Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria naszego śmiglaka w Iraq
Opublikował Wiadomość
Rekin którego nie ma
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Sty, 2005   

War napisał

"Niemcy maja narzucony po II sś, zakaz operacji za granicą chyba że za zgodą NATO .... "



To nie do końca tak jak myślisz.
Po pierwsze sami Niemcy wprowadzili w ustawie zasadniczej zapisy ograniczające działanie sił zbrojnych poza granicami kraju;
a po drugie w połowie lat 90-tych zmodyfikowano ich interpretację.

Rekin
 
 
mazik
Gość
Wysłany: Pon 24 Sty, 2005   

GRYZLI napisał/a:
Cześć ich pamięci [*][*][*]

Dziwne trochę to uszkodzenie silnika .Sokół jest w stanie kontynuować spokojnie lot poziomy na jednym silnku :?: :?: Jednoczesna walnięcie 2 silników jest mało prawdopodobne :?: Komisja weźmie pod uwage pewnie wszystkie ewentualności z dywersją włącznie :!:

Cytat:
nie takie dziwne GRYZLI bylem w IRAQ II zmiana w NSE i tam byl pewien gosc co sie znal na smiglowcach i twierdzil ze to kwestia czasu az te smiglowce spadna z nieba. Twierdzil ze one nie nadaja sie na ten klimat. Podobno stosowano wiele zamiennikow! konstrukcja MI-2 avionika franc. uzbr. izraelskie i wiele innych rzeczy. amerykanie twierdzili o polskich pilotach tych smiglowcow ze: albo sa bardzo odwazni albo skonczonymi idiotami ze lataja tymi smiglowcami. Szkoda ich moze ktos wreszcie pojdzie po rozum do glowy i zastanowi sie nad nasza obecnoscia w Iraq z takim sprzetem jaki tam jest POZDROWIENIA dla wszystkich
 
 
Dejmoss
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Sty, 2005   

Ja osobiście twierdzę, że każda komisja jest tendencyjna. To kwestia okoliczności. Te w Iraku są ku temu badzo sprzyjające.
 
 
Revenant
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lut, 2005   

No i jest raport...

Za Onetem:
Cytat:
Kraj
IAR, JP /2005-02-23 12:05:00

Błąd pilota przyczyną katastrofy "Sokoła" w Iraku

Grudniowa katastrofa polskiego śmigłowca "Sokół 3" w Iraku była spowodowana błędem pilota. Stwierdziła tak specjalna komisja badająca przyczyny wypadku.
Do katastrofy polskiego śmigłowca doszło 9 kilometrów od irackiego miasta Karbala.
W wypadku zginęło wówczas trzech polskich żołnierzy: starszy chorąży Paweł Jelonek, młodszy chorąży Karol Szlęzak oraz podpułkownik lekarz Jacek Kostecki.


Czy ktoś mi - nie jest pilotem - może powiedzieć, jaki błąd może popełnić pilot, że jednocześnie przestały działać oba silniki :?:
 
 
Revenant
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lut, 2005   

to samo co wyżej za:

Wirtualną
Cytat:
Sokół rozbił się z winy pilota
PAP - dodane 58 minut temu

Błąd pilota był przyczyną katastrofy śmigłowca Sokół w Iraku, w grudniu ubiegłego roku niedaleko Karbali - poinformował szef specjalnej komisji MON płk Ryszard Michałowski.

Po kilku dniach od katastrofy specjalna komisja MON, która badała wrak w Iraku i rozmawiała ze świadkami wypadku, wykluczyła, by przyczyną katastrofy było dostanie się ptaka do tunelu silnika lub ostrzał. (jp)



Wyborczą
Cytat:
Błąd pilota przyczyną katastrofy Sokoła w Iraku

PAP 23-02-2005, ostatnia aktualizacja 23-02-2005 13:06

Błąd pilota był przyczyną katastrofy śmigłowca Sokół w Iraku, w grudniu ubiegłego roku niedaleko Karbali - poinformował w środę szef specjalnej komisji MON płk Ryszard Michałowski.

Po kilku dniach od katastrofy specjalna komisja MON, która badała wrak w Iraku i rozmawiała ze świadkami wypadku, wykluczyła, by przyczyną katastrofy było dostanie się ptaka do tunelu silnika lub ostrzał.

Błąd pilota śmigłowca Sokół polegał na zbyt gwałtownych ruchach sterami - stwierdziła komisja, która badała przyczynę wypadku.

Zgodnie z ogłoszonymi w środę w Warszawie ustaleniami, śmigłowiec leciał na niskim pułapie. Pilot poderwał go, by ominąć linię wysokiego napięcia, później zanurkował, by potem znów poderwać śmigłowiec przed drzewami. Według komisji, błąd pilota polegał na zbyt gwałtownych ruchach drążkiem sterowym i silnym wychyleniu skoku łopat wirnika, co doprowadziło do za silnego rozpędzenia turbin i wyłączenia obu silników przez automat.

Jak powiedzieli członkowie komisji, lot na większej wysokości dałby załodze czas na manewr autorotacji, jednak w Iraku - ze względu na zagrożenie ostrzałem z ziemi - loty odbywają się bardzo nisko.


Cofam moje pytanie.
 
 
skipy 
5
emeryt



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2004
Posty: 446
Skąd: Dworce Chaosu
Wysłany: Sro 23 Lut, 2005   

No to mamy już wyjaśnienie tego tragicznego zdarzenia. Tylko te kometarze budzą straszny niesmak. Aż nóż otwiera się w kieszeni.
Dla zainteresowanych link:
http://info.onet.pl/1058457,11,item.html

Cześć Ich pamięci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group