Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Nie 16 Mar, 2008
Zobowiązania sojusznicze- Port Lotniczy Kabul.
Opublikował Wiadomość
eod 
1


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: polska
Wysłany: Sro 28 Sty, 2009   

Witam Panowie :!:
Mam pytanie dotyczące pododdziału EOD znajdującego się na terenie lotniska. Jeśli posiadacie informacje o rejonie odpowiedzialności tej grupy to proszę o jakieś informacje. Czy grupa ta odpowiada tylko za incydenty na lotnisku czy wyjeżdżają za jego granice :?:
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009   

Z tego co pamiętam ich działania obejmowały wyłącznie teren lotniska ( w ramach ogrodzenia), nigdy nie widziałem, ani nie słyszałem, żeby gdziekolwiek się ruszali - zaznaczam, że tak mi się tylko wydaje. Kleny, katon, fsoul - możne wy pomożecie..
 
 
katon 
1


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 33
Skąd: atc
Wysłany: Pią 30 Sty, 2009   

Z uzyskanych informacji rejon odpowiedzialności EOD jest baza KAIA i wyłącznie teren lotniska (z tego co wiem nie wszystkie płyty postojowe), a także samoloty znajdujące się na jego terenie.

Więcej informacji na priv.
_________________
Be safe...
 
 
DETCORD 
1



Wiek: 43
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 8
Skąd: PL
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009   

katon napisał/a:


Więcej informacji na priv.

Również jestem zainteresowany...
Pytanie może być dość trywialne, ale jakie wtyczki tam macie. czy mam zakupić przejsciówki w Polsce czy nie? :modli:
_________________
Do your own dirty job...
 
 
katon 
1


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 33
Skąd: atc
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009   

Wtyczki i gniazda elektryczne są takie same jak w Polsce.
_________________
Be safe...
 
 
Konieczko 
5


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 459
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009   

Zdaniem zespołu EOD jest też współdziałanie z psim patrolami badającymi pojazdy wjeżdżające do bazy.
 
 
freak 
2


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 81
Skąd: zewsząd
Wysłany: Nie 08 Lut, 2009   

A jak już tak pojechałem w temacie Rok po katastrofie CASY to i tutaj dodam co nieco od siebie. Podejrzewam że przygotowania do wyjazdu do Kabulu wkraczają w decydującą fazę. Mam zatem parę rad dla przyszłego Komendanta WPL w Kabulu oraz innych ważniejszych osobistości. Panowie...żeby to wszystko hulało tam po naszemu czyli DOBRZE nie zapomnijcie wziąć ze sobą RL-2006, najlepiej już ten poprawiony. Do tego należy dorzucić IOL no i oczywiście IRL. Pokażecie całemu światu jak to w przestrzeni kontrolowanej na międzynarodowym lotnisku gdzie NATO sprawuje kontrolę - sprawdzają się nasze rodzime rozwiązania. Ponadto wiadomo, że te wydawnictwa to jakaś nowość no i za dużo tam ICAO, więc zabierzcie jeszcze RL-86, 2000, RSN bo wtedy będziecie mogli mieć wspólny język z ssrl i dsp. Bezwzględnie zabierzcie ze sobą rsl, szczególnie prł-kę. Nie zapomnijcie co napisała Komisja po katastrofie,że nie wolno pytać pilota w podejściu s.r.a. czy par czy widzi światła podejścia czy drogi startowej ale też pamiętajcie, że ta sama komisja zaleciła stosować korespondencję ICAO z 4x4. Bardzo pomocne byłoby gdyby pojechał z wami ktoś doświadczony z ssrl, najlepiej kontroler - licencjonowany instruktor, by wprowadzał do pracy. Najlepiej ktoś kto już tam był na rekonesansie. Gdy już będziecie pracować, nie wolno zapomnieć wam o listach pasażerów. To nic że do takiego B767 wsiada setki ludzi albo do C-17 dziesiątki albo tez ze setka. Dacie radę. A jak listy nie będzie - to nie zezwalać na start. I niech nawet sam pan Karzai dzwoni, to nie ulegajcie. Powiedzcie że takie u nas przepisy wybiegające w przyszłość. No i podlizujcie się POLowi bo ten wystawia wam ocenę za zabezpieczenie lotów. A gdyby ktoś już zechciał was docenić za dobrą robotę to mówcie że wsosp was tak wykształciła na nowym symulatorze. Hey.
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Nie 08 Lut, 2009   

Zapomniałeś jeszcze dodać o porannym sprawdzeniu pasa, żeby nie było wątpliwości, że jest bezpiecznie i jeszcze sprawa finiszera, czy ktoś pomyślał o tym etacie:)))))))))))
Ale się uśmiałem freak, to było niezłe:)))) :viktoria:
 
 
Jamboree 
3


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 111
Skąd: ....
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009   

Jestem nowy na tym forum i podpisuję się w pełni pod postem freak'a z tego tematu jak również z tematu "rok po katastrofie casy"
Panowie NIC się nie zmieniło....... :cry:
Obyśmy przetrwali te smutne dla nas kontrolerów czasy bez spotkań z jakąkolwiek prokuraturą :czytanie:
Pozdrawiam! :gent:
_________________
Krzyknęli:Hop, hop !!! Po chwili ciszy jeszcze raz: Hoop, hoop !!!.... a echo miało ich w :pupa:
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Sro 18 Lut, 2009   

Hej Panowie,
Chciałbym się dowiedzieć jak przebiega szkolenie zespołu LEAD NATION KAIA w EPPW i jak SSRL przygotowało to przedsięwzięcie pod względem merytorycznym?
pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 20 Lut, 2009   

Najlepszego w Kabulu. Dla wszystkich pracujących tam po raz pierwszy - wrażeń i satysfakcji z pracy którą miałem ja pracując w tym miejscu. Dla tych, którzy już tamten chleb jedli - potwierdzenia swoich umiejętności, umiejętności pomocy kolegom. A wszystkim - przywiezienia jak najwięcej doświadczeń, którymi namacalnie będzie można i trzeba podzielić się w wyczekiwanej NOWEJ Instrukcji Ruchu Lotniczego. Be safe.
_________________
just pure truth...
 
 
franz28 
2



Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 55
Skąd: Z wielu miejsc....
Wysłany: Nie 15 Mar, 2009   

Dziś mija tydzień jak rozpoczelismy trening na OAKB. Wynik dziesiejszej porannej zmiany na ktorej pracowałem - 284 operacje w ciagu 6 h, co daje srednio 47 operacji w ciągu godziny. Jest co robić, a to jeszcze nie jest szczyt.
Mając powyższe na uwadze, podzielę sie pewna konkluzją związana z ...jak to nazwano "certyfikacja personelu KAIA", ktora odbyla sie w EPPW przed naszym wylotem, a na ktore pofatygowało sie kilkudziesieciu ....specjalistów i profesjonalistów.... z Warszawy.
Otóż, ów "ćwiczenie certyfikujące" w ktorym udział brały 2 samoloty był stratą czasu - naszego oczywiście - i strata pieniędzy podatników. Podobnie jak stracone były 3 lata, w ciagu ktorych mieliśmy mieć stworzone warunki do przygotowania sie do tego przedsiewzięcia. SSRL i Szefostwo Lotnictwa nie zrobilo nic. Węgierscy ATCo przed przyjazdem na OAKB TWR cwiczyli na symulatorze, zeby obeznać sie z ruchem. Czy tak trudno bylo podjąc wysilek organizacyjny, zebyśmy choc 2 tygodnie spedzili na Wegrzech na tym symulatorze? No widocznie był, bo jesli siatkówka i basen są ważniejsze w Warszawie niz praca, to czego sie spodziewać.
47 operaacji w ciagu godziny na OAKB vs 2 operacje w ciagu kilku godzin "ćwiczenia certyfikującego"....:))))
...ktoś jeszcze ma zagadkę gdzie ja właściwie przechodzę certyfikację ? :) ))) Ludzie tu na miejscu pomogli mi przez tydzien wiecej ni z ww przez 3 lata.

Weżcie sie "mistrzowie z Warszawy" do roboty bo odwalacie sztuke !!! A jak nie znacie sie na robocie to przynajmniej wygrajcie jakis brązowy medal w siatkówce lub pływaniu....

Assalam alaykum
_________________
True Controllers Never Die... They Just Fade Away
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

Pisałem już o tym wcześniej, strata czasu, po rekonesansie nic nie zostało zrobione pomimo, że wiedziano jaka sytuacja jest w Kabulu. Wiele razy zwracaliśmy przecież na ten problem uwagę. Po co w wojsku doświadczenie skoro nikt z niego nie korzysta:)
Miłej zabawy, zabawy:))
Pozdrówcie wszystkich i powiedzcie SATCO niech przygotuje dobre "church meeting", będzie wiedział o co chodzi:))
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

O Matko :???:
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

Delikatnie powiedziane. Ale co tam. "Damy radę".

Arrakis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group