Witam Panowie
Mam pytanie dotyczące pododdziału EOD znajdującego się na terenie lotniska. Jeśli posiadacie informacje o rejonie odpowiedzialności tej grupy to proszę o jakieś informacje. Czy grupa ta odpowiada tylko za incydenty na lotnisku czy wyjeżdżają za jego granice
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Z tego co pamiętam ich działania obejmowały wyłącznie teren lotniska ( w ramach ogrodzenia), nigdy nie widziałem, ani nie słyszałem, żeby gdziekolwiek się ruszali - zaznaczam, że tak mi się tylko wydaje. Kleny, katon, fsoul - możne wy pomożecie..
Z uzyskanych informacji rejon odpowiedzialności EOD jest baza KAIA i wyłącznie teren lotniska (z tego co wiem nie wszystkie płyty postojowe), a także samoloty znajdujące się na jego terenie.
A jak już tak pojechałem w temacie Rok po katastrofie CASY to i tutaj dodam co nieco od siebie. Podejrzewam że przygotowania do wyjazdu do Kabulu wkraczają w decydującą fazę. Mam zatem parę rad dla przyszłego Komendanta WPL w Kabulu oraz innych ważniejszych osobistości. Panowie...żeby to wszystko hulało tam po naszemu czyli DOBRZE nie zapomnijcie wziąć ze sobą RL-2006, najlepiej już ten poprawiony. Do tego należy dorzucić IOL no i oczywiście IRL. Pokażecie całemu światu jak to w przestrzeni kontrolowanej na międzynarodowym lotnisku gdzie NATO sprawuje kontrolę - sprawdzają się nasze rodzime rozwiązania. Ponadto wiadomo, że te wydawnictwa to jakaś nowość no i za dużo tam ICAO, więc zabierzcie jeszcze RL-86, 2000, RSN bo wtedy będziecie mogli mieć wspólny język z ssrl i dsp. Bezwzględnie zabierzcie ze sobą rsl, szczególnie prł-kę. Nie zapomnijcie co napisała Komisja po katastrofie,że nie wolno pytać pilota w podejściu s.r.a. czy par czy widzi światła podejścia czy drogi startowej ale też pamiętajcie, że ta sama komisja zaleciła stosować korespondencję ICAO z 4x4. Bardzo pomocne byłoby gdyby pojechał z wami ktoś doświadczony z ssrl, najlepiej kontroler - licencjonowany instruktor, by wprowadzał do pracy. Najlepiej ktoś kto już tam był na rekonesansie. Gdy już będziecie pracować, nie wolno zapomnieć wam o listach pasażerów. To nic że do takiego B767 wsiada setki ludzi albo do C-17 dziesiątki albo tez ze setka. Dacie radę. A jak listy nie będzie - to nie zezwalać na start. I niech nawet sam pan Karzai dzwoni, to nie ulegajcie. Powiedzcie że takie u nas przepisy wybiegające w przyszłość. No i podlizujcie się POLowi bo ten wystawia wam ocenę za zabezpieczenie lotów. A gdyby ktoś już zechciał was docenić za dobrą robotę to mówcie że wsosp was tak wykształciła na nowym symulatorze. Hey.
Zapomniałeś jeszcze dodać o porannym sprawdzeniu pasa, żeby nie było wątpliwości, że jest bezpiecznie i jeszcze sprawa finiszera, czy ktoś pomyślał o tym etacie:)))))))))))
Ale się uśmiałem freak, to było niezłe:))))
Jestem nowy na tym forum i podpisuję się w pełni pod postem freak'a z tego tematu jak również z tematu "rok po katastrofie casy"
Panowie NIC się nie zmieniło.......
Obyśmy przetrwali te smutne dla nas kontrolerów czasy bez spotkań z jakąkolwiek prokuraturą
Pozdrawiam!
_________________ Krzyknęli:Hop, hop !!! Po chwili ciszy jeszcze raz: Hoop, hoop !!!.... a echo miało ich w
Hej Panowie,
Chciałbym się dowiedzieć jak przebiega szkolenie zespołu LEAD NATION KAIA w EPPW i jak SSRL przygotowało to przedsięwzięcie pod względem merytorycznym?
pozdrawiam
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 20 Lut, 2009
Najlepszego w Kabulu. Dla wszystkich pracujących tam po raz pierwszy - wrażeń i satysfakcji z pracy którą miałem ja pracując w tym miejscu. Dla tych, którzy już tamten chleb jedli - potwierdzenia swoich umiejętności, umiejętności pomocy kolegom. A wszystkim - przywiezienia jak najwięcej doświadczeń, którymi namacalnie będzie można i trzeba podzielić się w wyczekiwanej NOWEJ Instrukcji Ruchu Lotniczego. Be safe.
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 55 Skąd: Z wielu miejsc....
Wysłany: Nie 15 Mar, 2009
Dziś mija tydzień jak rozpoczelismy trening na OAKB. Wynik dziesiejszej porannej zmiany na ktorej pracowałem - 284 operacje w ciagu 6 h, co daje srednio 47 operacji w ciągu godziny. Jest co robić, a to jeszcze nie jest szczyt.
Mając powyższe na uwadze, podzielę sie pewna konkluzją związana z ...jak to nazwano "certyfikacja personelu KAIA", ktora odbyla sie w EPPW przed naszym wylotem, a na ktore pofatygowało sie kilkudziesieciu ....specjalistów i profesjonalistów.... z Warszawy.
Otóż, ów "ćwiczenie certyfikujące" w ktorym udział brały 2 samoloty był stratą czasu - naszego oczywiście - i strata pieniędzy podatników. Podobnie jak stracone były 3 lata, w ciagu ktorych mieliśmy mieć stworzone warunki do przygotowania sie do tego przedsiewzięcia. SSRL i Szefostwo Lotnictwa nie zrobilo nic. Węgierscy ATCo przed przyjazdem na OAKB TWR cwiczyli na symulatorze, zeby obeznać sie z ruchem. Czy tak trudno bylo podjąc wysilek organizacyjny, zebyśmy choc 2 tygodnie spedzili na Wegrzech na tym symulatorze? No widocznie był, bo jesli siatkówka i basen są ważniejsze w Warszawie niz praca, to czego sie spodziewać.
47 operaacji w ciagu godziny na OAKB vs 2 operacje w ciagu kilku godzin "ćwiczenia certyfikującego"....:))))
...ktoś jeszcze ma zagadkę gdzie ja właściwie przechodzę certyfikację ? ))) Ludzie tu na miejscu pomogli mi przez tydzien wiecej ni z ww przez 3 lata.
Weżcie sie "mistrzowie z Warszawy" do roboty bo odwalacie sztuke !!! A jak nie znacie sie na robocie to przynajmniej wygrajcie jakis brązowy medal w siatkówce lub pływaniu....
Assalam alaykum
_________________ True Controllers Never Die... They Just Fade Away
Pisałem już o tym wcześniej, strata czasu, po rekonesansie nic nie zostało zrobione pomimo, że wiedziano jaka sytuacja jest w Kabulu. Wiele razy zwracaliśmy przecież na ten problem uwagę. Po co w wojsku doświadczenie skoro nikt z niego nie korzysta:)
Miłej zabawy, zabawy:))
Pozdrówcie wszystkich i powiedzcie SATCO niech przygotuje dobre "church meeting", będzie wiedział o co chodzi:))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum