Ja propnuje siegnac do Wytycznych SSRL SZ RP w sprawie szkolenia i weryfikacji uprawnień kontrolerów ruchu lotniczego z grudnia 2010 - tam jest to opisane...Pzdr
Jak ktoś nie zaczął szkolenia w 2010r, to obecnie może robić... (tu się pohamowałem) co mu się chce, za wyjątkiem szkolenia do zdobycia uprawnień krl. Ale chyba już niedługo potrwa ten stan.
Oj PETER, PETER - mniemam że mówisz o UTP - (w trakcie opracowywania ale bez przewidywanej daty jego wydania). No jest jeszcze mozliwość walnięcia 90h - zgodnie z nową IRL...
Ale ja nie mam żadnych pretensji. Trzeba trochę prze-pękać-jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Sadzę, że niektórym to pasuje, bo można postrzelać, rzucić granatem, poćwiczyć zakładanie ISOPS, stuknąć obcasami podczas poniedziałkowego apelu i do tego jeszcze defilada.
Wiesz co ja mogę walnąć...
Oj PETER, PETER - mniemam że mówisz o UTP - (w trakcie opracowywania ale bez przewidywanej daty jego wydania). No jest jeszcze możliwość walnięcia 90h - zgodnie z nową IRL...
czy ktoś coś powiedział o UTP.........?
A pytanie do Walles'a, kto (kontroler z jakimi uprawnieniami) w chwili obecnej może nadzorować szkolenie personelu zgodnie z UTP w MATZ?
W chwili obecnej obowiazuja wytyczne Szefa SSRL w sprawie szkolenia - do końca 2012 roku może to być Instruktor lub osoba posiadajaca od conajmniej 2 lat uprawnienia w danym organie. Jakby weszło to UTP to furtka się zamyka - więc biorąc pod uwagę ilość OJTI na lotniskach, czy tak naprawdę chcecie by tak szybko zostało wprowadzone UTP???
Instrukcja instrukcją, a ktoś zaczyna ,gen. Majewskiego robić w konia i wpuszczać w maliny oraz zmuszać do podpisywania wytycznych, rozkazów sprzecznych z Instrukcją podpisaną i zatwierdzoną przez Ministra Obrony Narodowej. Klakierzy, których wielu w DSP o małej wiedzy merytorycznej a znacznie większej w dziedzinie przyklaskiwania i załatwiania własnych interesów, czytajcie interesów własnego środowiska, próbują wymóc na Dowódcy SP rozwiązania, które są w sprzeczności z zapisami IRL-2010 podpisanej przez nadrzędny szczebel (MON). Przykład? Proszę bardzo. Do czego zobowiązany jest kontroler TWR podczas pełnienia dyżuru, a ściślej jakich obowiązków nie powinien wykonywać? W skrócie, nie powinien wykonywać żadnych czynności, które nie związane są z bezpieczeństwem ruchu lotniczego (proszę baczniejszych czytelników o podanie stosownego paragrafu). Natomiast wspomniani klakierzy usiłują przypisać i obarczyć krl TWR podczas pełnienia dyżuru bojowego QRA obowiązkiem pełnienia roli dowódcy wspomnianej QRA. Co się z tym wiąże nie muszę tłumaczyć zorientowanym. Wiele obowiązków, które nie mają nic wspólnego z zapewnianiem służby ATC i bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Pewnym gremiom nie w smak, że kontroler TWR, to nie DKL, który ogarniał te sprawy, jednak w innym systemie regulacji, przepisów sprawowania służb ATS. Najważniejsze dla betonowego towarzystwa, to zrzucenia na barki kontrolera wszelkich zadań dowódcy QRA i odpowiadanie za przysłowiowego szer. Pietruszkę za to, że zrobił to a tamto. Nadmienię, że z racji pełnienia naszych dyżurów nie należą się nam żadne należności finansowe, ale nawet ciepły posiłek! Nie w tym jednak rzecz a w mentalności klakierów oraz ich działania poza prawem a raczej wbrew prawu poprzez podważanie i deformację istniejących regulacji w Instrukcjach. I co? A tak wiele mówiło się o przestrzeganiu procedur, ale klakierzy widać mają się wciąż dobrze i wpuszczają Dowódcę DSP na pole minowe. Kiedy wreszcie ktoś ukróci te praktyki? Przecież Dowódca SP nie możne wszystkiego ogarnąć w 100%?
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011
Jestem przekonany, iż na każdym lotnisku łamane sa przepisy IRL-2010, o których wspominasz. Nadmienię tylko,że zapis ten brzmi (z głowy) : " Zabrania się wykonywania czynności nie związanych bezpośrednio z zapewnianiem służb ruchu lotniczego" a Komendanci WPL ( szefowie LOSRL) - domniemuję, iż nie są w stanie nic z tym zrobić. Są możliwości pisania właściwych pism do DSP lub do Szefa SSRL SZ RPO z prośbą o interwencję. Wreszcie jest możliwość nadzoru służbowego lub kontroli z ramienia SSRL SZ RP i ich rekacji. W tym temacie pewnie potrzebny byłby dodatkowy wątek do opisania czynności, którymi obarczane są organy służb ruchu lotnizcego tylko po to by nie mogły skupić się na właściwym tj. rzetelnie i odpowiedzialnie wykonywaniu swoich obowiazkówzyli na bezpieczeństwie zapewnianych służb ruchu lotniczego. Czy ktoś to kiedyś zrozumie ? Ja u siebie napisałem kilka pism w tej sprawie do Zarzadzającego Lotniskiem. Zatem do pracy, do zmieniania rzeczywistości bo ta jest wciąż okrutna i smutna. Nie popadajmy w błogostan po tym jak wdrożono merytorycznie najlepszą instrukcję w lotnictwie SZ RP, tj. IRL-2010.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: bezpieczne miejsce
Wysłany: Sro 14 Wrz, 2011
A ja mam pretensje do Panów z SSRL SZ RP, dlaczego??
1. Istnieją właśnie po to aby dbać o wojskowych kontrolerów ruchu lotniczego;
2. Dobrze wiedzą czym zajmują się kontrolerzy, że są przełożonymi QRA. Przecież ta sprawa istnieje już od kilku lat i nawet nie próbują z tym nic zrobić;
3. Jak mogli dopuścić do sytuacji, w której nie wiadomo kto i kiedy lub na jakich zasadach ma mieć cywilną licencję;
4. Jak mogli dopuścić wreszcie do tego że tylko nieliczni dostają dodatek lub co niektórzy będą dostawali za licencję. Przecież nasza praca na lotniskach wojskowych niczym się nie różni;
5. Dlaczego jeszcze nie ma kursów na procedurę;
6. Dlaczego naprodukowali tylu kontrolerów w WSOSP nie biorąc pod uwagę etatów w WPL;
7. Jak to jest, że w Szefostwie... pracują osoby, które nie mają nic wspólnego z ATC albo mieli w latach 80, a decydyują o ważnych dla nas rzeczach;
Nie wiem Panowie jakie jest Wasze zdanie, ale poza 2,3 żołnierzami, którzy coś robią lub starają się przewalczyć w Szefostwie... pewne sprawy, reszta dostaje wysokie nagrody i liczy dni do emerytury.
_________________ Poznaj swoją wartość i zacznij się doceniać
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012
Nie. Okres przejściowy, określony przez MON trwa do 31 grudnia 2012 r., w tym nazwy stanowisk, organu, weryfikacja uprawnień, INOP organów, UTP, SMS i inne.
W tej chwili trwa m.in. zbieranie propozycji zmian zapisów i nowych zapisów do Instrukcji Ruchu Lotniczego SZ RP - IRL 2010 do czego wszystkich zachęcam.
Podpowiem - WPL nigdy nie stanie się LOSRL - jest to niemożliwe z punktu widzenia ludzi z P1. Ja ten punkt widzenia staram się jakoś zrozumieć. Wg jednak opinii prawników, nie ma jednak problemu w używaniu nazewnictwa: jak np. Szef LOSRL - gdyż, zgodnie z ich intepretacją jest funkcja nie związana bezpośrednio z etatem. To jakby być na etacie Starszy oficer dochodzeniowy, ale nadal być policjantem...Jeśli chodzi o nowe nazwy to w planach jest nazwanie stanowiska bez wskazana organu czyli np. starszy kontroler ruchu lotniczego (kpt.), kontroler ruchu lotniczego (por.), młodszy kontroler ruchu lotniczego (ppor.) i to samo dla podoficerów - tylko z przydomkiem podoficer kontroler. Stary Komendant miałby zostać zastępiony Szefem Pionu SRL -to jest podobne zgodne z ogólnie stosowanym nazewnictwem etatowym. Kiedy zmiany wejdą - nie mam zielonego pojęcia, zostały złożone, zaakceptowane i generalnie jedyną blokada (wg P1) jest Z-19, które musi ulec zmianie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum