nie był aż taki zły, ale wykonanie - jak widać.

Był zły, bo można było przewidzieć problemy, a już na pewno nie należało ruszać drugiego śmigłowca, wciąż walcząc z pierwszym.

Arrakis
 
 
exsil 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Dodałbym, że przebudowa Mi-14PŁ (zamiast Mi-17) na wersję SAR jest zła także dla żołnierzy pracujących w Darłowie. W 2015 ostatnie Mi-14PŁ zostaną przekazane do AMW i co tam zostanie, 2 sztuki W-3RM? Czy w takim razie ktoś na górze nie pomyśli sobie po co trzymać tam tyle ludzi, skoro wystarczy zrobić z tego punkt ratowniczy z minimalną obsadą, a za zaoszczędzone etaty zafundować w sztabach kolejne komandorskie stanowiska.
Przerobione Mi-17 z odpowiednim zapasem resursu pomogły by przetrwać dopóki nasza armia nie dostanie nowoczesnych ś-ców. A tak grozi nam to, że doświadczony personel latający i naziemny odejdzie do cywila lub do innych jednostek.
 
 
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2285
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

1. Marynarka wojenna RP posiada jeden Mi-17 i jeden Mi-8 MTV1.
2. Mi-8 został zakupiony dla Marynarki Wojennej przez Petrobaltic i jest wykorzystywany w dużej mierze do jego celów.
3. Oba śmigłowce posiadają wąskie drzwi. A właśnie wstawianie szerokich drzwi było przyczyną cięcia Mi-14 o których dyskutujemy i być może dlatego oba nie latają.
4. 5-6 nowych śmigłowców klasy Couagara, Hawka czy Mi-17 z odpowiednim wyposażeniem pewnie by kosztowało nie więcej niż osławione Bryzy kupione przez MON, a wraz z doprowadzeniem do sprawności technicznej Anakond, rozwiązałoby problem SARu morskiego.
 
 
exsil 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

A jakie wady i zalety (o ile to było by możliwe do zrobienia) miało by zamontowanie dźwigu w Mi-17 z tyłu i wysuwanie go poprzez tylne drzwi?
Może nie trzeb by nic ciąć, a i przestrzeń do wciągnięcia noszy/kosza znacznie większa niż poszerzonych drzwi.
Nie wiem tylko jak by wyglądała praca technika pokładowego obsługującego ten dźwig.
 
 
anatolij 
1


Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 21
Skąd: z Marsa
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

exsil napisał/a:
A jakie wady i zalety (o ile to było by możliwe do zrobienia) miało by zamontowanie dźwigu w Mi-17 z tyłu i wysuwanie go poprzez tylne drzwi?
Może nie trzeb by nic ciąć, a i przestrzeń do wciągnięcia noszy/kosza znacznie większa niż poszerzonych drzwi.
Nie wiem tylko jak by wyglądała praca technika pokładowego obsługującego ten dźwig.


SAME WADY I NIE ROZWIJAJMY TEGO TEMATU.

Problem jest nie tylko wycięcie drzwi (śmigłowiec wysyła sygnały, że konstrukcja jednak za mocno sie skręca i trwale(?)odkształca). Ogólna jakość remontu jest BARDZO NISKA. Eksploatacja dźwigu ze wzgledu na sposób montażu i przyjęte rozwiązania stanowi poważną przesłankę do zaistnienia sytuacji mogących zagrażać bezpieczeństwu załogi - szczególnie w czasie akcji ratowniczej.
Szczególnie ciekawym elemntem wyposażenia jest radar BURAN. W Polsce mamy tylko dwa egzemplarze, a w Europie eksploatuje się ich w sumie... wygląda na to, że tylko u nas się to urządzenie eksploatuje :!:
Najbliższy serwis jest na Ukrainie...
 
 
exsil 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

anatolij, nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, ale ja pytałem się o Mi-17 (a tam podałem propozycję dzięki której nie trzeba by ingerować w konstrukcje płatowca w tak poważnym stopniu), a nie o wady modernizacji Mi-14PŁ na wersję SAR.
Gdyby wariant z 14-stką nie miał tak poważnych wad to do tej pory temat by zniknął.
 
 
anatolij 
1


Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 21
Skąd: z Marsa
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Powtórzę: rozwiązanie z dżwigiem w tylnej części kadłuba Mi-17 to absolutne nieporozumienie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group