kolego czyżbyś brał udział w opracowywaniu tego gniota którym jest irl2010?, spójrzcie realnie i obiektywnie na swoją pracę,
Widze, że kolega pn 5,5 nie przebiera w słowach i nie szanuje pracy wielu osób ze swojego środowiska! Oczywiście ze IRL nie jest doskonały ale jest krokiem milowym w zmianach które nieuchronnie czekają wojskową ATC. Jeżeli tego nie kumasz to (sorry z góry że to pisze) lepiej złóż kwity do cywila i ustąp miejsca młodszym bardziej pozytywnie nastawionym kolegom, bo Twoje pesymistyczne nastawienie do zmian nie pomoże Ci w dalszej pracy.
A tak a propos ciekawe ile kolega dał od siebie żeby coś poprawić?Podejrzewam że chyba ogranicza się do permanentnego krytykowania przy jednoczesnym braku przygotowania merytorycznego.
kolego czyżbyś brał udział w opracowywaniu tego gniota którym jest irl2010?, spójrzcie realnie i obiektywnie na swoją pracę,
Widze, że kolega pn 5,5 nie przebiera w słowach i nie szanuje pracy wielu osób ze swojego środowiska! Oczywiście ze IRL nie jest doskonały ale jest krokiem milowym w zmianach które nieuchronnie czekają wojskową ATC. Jeżeli tego nie kumasz to (sorry z góry że to pisze) lepiej złóż kwity do cywila i ustąp miejsca młodszym bardziej pozytywnie nastawionym kolegom, bo Twoje pesymistyczne nastawienie do zmian nie pomoże Ci w dalszej pracy.
A tak a propos ciekawe ile kolega dał od siebie żeby coś poprawić?Podejrzewam że chyba ogranicza się do permanentnego krytykowania przy jednoczesnym braku przygotowania merytorycznego.
kolego, powiem tyle że wojskowe służby ruchu lotniczego to nie tylko wojskowe ATC, rzekłbym nawet że co poniektórzy z przedstawicieli tego fachu tutaj na forum mają tak mało praktyki a TAK WIELE Teorii w głowie że całkowicie im to zamydla rzeczywisty obraz. Co do IRL-2010 to jakoś nikt nie wiem czy ten krok milowy jest w przód czy w tył. A co do mojej pracy to myślę kolego że byś się zdziwił, gdyż moja praca jest moją pasją i jak na razie to zrobiłem więcej niż mogłoby CI się wydawać pozdrawiam :-)
Czytam i nie mogę zrozumieć. Tak w szczególe to o co chodzi koledze ph5,5? O zbyt wysokie wymagania wg. IRL-rażący błąd w dokumencie, może beton w głowie przełożonych i wynikające stąd frustracje? Kurs metodyczny jest beee?
jeśli jeszcze tego nie dostrzegacie, to już wyjaśniam ściśle i zwięźle. Coraz częściej brać kontrolerska przebąkuje o tym jak to niezbędne są im do pracy licencje cywilne, i jak to dobrze by było gdyby wszyscy kontrolerzy takowe posiadali, jak wspaniale by się pracowało et cetera. wydaje mi się jednak że marzą sobie (buhaha) że w wojsku zrobią licencje a potem pójdą pracować w cywilu jako kontrolerzy. A tak z innej beczki to zakładając że już będą mieli te licencje, to jak się dogadają z naszymi pilotami wojskowymi bez licencji???? ciekawe?
A tu boli. Spokojnie z tymi licencjami. Ważniejsza jest jakość szkolenia na bazie tych samych standardów a nie papierek. Wizja masowo pracujących wojskowych kontrolerów w cywilu jest złudna i wygląda na jedną z miejskich legend. Wiem, że kilka osób ma taką zgodę bezpośrednich przełożonych, ale to wyjątki. Cywile też mają w większości negatywny stosunek do takiego obrotu sprawy, bo mają wiele do stracenia, a swoim tortem nie chcą się dzielić. Poza tym nieoficjalne twierdzą, że kto nie skończył kursu w PAŻ/ARL-ma drogę zamkniętą, więc kurs dębliński jest ok, ale pod względem wyrównywania jakości zapewniania służby. A o pilotów nie ma się co martwić-to oni maja się douczyć i działać jak w całym świecie- w końcu też latają po Europie, odwiedzają ich koledzy po fachu z zagranicy. W Powidzu jakoś się dogadują , w Poznaniu też, więc można. Wiem, że największe opory są w szkole.
