Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Pią 27 Cze, 2008
[Ważne!] Rozporządzenie MON w sprawie czasu służby podpisane
Opublikował Wiadomość
akus2 
4


Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 186
Skąd: Dęblin
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

quest71 a jak ten zapis zinterpretujesz ?
2. Do czasu służby określonego w ust. 1 zalicza się również:
1) czas pełnienia służby dyżurnej lub dyżuru, ale nie więcej niż osiem godzin;
Wychodzi na to, że za pozostałe 16 h MON płaci 40 zł. (tylko czemu tak mało jest chętnych do pełnienia służb? I tylko echo odpowie?)
Ostatnio zmieniony przez akus2 Sob 28 Cze, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pomorzanin
5


Dołączył: 19 Mar 2005
Posty: 904
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

[quote="thikim"]
Cytat:
Czyli bardzo jasno podkreślono że to rozporządzenie stare obowiązywało aż do chwili wydania nowego rozporządzenia.


Rozporządzenie "stare" nadal obowiązuje - do czasu wejścia w życie nowego. Podpisanie przez MON to nie jest wejście w życie. Żeby nowe rozporządzenie weszło w życie musi zostać ogłoszone (opublikowane w Dz.U.), po czym minąć musi 14 dni i wtedy dopiero obowiązuje.

Warto o tym pamiętać.
 
 
Marinero
4


Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 194
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Czyli ile dni wolnego za poszczególne służby???Ile za służbę z soboty na niedziele i np ile za służbę z poniedziałku na wtorek???
 
 
GF76 
Mod
Lekka piechota



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 768
Skąd: Środkowa Polska
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

quest71 napisał/a:
Czyli na podstawie par4.1 i par8.1 za każdą godzinę służby ponad ustawowe 8 należy mi się godzina wolnego. Doliczając do tego par9.1 po służbie np. z poniedziałku na wtorek mam 3 dni wolnego. Może trochę przesadziłem ale tak mi wychodzi z optymistycznych rachunków :)

quest71 jeśli podejść do tego w ten sposób (rzeczywiście bardzo optymistyczny) to tak wyjdzie. W rzeczywistości - 8 godzin służby wliczą ci do czasu służbowego - 8 godzin pójdzie na konto tego, że po służbie, lub przed służbą (w zależności od czasu przyjęcia służby) jesteś zwolniony z wykonywania obowiązków służbowych i zostaje Ci 8 godzin, za które MON płaci 40PLN i w które w połączeniu z 40 godzinami czasu służbowego w tygodniu daje to słynne 48 godzin na tydzień ze znowelizowanej ustawy. Dopiero gdy ktoś złapie dwie służby w jednym tygodniu w okresie od poniedziałku do piątku będzie miało zastosowanie to o czym piszesz - czyli zwrot godzin, które przepracowałeś ponad normę tygodniową.
Odnośnie okresu od 01.01 do wejścia w życie nowego rozporządzenie rację pewnie ma kolega waldit. Za służby w dni robocze dostaniemy prztyczka w nos, ale za służby w weekend naliczyć będą musieli wolne według dotychczasowego rozporzadzenia - czyli 2-3-2 ;)
Cieszmy się, że w ogóle po pół roku ta sprawa w jakiś sposób została usankcjonowana - może nie do końca jasno (szczególnie §6 i §13) - ale lepsze to niż nic.
:gent:
Pozdrawiam
 
 
 
thikim 
Guru


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 13020
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Pomorzanin masz oczywiście rację, nieściśle napisałem ale to co Ty miałem na myśli. Zabrakło słowa "obowiązuje". :gent: Interpretacja nadal jest dość karkołomna i się zastanawiam jak to powinno faktycznie być zinterpretowane. Jeśli chodzi o dni wolne od 01.2008 do dnia wejścia to tu nie mam wątpliwości co do interpretacji. Należy się wszystko. Każda inna interpretacja jest sprzeczna z jeszcze obowiązującym (ale już nie długo rozporządzeniem).
Zaryzykuje i ośmiele się podać intepretacje(bo widzę że już różne przypadki interpretacji są podawane).
Cytat:
2. Do czasu służby określonego w ust. 1 zalicza się również:
1) czas pełnienia służby dyżurnej lub dyżuru, ale nie więcej niż osiem godzin;

Służba z poniedziałku na wtorek (od 8 rano):
W poniedziałek liczy się nam 8 godzin jako godziny służby, we wtorek jest nowy dzień(analogia do podróży służbowej o której mówi rozporządzenie) i liczy się kolejne 8 godzin.
Zatem mamy-16 godzin czasu służbowego i środa-piątek(normalne dni pracy)=24 godziny razem 40 godzin, czyli mieścimy się w normie. Nie przekroczyliśmy czasu służbowego(40 godzin).
Teraz mamy przypadek że oprócz poniedziałku/wtorek służby, bierzemy służbę czwartek/piątek i mamy dokładnie te samą sytuację-czwartek 8 godzin ze służby i piątek 8 godzin ze służby.
Dalej nie przekraczamy 40 godzin tygodniowo. NIe ma wolnych dni.
Zatem nawet przy dwóch dniach na tygodniu nie dostajemy dni wolnych(poza tymi w dniu objęcia i zdania służby).
Piątek/sobotę- 8 godzin w sobotę i za to 1 dzień wolnego
Sobota/niedziele- 8 godzin w sobotę i 8 godzin w niedzielę-2 dni wolnego
Niedziela/poniedziałek- 8 godzin w niedziele i za to 1 dzień wolnego.
Podsumowując dni wolne należą się tylko i wyłącznie za czas służby pełnionej w dniach wolnych od pracy.(zacznie obowiązywać jak wejdzie rozporządzenie oczywiście).
:gent:
 
 
miki 
Mod



Pomógł: 139 razy
Wiek: 61
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 6757
Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Cytat:
Cieszmy się, że w ogóle po pół roku ta sprawa w jakiś sposób została usankcjonowana - może nie do końca jasno (szczególnie §6 i §13) - ale lepsze to niż nic.


MON miał czas nie dłużej niż 12 miesięcy na wprowadzenie nowych przepisów normujących czas pracy/służby, cytat poniżej z ustawy pragmatycznej.
A wyrobił się w 6 miesięcy :brawo:

Cytat:
Art. 14. 1. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 4 ust. 4, art. 22 ust. 9, art. 46 ust. 1, art. 55 ust. 1, art. 56 ust. 5, art. 60 ust. 5, art. 91 ust. 4, art. 120 ust. 4, art. 137 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych zachowują moc do czasu wydania nowych przepisów wykonawczych na podstawie art. 4 ust. 4, art. 22 ust. 9, art. 46 ust. 1, art. 55 ust. 1, art. 56 ust. 5, art. 60 ust. 5, art. 91 ust. 4, art. 120 ust. 4, art. 137 ust. 1 ustawy, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy.


Pozdrawiam miki :cool:
_________________
"Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane". - Prawa Murphiego
 
 
norbim 
5
bezapelacyjnie Żołnierz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 509
Skąd: Z pięknego miasta.
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Brawo thikim . Wolne przysługują tylko w służby weekendowe i przestańmy wreszcie już wyliczać jakieś cuda niewidy . Wszystko jest już jasne , a pojawiają się jakieś bzdurne wyliczenia że za służbę z pon/wt 3 dni . Szkoda że od razu nie tydzień . Zostaje tylko kwestia wyjaśnienia co z zaległymi sprawami (1.01-26.06) i przynajmniej w temacie wolnego za służby będzie już problem rozwiązany. Pozdrawiam.
_________________
Abp. Fulton "Zasady moralne nie zależą od zdania większości. Błąd jest błędem, nawet jeśli wszyscy są w błędzie. Prawda jest prawdą, nawet jeśli nikt jej nie uznaje"
 
 
Grzegorz33 
5
Grzegorz33



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 737
Skąd: Z domu
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Panowie, a jak ma się następujący zapis w rozporządzeniu:

Cytat:
1) dyżur - trwający dwadzieścia cztery godziny lub wielodniowy dyżur bojowy, opera-cyjny, ratowniczy lub inny wprowadzony rozkazem dowódcy jednostki wojskowej;


do żołnierzy, pełniących dyżury w domu pod telefonem. Oczywiście taki dyżur jest wprowadzony rozkazem dowódcy / komendanta. Chodzi mi o Terenowe Organy Administracji Wojskowej - WKU. :???: :???: :???:
 
 
miki 
Mod



Pomógł: 139 razy
Wiek: 61
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 6757
Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Cytat:
2. Ustalenie wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4 może nastąpić w następujących okolicznościach:
1) konieczność podjęcia niezwłocznych działań służbowych na skutek zaistniałego wypadku lub innego nagłego zdarzenia;
2) otrzymanie dodatkowego zadania służbowego, którego wykonanie jest niemożliwe
w czasie służby określonym w § 4 bez naruszenia terminu wykonania;
3) konieczność realizacji zadania służbowego w wydłużonym czasie wynikająca
z charakteru zadania;
4) skierowanie w podróż służbową;
5) podjęcie niezwłocznych czynności kontrolnych.


Ad. 1. ten punkt rozumiem i nie ma sprawy;
Ad.2. brak jednoznacznego określenia jakie to są te dodatkowe zadania służbowe, których nie można wykonać w normalnym czasie służby – punkt dla Dowódcy do luźnej interpretacji;
Ad.3. brak określenia, które zadania służbowe realizuje się w wydłużonym czasie i wynikają ze swojego charakteru (w SP będą to przede wszystkim loty i ich zabezpieczenie w różnych godzinach i różnej długości przy lotniskach czynnych całą dobę) – ten punkt też dla Dowódcy do luźnej interpretacji;
Ad. 4. to jest zrozumiałe, żadnych wolnych za podróże służbowe;
Ad. 5. to też jest jasne.

To jest moje zdanie w temacie.

Pozdrawiam miki :cool:
_________________
"Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane". - Prawa Murphiego
 
 
darus 
5



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 760
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

[quote="miki"]
Cytat:

Ad. 4. to jest zrozumiałe, żadnych wolnych za podróże służbowe;


I tu jest pies pogrzebany. Nie obędzie się tutaj bez poprawki ustawy.


Tekst rozporządzenia określa, że podróże służbowe są wliczane do 40 godzinnej tygodniowej normy czasu służby. Nie mówi nic o wliczaniu tylko 8 godzin, jak przy służbach dyżurnych.

Cytat:

2. Do czasu służby określonego w ust. 1 zalicza się również:
(...)
2) czas wykonywania zadań służbowych poza jednostką, w której żołnierz zajmuje stanowisko służbowe, pozostaje w rezerwie kadrowej lub w dyspozycji, w wymiarze przekraczającym normę określoną w ust. 1, w tym w ramach podróży służbowej, kursu, szkolenia lub kontroli.


Tymczasem:

Cytat:
§ 6. 1. W uzasadnionych okolicznościach żołnierz może zostać zobowiązany do wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4, jednakże wykonywanie zadań służbowych nie może łącznie przekroczyć normy określonej w art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych.
2. Ustalenie wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4 może nastąpić w następujących okolicznościach:
(...)
4) skierowanie w podróż służbową;


Pytanie jest, co będzie kiedy podróż służbowa będzie na tyle długa, że spowoduje, iż żołnierz przekroczy limit przeciętnych 48 godzin w tygodniu. Ustawa tego zabrania.

Nowelizacja ustawy wprowadza zapis, że za czas służby powyżej normy 48 godzin w tygodniu przysługiwał będzie czas wolny. Aktualny zapis ustawy tego uniemożliwia, bo wogóle niedopuszcza do takiej sytuacji!
Ciekaw jestem jak wybrną z tego Dowódcy JW.

P.S. Popieram stanowisko thikim w sprawie interpretacji rozporządzenia oraz konieczności rozliczenia do końca roku dni wolnych należnych zgodnie z zapisami obowiązującego do tej pory rozporządzenia. Zapisów nowego rozporządzenia nie da się inaczej interpretować.
Natomiast DWL powinien wykonać :efendi2: po wielokroć.
 
 
thikim 
Guru


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 13020
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Popieram darus odnośnie podróży służbowej-sprawa jest skomplikowana-nie można powiedzieć wprost że wolne nie należy się.
Pozostaje też wciąż w sferze moich wątpliwości zapis ustawy o nie przekraczaniu 48 godzinnego tygodnia służby w czteromięsiecznym okresie rozliczeniowym. Warto zamieścić tu ten fragment:
Cytat:
Art. 60...
2. Zadania służbowe żołnierzy zawodowych powinny być ustalane przez przełożonych w sposób pozwalający na ich wykonywanie w ramach czterdziestu godzin służby w tygodniu. Wykonywanie zadań służbowych nie może przekraczać przeciętnie czterdziestu ośmiu godzin w tygodniu, w czteromiesięcznym okresie rozliczeniowym.

Pytanie jak to rozumieć?? Zwłaszcza w kontekście nowego rozporządzenia?? Chyba musimy poprzestać na tym, że liczą się intencje a nie zapisy. Jak w wojsku, macie robić nie to co mówię ale to co myślę :D .
Zatem należy założyć że chodzi o to że po przekroczeniu 48 godzin tygodniowo należy się wolne. I rozporządzenie w jakiś uśredniony dla całego stanu SZ RP właśnie tego wolnego udziela... Szczerze mówiąc, jak na pół roku prac nad tym rozporządzeniem, to jestem rozczarowany. I chodzi mi tu tylko o jego zgodność i spójność z ustawą.
W każdym razie wracamy do podróży służbowych, jak wspomniał darus podróże służbowe wliczają się do czasu pracy. Ja dodam tu
Cytat:
§ 7. 1. Okres rozliczeniowy czasu służby, o którym mowa w § 6 ust. 1, biegnie od następnego dnia po dniu realizacji zadania.

Zapis ten odnosi się do paragrafu 6, właśnie tego na podstawie którego miki napisał że wolne się nie należy, a tu widać że jest mowa o rozliczeniu(czasu wolnego) w związku także z podróżami służbowymi.
Tymczasem paragraf 6
Cytat:
§ 6. 1. W uzasadnionych okolicznościach żołnierz może zostać zobowiązany do wy-konywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4, jednakże wykonywanie zadań służbowych nie może łącznie przekroczyć normy określo-nej w art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy za-wodowych.
2. Ustalenie wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4 może nastąpić w następujących okolicznościach:

mówi jedynie o możliwości stawiania zadań wykraczających poza 40 godzinny tydzień pracy ale z ograniczeniem do 48 godzin tygodniowo w 4 miesięcznym okresie rozliczeniowym(art 60 ust.2). Zatem o braku wolnego za wymienione tam sytuacje wcale nie wspomina. Zwłaszcza że paragraf niżej mówi o rozliczeniu z wolnego za te przypadki.
Jak widać temat można rozstrząsać jeszcze na wiele sposobów i stron. Wydaje mi się że można to było napisać krócej, prościej i bez takich błędów.
 
 
darus 
5



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 760
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Moja szybka interpretacja rozporządzenia (a w zasadzie intencji MON) jest taka:

Zgodnie z § 4 rozporzadzenia ustalono czas służby żołnierzy jako 40 godzin w tygodniu.
Do czasu służby zalicza się również:
1) czas pełnienia służby dyżurnej lub dyżuru, ale nie więcej niż osiem godzin;
2) czas wykonywania zadań służbowych poza jednostką, w której żołnierz zajmuje stanowisko służbowe, pozostaje w rezerwie kadrowej lub w dyspozycji, w wymiarze przekraczającym normę 40 godzin, w tym w ramach podróży służbowej, kursu, szkolenia lub kontroli.

Zgodnie z § 8 za wykonywanie zadan służbowych w wymiarze przekraczającym w danym tygodniu czas służby określony w § 4, udziela się czasu wolnego w tym samym wymiarze czasowym.

Jednak zgodnie z § 6 w uzasadnionych okolicznościach żołnierz może zostać zobowiązany do wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4, jednakże wykonywanie zadań służbowych nie może łącznie przekroczyć normy określonej w art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, tj. nie może przekraczać przeciętnie czterdziestu ośmiu godzin w tygodniu, w czteromiesięcznym okresie rozliczeniowym.

Ustalenie wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4 może nastąpić w następujących okolicznościach:
1) konieczność podjęcia niezwłocznych działań służbowych na skutek zaistniałego wypadku lub innego nagłego zdarzenia;
2) otrzymanie dodatkowego zadania służbowego, którego wykonanie jest niemożliwe
w czasie służby określonym w § 4 bez naruszenia terminu wykonania;
3) konieczność realizacji zadania służbowego w wydłużonym czasie wynikająca
z charakteru zadania;
4) skierowanie w podróż służbową;
5) podjęcie niezwłocznych czynności kontrolnych.

Oznacza to, że w wypadku wykonywania zadań służbowych w czasie przekraczającym czas służby określony w § 4, i określonych w § 6 musi być udzielany czas wolny, ale dopiero po przekroczeniu normy czterdziestu ośmiu godzin w tygodniu, w czteromiesięcznym okresie rozliczeniowym.

I wszystko byłoby w porządku, gdyby niezgodność tego rozwiązania z obowiązującymi zapisami ustawy!

Cytat:

"Art. 60. 1. Wymiar czasu służby żołnierzy zawodowych jest określony ich zadaniami służbowymi.
2. Zadania służbowe żołnierzy zawodowych powinny być ustalane przez przełożonych w sposób pozwalający na ich wykonywanie w ramach czterdziestu godzin służby w tygodniu. Wykonywanie zadań służbowych nie może przekraczać przeciętnie czterdziestu ośmiu godzin w tygodniu, w czteromiesięcznym okresie rozliczeniowym.
3. Żołnierzowi zawodowemu przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej jedenastu godzin nieprzerwanego odpoczynku.
4. Przepisy ust. 2 i 3 nie mają zastosowania do żołnierzy zawodowych realizujących zadania o charakterze nadzwyczajnym niezbędne do ochrony interesów państwa, w szczególności: biorących udział w zapobieganiu skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia, pełniących służby i dyżury, odbywających ćwiczenia i szkolenia poligonowe (morskie) oraz pełniących służbę wojskową poza granicami państwa.


W ust. 2 nie ma mowy o tym, że wykonywanie zadań służbowych nie może przekraczać przeciętnie czterdziestu ośmiu godzin w tygodniu, w czteromiesięcznym okresie rozliczeniowym, tylko w jakichś specyficznych okolicznościach. To już jest nadinterpretacja MON. Zapisy ust. 2 odnoszą się do wszystkich zadań, oprócz tych opisanych w ust. 4.

Wniosek - rozporządzenie jest póki co niezgodne ustawą. Sprawę może wyjasni następna nowelizacja ustawy, ale tej przecież jeszcze nie ma.
:czytanie:
 
 
thikim 
Guru


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 13020
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 28 Cze, 2008   

Tak, o niezgodności już pisałem. W tym wypadku jednak MON poszedł nam na ręke, a w zasadzie MON zinterpretował zapisy ustawy w sposób o którym pisałem już parę miesięcy temu w innym temacie. A mianowicie, chodzi o określenie
Cytat:
zadania o charakterze nadzwyczajnym niezbędne do ochrony interesów państwa
w ustawie. Czyli rozporządzenie zakłada że do służb jednak ma zastosowanie w pewien uśredniony sposób ograniczenie o 48 godzinach, i zapis o tym że to zastosowania nie ma do służb należy inaczej rozumieć(jako sytuacje wyjątkowe, np służby w czasie misji wojskowych, w czasie wojny itp.). Przynajmniej taka była pierwotna intencja.
Hehe, bawimy się w zgadywanie co przełożony chciał napisać a nie to co napisał.
_________________
"Robotnicza myśl socjalistyczna jest nam bliska" - premier polskiego rządu rok 2019.
"W skrytości ducha byłem socjaldemokratą" - inny premier polskiego rządu.
 
 
quest71 
9
Życie to nie bajka - to bitwa jest.



Pomógł: 13 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 5129
Skąd: lubuskie
Wysłany: Nie 29 Cze, 2008   

thikim napisał/a:
Zatem należy założyć że chodzi o to że po przekroczeniu 48 godzin tygodniowo należy się wolne.

Raczej nie oto chodzi. Normalny czas służbowy to 40 godzin tygodniowo, za każdą godzinę powyżej tego należy się wolne. Przełożony jednak nie może nam nakazać pracować więcej niż 48 godz. tygodniowo w 4 miesięcznym okresie rozliczeniowym ale te wolne (pow. 40 godz.) należy się jak najbardziej.
_________________
Analiza uryny może wykryć chorobę jednostki, analiza urny - chorobę całego społeczeństwa.
 
 
darus 
5



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 760
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Nie 29 Cze, 2008   

quest71 Podajesz powyżej raczej interpretację ustawy , a nie rozporządzenia. I ustawę należałoby rozumieć właśnie w ten sposób. Rozporządzenie wyraźnie ma na celu ominięcie sytuacji, w której wielu żołnierzy nagle nie mogłoby wykonywać zadań służbowych pod koniec cztermiesięcznego okresu rozliczeniowego, bo przekroczyli 48 godzinną normę będąc w podróży służbowej, podczas kursu lub kontroli.
W zamian tego w § 6 wymieniono okoliczności, w których normalny czas służby może być "wydłużony" do 48 godzin tygodniowo, ale nie mówi nic, że powyżej tej normy wolne się nie należy. § 8 nie wprowadza tutaj żadnych ograniczeń. Tak należałoby interpretować rozporządzenie.
Dodatkowo proponuje nam się wolne za służby w dni dodatkowo i ustawowo wolne od służby, chociaż czytając literalnie ustawę żadne wolne za służby nie powinny się należeć, tak jak nic nie należy się za branie udziału w zapobieganiu skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej, odbywanie ćwiczeń i szkoleń poligonowych (morskich) oraz pełnienia służby wojskowej poza granicami państwa.
Służby i dyżury potraktowano w rozporządzeniu wyjątkowo. Dla wielu może to stać się podstawą do domagania się, żeby inne "zadania o charakterze nadzwyczajnym niezbędne do ochrony interesów państwa" były traktowane analogicznie jak służby i dyżury.

Reasumując rozporządzenie jest swego rodzaju kompromisem. Tyle, że wciąż jest mało czytelne i podatne na różne interpretacje. Szczególnie, że dyskusyjna jest jego zgodność z ustawą. Znów rozgorzeje spór o wyższości aktów prawnych.
Prawnicy bedą mieli co robić. :not2:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group