Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Nie 16 Mar, 2008
Szefostwo Służby Ruchu Lotniczego SZ RP
Opublikował Wiadomość
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   

ph5,5 napisał/a:
kolego czyżbyś brał udział w opracowywaniu tego gniota którym jest irl2010?, spójrzcie realnie i obiektywnie na swoją pracę,


Widze, że kolega pn 5,5 nie przebiera w słowach i nie szanuje pracy wielu osób ze swojego środowiska! Oczywiście ze IRL nie jest doskonały ale jest krokiem milowym w zmianach które nieuchronnie czekają wojskową ATC. Jeżeli tego nie kumasz to (sorry z góry że to pisze) lepiej złóż kwity do cywila i ustąp miejsca młodszym bardziej pozytywnie nastawionym kolegom, bo Twoje pesymistyczne nastawienie do zmian nie pomoże Ci w dalszej pracy.
A tak a propos ciekawe ile kolega dał od siebie żeby coś poprawić?Podejrzewam że chyba ogranicza się do permanentnego krytykowania przy jednoczesnym braku przygotowania merytorycznego.
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

28ATC napisał/a:
ph5,5 napisał/a:
kolego czyżbyś brał udział w opracowywaniu tego gniota którym jest irl2010?, spójrzcie realnie i obiektywnie na swoją pracę,


Widze, że kolega pn 5,5 nie przebiera w słowach i nie szanuje pracy wielu osób ze swojego środowiska! Oczywiście ze IRL nie jest doskonały ale jest krokiem milowym w zmianach które nieuchronnie czekają wojskową ATC. Jeżeli tego nie kumasz to (sorry z góry że to pisze) lepiej złóż kwity do cywila i ustąp miejsca młodszym bardziej pozytywnie nastawionym kolegom, bo Twoje pesymistyczne nastawienie do zmian nie pomoże Ci w dalszej pracy.
A tak a propos ciekawe ile kolega dał od siebie żeby coś poprawić?Podejrzewam że chyba ogranicza się do permanentnego krytykowania przy jednoczesnym braku przygotowania merytorycznego.


kolego, powiem tyle że wojskowe służby ruchu lotniczego to nie tylko wojskowe ATC, rzekłbym nawet że co poniektórzy z przedstawicieli tego fachu tutaj na forum mają tak mało praktyki a TAK WIELE Teorii w głowie że całkowicie im to zamydla rzeczywisty obraz. Co do IRL-2010 to jakoś nikt nie wiem czy ten krok milowy jest w przód czy w tył. A co do mojej pracy to myślę kolego że byś się zdziwił, gdyż moja praca jest moją pasją i jak na razie to zrobiłem więcej niż mogłoby CI się wydawać pozdrawiam :-)
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

Łopatka i wiaderko są pasją mojego 3letniego syna. Jest w tym naprawdę świetny.
_________________
just pure truth...
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

Czytam i nie mogę zrozumieć. Tak w szczególe to o co chodzi koledze ph5,5? O zbyt wysokie wymagania wg. IRL-rażący błąd w dokumencie, może beton w głowie przełożonych i wynikające stąd frustracje? Kurs metodyczny jest beee?
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

jeśli jeszcze tego nie dostrzegacie, to już wyjaśniam ściśle i zwięźle. Coraz częściej brać kontrolerska przebąkuje o tym jak to niezbędne są im do pracy licencje cywilne, i jak to dobrze by było gdyby wszyscy kontrolerzy takowe posiadali, jak wspaniale by się pracowało et cetera. wydaje mi się jednak że marzą sobie (buhaha) że w wojsku zrobią licencje a potem pójdą pracować w cywilu jako kontrolerzy. A tak z innej beczki to zakładając że już będą mieli te licencje, to jak się dogadają z naszymi pilotami wojskowymi bez licencji???? ciekawe?
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

A tu boli. Spokojnie z tymi licencjami. Ważniejsza jest jakość szkolenia na bazie tych samych standardów a nie papierek. Wizja masowo pracujących wojskowych kontrolerów w cywilu jest złudna i wygląda na jedną z miejskich legend. Wiem, że kilka osób ma taką zgodę bezpośrednich przełożonych, ale to wyjątki. Cywile też mają w większości negatywny stosunek do takiego obrotu sprawy, bo mają wiele do stracenia, a swoim tortem nie chcą się dzielić. Poza tym nieoficjalne twierdzą, że kto nie skończył kursu w PAŻ/ARL-ma drogę zamkniętą, więc kurs dębliński jest ok, ale pod względem wyrównywania jakości zapewniania służby. A o pilotów nie ma się co martwić-to oni maja się douczyć i działać jak w całym świecie- w końcu też latają po Europie, odwiedzają ich koledzy po fachu z zagranicy. W Powidzu jakoś się dogadują , w Poznaniu też, więc można. Wiem, że największe opory są w szkole.
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

ph5,5 napisał/a:
A tak z innej beczki to zakładając że już będą mieli te licencje, to jak się dogadają z naszymi pilotami wojskowymi bez licencji???? ciekawe?


Kolego ph 5,5 jak czytam twoje posty to mam wrażenie że żyjesz w swoim własnym "matrixie" i nie masz raczej większego rozeznania w sprawach MIL I CIVIL ATC, albo po prostu nie masz zdolności do przekazywania swojej wiedzy tekstem pisanym. Żyjesz chyba własnymi wydumanymi historyjkami zasłyszanymi nie wiem gdzie. Nie pisze tego żeby ci dopiec ja po prostu nie potrafię zrozumieć tego co piszesz, bo to jest jakiś chaos. Jednego możesz być pewien jeśli dojdzie do zmian w kształcie o którym w skrócie napisałem to wszystkie aspekty o których piszesz w swoich postach będą usankcjonowane prawnie - to już zmartwienie tych którzy te zmiany ewentualnie będą wprowadzać. Ja sam mam wątpliwości co do procesu wprowadzania tak rewolucyjnych zmian, bo chyba wszyscy się zgadzamy ze nie można zrobić tego ad hoc, trzeba mieć precyzyjny plan i sprawnie go realizować, jednak zagrożeniem jest wszechobecny beton na każdym szczeblu i obawiam się że jeśli coś pójdzie nie tak to bardziej z tego powodu a nie z powodów opisywanych przez ph 5,5. :gent:
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

ph5,5 napisał/a:
jeśli jeszcze tego nie dostrzegacie, to już wyjaśniam ściśle i zwięźle. Coraz częściej brać kontrolerska przebąkuje o tym jak to niezbędne są im do pracy licencje cywilne, i jak to dobrze by było gdyby wszyscy kontrolerzy takowe posiadali, jak wspaniale by się pracowało et cetera. wydaje mi się jednak że marzą sobie (buhaha) że w wojsku zrobią licencje a potem pójdą pracować w cywilu jako kontrolerzy. A tak z innej beczki to zakładając że już będą mieli te licencje, to jak się dogadają z naszymi pilotami wojskowymi bez licencji???? ciekawe?


Do czego może służyć licencja to daję Ci przykład. Lotnisko Szawle, Litwa. Od wstąpienia w 2004 r. państw nadbałtyckich do NATO, rotacyjnie, z powodu braku własnego lotnictwa myśliwskiego, stacjonują tam siły powołane do wykonywania misji Air Policing z innych państw sojuszu. I wyobraź sobie że wszystko hula, mimo że na lotnisku funkcjonuje cywilny, licencjonowany litewski TWR. A wiesz co to znaczy licencjonowany? To znaczy, że spełnia pewne określone wymagania, które gwarantują jakość zapewnianej służby ATC. NATO dawno, dawno temu uznało standardy ICAO jako wystarczające i doszło do wniosku, że nie ważne co ten TWR ma na pagonach albo czy wogóle ma tylko ważne co może lotnikowi rutynowo zaoferować w każdym zakątku świata.

Na naszym rodzimym podwórku? Hmm cóż, poza wspomnianym powyżej, dla Pana Generała/Pułkownika/Majora, itd. będąc posiadaczem licencji jest się partnerem do rozmowy a nie "chłopcem do bicia". Wielu wysokich rangą już wie co ten papier oznacza i jak trudno go zdobyć (sam się boleśnie o tym przekonałem, będąc trzykrotnie definitywnie oblanym przez egzaminatora ULC :cry: ).

Tak więc PH, przepraszam ale nie psuj nam humoru przed Świętami, chyba nikt oprócz Ciebie nie ma wątpliwości w którą stronę daliśmy susa. Być może w przyszłości, dzieki Ośrodkowi SRL w WSOSP, posiadanie uprawnień wojskowych będzie tożsame z uprawnieniami cywilnymi ale na dziś miedzy kontrolerem wojskowym z uprawnieniami cywilnymi a kontrolerem wojskowym bez takich uprawnień (chociażby S-ATCL) jest przepaść a na pewno bardzo duża różnica na niekorzyść tego drugiego.

Wesołych i śnieżnych Swiąt!

Hej
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Sro 14 Gru, 2011   

fsoul napisał/a:
Łopatka i wiaderko są pasją mojego 3letniego syna. Jest w tym naprawdę świetny.


oto przykład jak najlepiej postąpić gdy brakuje argumentów,zresztą nieważne.
Swoimi postami chciałem Wam koledzy uzmysłowić jak wiele jest jeszcze do zrobienia, bo na razie to jesteśmy wszyscy u podnóża góry, a póki do władzy nie dojdą ludzie z praktyką na swoich stanowiskach i z konkretną poukładaną w głowie wiedzą to wybaczcie ale będziemy nadal stali w miejscu. W dodatku programy szkolenia w Dęblinie poza nielicznymi są daleko z tyłu. to tyle z mojej strony. życzę wszystkim pogodnych rodzinnych świąt i większej dozy optymizmu niż u mnie obiektywizmu :-)
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Kocham kontrolę ruchu lotniczego i lotnictwo, a w niej profesjonalizm i dążenie do jak najlepszej jakości. Ale coś się zmieniło. Sprawy, które były dla mnie ważniejsze niż nawet normalne relacje w rodzinie, koledzy którzy byli Kolegami : Iksińskimi, Ygrekińskimi - nagle stali się Pułkownikami, Majorami a ja straciłem imię i stałem się Kapitanem. Jakbyście się czuli gdyby w jednej chwili okazało się, że to wszystko nie ma żadnego znaczenia i poza Wami, nikomu aż tak bardzo na tym nie zależy? Kocham nasz kraj. Kocham SiłY Zbrojne i mundur, który noszę.

A jak jest z Wami? Czy kontrola ruchu lotniczego i Armia daje Wam tak dużo satysfakcji i nadziei i poświęciliście temu większość swojego życia stawiajac jako priorytet?
_________________
just pure truth...
 
 
s_k 
2


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013   

Co prawda dotyczy COP-u, ale ciekawe:
"Major Albert SŁOWIŃSKI w Centrum Szkolenia Inżynieryjno-Lotniczego zajmował stanowisko Szefa Sekcji Wychowawczej. W Centrum Operacji Powietrznych mjr Albert SŁOWIŃSKI obejmie stanowisko Szefa Sekcji Ruchu Lotniczego".
_________________
sk
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13516
Skąd: ---
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Nie pozostaje mi nic innego jak zaposiłkować się pewnym cytatem:
Tower Power napisał/a:
Co jest nie tak z ta służbą...SIL ? :oops1:
Środowisko kontrolerów ruchu lotniczego od dłuższego czasu "ciągnie szyderę"

Środowisko SIL ... też od dłuższego czasu ciągnie szyderę z tego SRL'u. Normalnie ... sami specjaliści. :cool:
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
Tower Power 
2


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: z wieży...
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

i napisał/a:
Nie pozostaje mi nic innego jak zaposiłkować się pewnym cytatem:
Tower Power napisał/a:
Co jest nie tak z ta służbą...SIL ? :oops1:
Środowisko kontrolerów ruchu lotniczego od dłuższego czasu "ciągnie szyderę"

Środowisko SIL ... też od dłuższego czasu ciągnie szyderę z tego SRL'u. Normalnie ... sami specjaliści. :cool:


Słabe to Panie"i"...jak chciałeś dociąć, to Ci to nie wyszło:) Gdybyś był Pan kontrolerem ruchu lotniczego, wiedziałbyś, że ta nominacja nie ma żadnego znaczenia dla środowiska ATC...bo dotyczy COP. Co dzieje się w COP...zostaje w COP. LOSRL współpracują z COP i tyle. Nie znam kontrolera ruchu lotniczego z LOSRL, posiadającego uprawnienia lotnicze, który chciałby pracować w COP.
_________________
Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
 
 
bocian 
3



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 111
Skąd: bocianie gniazdo
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Cytat:
Nie znam kontrolera ruchu lotniczego z LOSRL, posiadającego uprawnienia lotnicze, który chciałby pracować w COP.


:brawo: jak dla mnie masz lajka ;)
_________________
Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki - Murphy
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

Wszystkim ATCo oraz zaaangażowanym w przedsięwzięcie z SSRL SZ RP wyrazy uznania i osobistego podziękowania za dobrą robotę na ErSzał 2013. Było co oglądać, a zatem też było co "kontrolować".
_________________
just pure truth...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group