A tak z innej beczki to zakładając że już będą mieli te licencje, to jak się dogadają z naszymi pilotami wojskowymi bez licencji???? ciekawe?
Kolego ph 5,5 jak czytam twoje posty to mam wrażenie że żyjesz w swoim własnym "matrixie" i nie masz raczej większego rozeznania w sprawach MIL I CIVIL ATC, albo po prostu nie masz zdolności do przekazywania swojej wiedzy tekstem pisanym. Żyjesz chyba własnymi wydumanymi historyjkami zasłyszanymi nie wiem gdzie. Nie pisze tego żeby ci dopiec ja po prostu nie potrafię zrozumieć tego co piszesz, bo to jest jakiś chaos. Jednego możesz być pewien jeśli dojdzie do zmian w kształcie o którym w skrócie napisałem to wszystkie aspekty o których piszesz w swoich postach będą usankcjonowane prawnie - to już zmartwienie tych którzy te zmiany ewentualnie będą wprowadzać. Ja sam mam wątpliwości co do procesu wprowadzania tak rewolucyjnych zmian, bo chyba wszyscy się zgadzamy ze nie można zrobić tego ad hoc, trzeba mieć precyzyjny plan i sprawnie go realizować, jednak zagrożeniem jest wszechobecny beton na każdym szczeblu i obawiam się że jeśli coś pójdzie nie tak to bardziej z tego powodu a nie z powodów opisywanych przez ph 5,5.
jeśli jeszcze tego nie dostrzegacie, to już wyjaśniam ściśle i zwięźle. Coraz częściej brać kontrolerska przebąkuje o tym jak to niezbędne są im do pracy licencje cywilne, i jak to dobrze by było gdyby wszyscy kontrolerzy takowe posiadali, jak wspaniale by się pracowało et cetera. wydaje mi się jednak że marzą sobie (buhaha) że w wojsku zrobią licencje a potem pójdą pracować w cywilu jako kontrolerzy. A tak z innej beczki to zakładając że już będą mieli te licencje, to jak się dogadają z naszymi pilotami wojskowymi bez licencji???? ciekawe?
Do czego może służyć licencja to daję Ci przykład. Lotnisko Szawle, Litwa. Od wstąpienia w 2004 r. państw nadbałtyckich do NATO, rotacyjnie, z powodu braku własnego lotnictwa myśliwskiego, stacjonują tam siły powołane do wykonywania misji Air Policing z innych państw sojuszu. I wyobraź sobie że wszystko hula, mimo że na lotnisku funkcjonuje cywilny, licencjonowany litewski TWR. A wiesz co to znaczy licencjonowany? To znaczy, że spełnia pewne określone wymagania, które gwarantują jakość zapewnianej służby ATC. NATO dawno, dawno temu uznało standardy ICAO jako wystarczające i doszło do wniosku, że nie ważne co ten TWR ma na pagonach albo czy wogóle ma tylko ważne co może lotnikowi rutynowo zaoferować w każdym zakątku świata.
Na naszym rodzimym podwórku? Hmm cóż, poza wspomnianym powyżej, dla Pana Generała/Pułkownika/Majora, itd. będąc posiadaczem licencji jest się partnerem do rozmowy a nie "chłopcem do bicia". Wielu wysokich rangą już wie co ten papier oznacza i jak trudno go zdobyć (sam się boleśnie o tym przekonałem, będąc trzykrotnie definitywnie oblanym przez egzaminatora ULC ).
Tak więc PH, przepraszam ale nie psuj nam humoru przed Świętami, chyba nikt oprócz Ciebie nie ma wątpliwości w którą stronę daliśmy susa. Być może w przyszłości, dzieki Ośrodkowi SRL w WSOSP, posiadanie uprawnień wojskowych będzie tożsame z uprawnieniami cywilnymi ale na dziś miedzy kontrolerem wojskowym z uprawnieniami cywilnymi a kontrolerem wojskowym bez takich uprawnień (chociażby S-ATCL) jest przepaść a na pewno bardzo duża różnica na niekorzyść tego drugiego.
Łopatka i wiaderko są pasją mojego 3letniego syna. Jest w tym naprawdę świetny.
oto przykład jak najlepiej postąpić gdy brakuje argumentów,zresztą nieważne.
Swoimi postami chciałem Wam koledzy uzmysłowić jak wiele jest jeszcze do zrobienia, bo na razie to jesteśmy wszyscy u podnóża góry, a póki do władzy nie dojdą ludzie z praktyką na swoich stanowiskach i z konkretną poukładaną w głowie wiedzą to wybaczcie ale będziemy nadal stali w miejscu. W dodatku programy szkolenia w Dęblinie poza nielicznymi są daleko z tyłu. to tyle z mojej strony. życzę wszystkim pogodnych rodzinnych świąt i większej dozy optymizmu niż u mnie obiektywizmu :-)
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
Kocham kontrolę ruchu lotniczego i lotnictwo, a w niej profesjonalizm i dążenie do jak najlepszej jakości. Ale coś się zmieniło. Sprawy, które były dla mnie ważniejsze niż nawet normalne relacje w rodzinie, koledzy którzy byli Kolegami : Iksińskimi, Ygrekińskimi - nagle stali się Pułkownikami, Majorami a ja straciłem imię i stałem się Kapitanem. Jakbyście się czuli gdyby w jednej chwili okazało się, że to wszystko nie ma żadnego znaczenia i poza Wami, nikomu aż tak bardzo na tym nie zależy? Kocham nasz kraj. Kocham SiłY Zbrojne i mundur, który noszę.
A jak jest z Wami? Czy kontrola ruchu lotniczego i Armia daje Wam tak dużo satysfakcji i nadziei i poświęciliście temu większość swojego życia stawiajac jako priorytet?
Co prawda dotyczy COP-u, ale ciekawe:
"Major Albert SŁOWIŃSKI w Centrum Szkolenia Inżynieryjno-Lotniczego zajmował stanowisko Szefa Sekcji Wychowawczej. W Centrum Operacji Powietrznych mjr Albert SŁOWIŃSKI obejmie stanowisko Szefa Sekcji Ruchu Lotniczego".
Nie pozostaje mi nic innego jak zaposiłkować się pewnym cytatem:
Tower Power napisał/a:
Co jest nie tak z ta służbą...SIL ?
Środowisko kontrolerów ruchu lotniczego od dłuższego czasu "ciągnie szyderę"
Środowisko SIL ... też od dłuższego czasu ciągnie szyderę z tego SRL'u. Normalnie ... sami specjaliści.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Nie pozostaje mi nic innego jak zaposiłkować się pewnym cytatem:
Tower Power napisał/a:
Co jest nie tak z ta służbą...SIL ?
Środowisko kontrolerów ruchu lotniczego od dłuższego czasu "ciągnie szyderę"
Środowisko SIL ... też od dłuższego czasu ciągnie szyderę z tego SRL'u. Normalnie ... sami specjaliści.
Słabe to Panie"i"...jak chciałeś dociąć, to Ci to nie wyszło:) Gdybyś był Pan kontrolerem ruchu lotniczego, wiedziałbyś, że ta nominacja nie ma żadnego znaczenia dla środowiska ATC...bo dotyczy COP. Co dzieje się w COP...zostaje w COP. LOSRL współpracują z COP i tyle. Nie znam kontrolera ruchu lotniczego z LOSRL, posiadającego uprawnienia lotnicze, który chciałby pracować w COP.
_________________ Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
Wszystkim ATCo oraz zaaangażowanym w przedsięwzięcie z SSRL SZ RP wyrazy uznania i osobistego podziękowania za dobrą robotę na ErSzał 2013. Było co oglądać, a zatem też było co "kontrolować".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum