Teoretyzować można, długo i namiętnie, tylko efektów brak
Ale gdyby okazja zakupu tych 214-tek wypaliła, to bardzo dobrze. Według mnie to dziś najlepszy wybór. Mimo marudzenia Greków.
Ale warto też pomyśleć o innej możliwości, a mianowicie o miniaturowych OP.
Artykuł na ten temat w Przeglądzie Morskim 10/08: link
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
Cytat:
Ja, to szczerze mówiąc, liczyłem na U-212, ale 214 też może być
Różnice pomiędzy typami (nie interpretuję ich tylko wymieniam).
Zanurzenie - większe 214.
212 - jeden diesel, 214 dwa.
212 - kadłub sztywny ze stali małomagnetycznej.
AIP na 212 - 3 x wiecej ogniw niż na 214.
Cena: 212 prawie o połowę wyższa za jeden okręt.
Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 97 Skąd: West Staines Massive
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
Pytaj tych z Telexpressu
Co do meritum - tak dla mnie jest to okręt sprawny. Dzięki za wyjaśnienie.
Rewizor [Usunięty]
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
taki jeden napisał/a:
co do porównania napędów XXI i 214, że niby podobne... to serio nie rozumiem
Jak dobrze pamietam, konstruując XXI brano pod uwagę napęd turbinami Waltera. Z uwagi na niedopracowaną ich konstrukcję poprzestano na napędzie klasycznym, znacznie zwiekszając ilość ogniw akumulatorowych, z którego to powodu okręty te nazywane były elektrycznymi. Stąd i moja może dość odległa paralela.
taki jeden napisał/a:
Potomkami XXI były... Foxtroty.
I nie powinno to dziwić
Cytat:
U-2529, U-3017, U-3035, U-3041 i U-3515 zostały przejęte przez flotę brytyjską. W 1946 cztery z nich (bez U-3017) zostały przekazane ZSRR i służyły w radzieckiej marynarce.
Rosjanie sztukę kopiowania dobrze rozwinęli.
taki jeden napisał/a:
Czy planowy remont eksploatacyjny to okręt sprawny czy nie?
Ani tak, ani nie. Okręt nie posiada resursów eksploatacyjnych i nie jest uwzgledniany w rozliczeniach dot. współczynników sprawności.(podstawa - rozdział 1., pkt. 6 przepisów Wytyczne do oceny stanu uzbrojenia i sprzętu w siłach zbrojnych PRL , sygn. Sł.Tech. 57/87). Proszę się nie śmiać z tego PRL, te wytyczne są madal obowiązujące !!!
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
Rewizor napisał/a:
Jak dobrze pamietam, konstruując XXI brano pod uwagę napęd turbinami Waltera.
Hm... a co ma turbina Waltera do ogniw paliwowych Siemensa? Tzn. jeżeli chodzi o to, że oba typy miały/maja coś oprócz diesla i silnika elektrycznego - to się zgodzę na to bardzo dalekie ale jednak podobieństwo.
Rewizor napisał/a:
Wytyczne do oceny stanu uzbrojenia i sprzętu w siłach zbrojnych PRL , sygn. Sł.Tech. 57/87).
Ale ja myślę o kategoriach GB - z tym, że z wiadomych względów tego nie rozwinę
Okręt nie posiada resursów eksploatacyjnych i nie jest uwzgledniany w rozliczeniach dot. współczynników sprawności.(podstawa - rozdział 1., pkt. 6 przepisów Wytyczne do oceny stanu uzbrojenia i sprzętu w siłach zbrojnych PRL , sygn. Sł.Tech. 57/87). Proszę się nie śmiać z tego PRL, te wytyczne są madal obowiązujące !!!
Okręty posiadają resurs eksploatacyjny. MW posiada własny katalog norm eksploatacyjnych. Nie wchodzę w szczegóły, bo ani mogę, ani nie jestem tu specjalistą.
Tak swoją drogą to jak długo planowane jest użycie Orła? Dobrze by było kupić od razu 3 (z odpowiednio odroczonymi dostawami), albo chociaż zostawić sobie "opcje zakupu" by zastąpić 214 też Orła.
Okrętów podwodnych będzie tyle ile zamówimy teraz. Jeśli będą to dwie jednostki do zastąpienia Kobbenów, bez uwzględnienia następcy Orła, to Kilo zostanie wycofany bez następcy, zupełnie jak Su-22. Plan wykonany! Odtrąbić!
Prawie emeryt [Usunięty]
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
darus napisał/a:
Okręty posiadają resurs eksploatacyjny.
Z tym, że nie wszyscy ,,zieloni" o tym wiedzą i czasami mówią (już o tym pisałem), ze jest WP i MW.
Tak swoją drogą to jak długo planowane jest użycie Orła? Dobrze by było kupić od razu 3 (z odpowiednio odroczonymi dostawami), albo chociaż zostawić sobie "opcje zakupu" by zastąpić 214 też Orła.
Okrętów podwodnych będzie tyle ile zamówimy teraz. Jeśli będą to dwie jednostki do zastąpienia Kobbenów, bez uwzględnienia następcy Orła, to Kilo zostanie wycofany bez następcy, zupełnie jak Su-22. Plan wykonany! Odtrąbić!
Dwa nowe U-214 jako zastępstwo Kobbenów i Kilo to przy dzisiejszych cenach sprzętu bardzo rozsądna wymiana. Podwodniakom życzę by zakup doszedł do skutku!
_________________ One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...
"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki
"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
Ostatnio zmieniony przez oskarm Pon 22 Gru, 2008, w całości zmieniany 2 razy
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
A potencjał bojowy o wiele większy.
PiterNZ [Usunięty]
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
Osobiście również życzę, żeby pojawiły się te dwa nowe OP. Mam nadzieję, że faktycznie pod koniec chyba tłustego roku znalazły się pieniądze, które trzeba wydać - tylko zachodzę w głowę jak można to zrobić do 31 grudnia 2008 r. no ale mam wysoką gorączkę i chyba nie myślę racjonalnie.
Witam.Osobiscie uważam że cała sprawa może wynikać z sytuacji wewnętrznej Grecji.Grecja jest obecnie w bardzo cięzkiej sytuacji.A ostatnią rzeczą , o jakiej marzy rząd
grecki ,jest zajmowanie sie problematycznym op.Oni po prostu w tej chwili mają duzo większe problemy wewnętrzne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum