Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 28 Sty, 2008
Wodnik-32 napisał/a:
Nie chcę sie czepiać ale z tego całego stwierdzenia wychodzi masło maślane.
Co to jest Wieża Kontroli Ruchu Lotniczego?? Czy w SP są inne wieże?
Zupełnie nie rozumiem drugiej części. Wychodzi ze struktury jednak gdy cos tam jest w strukturze gdy coś tam. Zupełny bezład.
Niestety, jeżeli funkcjonujesz jeszcze w filozofii przepisów KL-i i DKL-i to nie da się tego ot tak wyjaśnić. Trzeba poczytać PL4444, rozporządzenia Ministra Infrastruktury w tym temacie, Prawo Lotnicze i mieć myślę też trochę doświadczenia w pracy wg przepisów ICAO.
Tak swoją drogą to masz tam gościa z licencją na Wieży to będzie łatwiej wytłumaczyć. Chyba że już jest w cywilu i pracuje na lotnisku cywilnym.
Jeśli możesz, a nie zajmie Ci to zbyt dużo czasu , cytuj tylko fragment postu, do którego się odnosisz. Czytelniej. Poprawiłem
P_E
Widocznie będę się musiał podpytać i poczytać bo jak narazie to zauważyłem że ktoś założył posta zupełnie nie wiem do czego. Dziękuję za pomoc w dokumentacji dopiero się dowiedziałem że takie dokumenty istnieją. Tak niestety ta osoba z licencją chyba mi to bardziej wytłumaczy. Dziękuję za merytoryczną cześć sporo sie dowiedziałem.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 28 Sty, 2008
WODNIK nie gniewaj się , po prostu za dużo pisania. Nie moją winą tez jest że w Dęblinie tego nie nauczą i nie wytłumaczą bo jak pisałem wcześniej zajmują się czymś innym i jako kontroler jesteś prawie fachowcem od logistyki i organizacji lotów. Jak też pisałem konieczne jest spotkanie z SSRL SZ RP i konkretne wnioski oraz decyzje. Nie chcę więcej słyszeć od przedstawiciela Szefostwa, że im mniej informacji o lotnisku w AIP , tym lepiej. Co za bzdura i boję się że jest to pewien symbol kadry Szefostwa. Najbliższe spotkanie w lutym z Komendantami WPLi. Wyślijcie zatem na to spotkanie kompetentnych ludzi. Proszę - trzeba coś zrobić. Trzeba ruszyć z miejsca i wyrwać się z tego marazmu.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Pon 28 Sty, 2008
fsoul napisał/a:
Tak...wg mnie ARO i METEO powinny wyjść ze struktury WPL rozumianej jako służby ruchu lotniczego lub powinny wchodzić w jej skład ale tylko wtedy gdy służby ruchu lotniczego będą osobnym podmiotem czyli WIEŻĄ KONTROLI RUCHU LOTNICZEGO i wtedy pracowałyby obok siebie+służby logistyczne(DLLC, DTL+inne) a tak naprawdę to najlogiczniejsze jest wreszcie stworzenie WIEżY KONTROLI RUCHU LOTNICZEGO i AIR OPERATIONS gdzie w skład tej ostatniej wchodziłoby m.in. ARO i METEO ale nie tylko)
A propo struktury - w USAF odpowiednik k-ta WPL (AOF/CC) w stopniu kapitana "ma pod sobą" TWR, Radar i Airfield Management-Base Ops, czyli sporo, ale tam kontroler jest kontrolerem i zajmuje się sprawami operacyjnymi, nie jest sekretarką, centalą telefoniczną, informacją czy oficerem dyżurnym. Na pytanie "czym się zajmujecie" odpowiadają: "We're dealing with traffic" i to jest istota pracy kontrolera...
_________________ Let the good times roll...
Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
Po wydarzeniach z 23 stycznia nastąpi chyba "przeciąg" i ponowna stagnacja. Chciałbym się mylić. Sądzę, że dotychczasowe kontrole BL lub SP (SRL) "macają" tylko mało istotne dokumenty, a nie wnikają w warsztat pracy SRL i narzędzia jakimi dysponujemy lub jakimi powinniśmy dysponować.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Sro 30 Sty, 2008
A dlaczego po prostu nie stworzymy pisma jasno wskazującego problemy i metody oraz przepisy te sytuacje rozwiązujące. Chyba nikt nie wątpi iż nikt tam teraz nie będzie pluł we własne gniazdo, szczególnie jeżeli bierze udział w pracach Komisji. Jak już pisaliśmy jest trochę ludzi. Skrzyknijmy się mailowo , na skype czy GG i zacznijmy każdy od wskazania tych spraw. Potem pogrupujmy je i każdy będzie mógł zaproponować rozwiązanie. Następnie wybierzemy rozwiązania zaakceptowane przez większość lub wręcz całość w każdej sprawie i zredagujemy nasze stanowisko na piśmie lub/i na spotkaniu z Szefostwem. Wszyscy się pod tym podpiszemy. Co Wy na to? Może macie inne propozycje?
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Pią 01 Lut, 2008
Polska jest od 2004 roku czlonkiem EUROCONTROL i jest zobowiązana wdrażać jej zalecenia i programy.Zgodnie z EATMS i Strategią ATM 2000+ ma być ujednolicona organizacja szkolenia i nadawania uprawnień we wszystkich krajach europejskich. W każdym kraju europejskim kontroler powinien posiadać taką samą wiedzę i umiejętności oraz posiadać takie same uprawnienia. Dotyczy to również personelu wojskowego.
Ciekawe, czy w SSRL wiedzą o tym i co robią w tym kierunku....
_________________ Let the good times roll...
Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
Jak to co? Kawka, herbatka... Tak na poważnie, to wszyscy wiemy, że "zbierają" dane personalne, które skrupulatni Komendanci WPL uaktualniają. Inna sprawa, jeśli Komendant nie jest skrupulatny.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Sro 13 Lut, 2008
piter2204 napisał/a:
Inna sprawa, jeśli Komendant nie jest skrupulatny.
Reforma tego całego zamieszania powinna też obejmować rewizję KOS wszystkich ludzi związanych z wojskową służbą ruchu lotniczego. Następną sprawą jest by tych KOS przestrzegać. Odpowiedni ludzie na odpowiednich stołkach mile widziani. A jak nie wie, nie rozumie to niech chociaż nie tłumaczy wszystkiego nowego przez pryzmat RL-86 i RSN Komendanci WPL są w tej machinie ważnym ogniwem. Jak choć lekko odstaje od rzeczywistości i wymagań to warto podpierać się ludźmi , którzy liznęli trochę wiedzy i doświadczenia w pracy wg przepisów ICAO.
Odpowiedni ludzie na odpowiednich stołkach mile widziani
W związku z tym, iż Szefostwo oraz Dowództwo SZ RP odpowiada za to, iż od ponad 4 lat nie jest przestrzegane Zarządzenie MON nr 57/MON z dn. 14 listopada 2003 r. szczególnie w kwestii paragrafu 15 zarządzenia stwierdzające, iż etat WPL lotniska kontrolowanego obejmuje stanowiska krl TWR, krl APP, krl PAR itd. A wiadomo jak powinni być wyszkoleni i jakie uprawnienia czy licencje powinni oni posiadać by lotnisko było lotniskiem kontrolowanym. To samo Zarządzanie stwierdza w paragrafie 7 p.1 iż nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem i szkoleniem specjalistycznym personelu WPL sprawuje Szef Szefostwa SRL SZ RP. W paragrafie 9 p.3 natomiast mówi się, iż d0wódca bazy zapewnia właściwy poziom wyszkolenia personelu WPL.
Sprawa jest jasna - dowódcy baz i Szef Szefostwa odpowiadają za to jak personel jest wyszkolony i za to iż nie posiada licencji. Od 2003 roku.
Czy dowódca Sił Powietrznych i Minister OBRONY Narodowej są tego świadomi? A może co ważniejsze - czy sami zainteresowani czyli d-cy Baz i Szef SSRL SZ RP są tego świadomi?
Swoją drogą jestem ciekawy czy wnioski Komisji badającej sprawę która uwypukliła wszystko w Mirosławcu, będą zawierały takie informacje.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
Panowie...z tego co mi wiadomo Szef Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego przebywa właśnie na WOSZKu. I w związku z tym iż, Szef jest naszym szefem czyli szefem kontrolerów ruchu lotniczego to :
albo
- wprowadzi on WOSZK dla wszystkich kontrolerów co w związku z kondycją psychofizyczną tej części kadry wykonującej bardzo stresogenną pracę byłoby korzystnym i porządanym stanem ;
albo
- nie będzie jeździł na WOSZK tak jak jego personel maluczkich na lotniskach;
albo wreszcie
- pilot nie będzie szefem kontrolerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum