Gwoli ścisłości, uprawnieni do noszenia odznaki nawigatora wojskowego (złotej Gapy) są tylko ci, którzy ukończyli szkolenie w powietrzu w charakterze nawigatora latającego.
A wie ktoś gdzie można znaleźć aktualne zasady nadawania gapy NN?
Zasady nadawania gapy "NN" sa jasne, PE nie prostuj. Zasady badawania gapy r[uchmenom]były bardziej skomplikowane
_________________ If anything can go wrong, it will...
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
Witam wszystkich. Nowy Rok, nowe siły, nowe wyzwania. W tym miejscu zachęcam do kontynuacji wyników dotychczasowej pracy nad stworzeniem projektu odznaki wojskowego kontrolera ruchu lotniczego. Nie ma sensu by to co już stworzyliśmy, poszło na marne. Z pewnością także można tę ideę rozpropagować, a w końcowej fazie skierować ją na drogę "legislacji", w tym rozpisać konkurs i tą drogą dojść do wyboru jej najlepszej formy graficznej. W każdym przypadku sugeruję zwrócenie się do ssrl i zaszczepienie tej dobrej idei u naszych merytorycznych przełożonych, czym mogę się zająć osobiście.
Myślę iż dopiero mając odznakę w ręku można tak naprawdę dojść do jej wielkości. Myślę, iż na początek można założyć ok. 5 cm szerokości i proporcjonalnie do tego wysokość. Nie wiem także czy kolory wieńca w zaproponowanych wymiarach będą wystarczająco wyeksponowane i czy nie skończy się to tym iż cała odznaka będzie srebrna z odpowiednim grawerem i ew. także srebrna gwiazda dla instruktorów. Ale teraz najważniejsze w tym momencie sprawy. Po pierwsze, czy zakończyliśmy prace nad projektem. Po drugie, wytypowany projekt należałoby przesłać do Komendantów WPL z prośbą o uwagi i podanie ilości odznak wg ustalonego kryterium i statutu odznaki. Po trzecie, projekt ten przedstawiłbym w SSRL lub ktokolwiek inny, i albo kończymy na tym sprawę, a projekt graficzny wraz z jego statutem trafiłby pod właściwą "ścieżkę legislacyjną" albo byłby jednym z projektów zgłoszonych do ogłoszonego konkursu na odznakę wojskowego kontrolera ruchu lotniczego, który zostałby ogłoszony przez SSRL i rozesłany do jednostek oraz za pośrednictwem portali lotniczapolska.pl i dlapilota.pl i/lub innymi.
Pierwsze odpowiedzi na temat pytania o koszty wykonania odznak:
"Witam
Podaje kosztorys
1/Technika druk plus płaska przezroczysta powłoka .
Wszystkie 4 warianty w tej samej cenie z zachowaniem kolorystyki zgodnej z projektem.
-długość 50 mm
-zapięcie dwa motylki
-materiał brąz
Wykonanie formy 350 Pln netto
Cena transportu zagranicznego 120,00 pln netto 100-200 szt
Transport 250 netto-500szt
100 szt-cena jednostkowa 4,99 netto
200 sz-4,21 netto
500 szt-3,34 netto
2/techniką wypalania emali cena jednostkowa byłaby wyższa o 10% pozostałe koszty forma transport tak samo jak wyżej.
Jest to bardziej szlachetna technologia od druku jednak może być ingerencja/zmiany/ w kolorystyce..
Granicami kolorów jest wytłoczony metal w kolorze srebrnym. Odsyłam do naszej strony jest to opisane na przykładzie
Wersji kolorowej przypinki DB SCHENKER.
Wersja końcowa płaska z powłoką emaliowaną.
3/Jeżeli ma to być odznaka polecamy wersję 3 D -czyli część elementów wypukła w tym przypadku skrzydła i listki w jednym
Kolorze srebrzystym stalowy ,pozostałe środkowe elementy wykonane techniką na płasko. Najbardziej nadaje się projekt 12.
jednym Odsyłam do naszej strony przykład i opis technologii wypukłej 3D / przypinka DB Schenker wypukły jeden kolor/
Wykonanie formy-510 netto
Cena transportu zagranicznego 120,00 100-200 szt
Transport 500 szt- 250,00 pln
100 szt- 5,99
200 szt 5,21
500 szt 4,34
Wszystkie ceny netto
Naszą produkcję wykonujemy w zagranicznej fabryce mającej 30 letnie doświadczenie, zatrudniająca 300 pracowników
Gwarantujemy światową jakość o dużo wyższym poziomie niż produkcja krajowa.Termin realizacji ok. 21-28 dni
Pozdrowienia"
"Witam
Wykonanie odznaki dokładnie takiej jak przesłana nie jest wykonalne
Aby była zbliżona do oryginału potrzeba wykonać 4 w najlepszym przypadku 3
matryce
Dwie plastyczne i dwie płaskie (łączna kwota to 1550 -1900 zł )
Wykonanie odznaki złoconej i srebrzonej (trzy lub cztero elementowej) ok.
45-50 zł/szt.
Ceny netto
Nie ma minimalnej ilości ale najpierw trzeba zrobić matrycę
Termin realizacji min. miesiąc
Pozdrawiam"
Zapewne to nie my będziemy szukali wykonawcy no chyba ze sami weźmiemy się za stworzenie takowej odznaki. Zastawiam się nad 4 rodzajami odznaki ale w postaci:
- cała srebrna do 10 lat pracy na stanowisku
- cała srebrna z gwiazdką do 10 lat pracy na stanowisku + uprawnienia instruktora
- złota powyżej 10 lat pracy na stanowisku
- złota z gwiazdka powyżej 10 lat pracy na stanowisku + uprawnienia instruktora
Taki podział obniżył by koszty powstania i zakupu takiej odznaki.
_________________ Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki - Murphy
witam, powiem krótko co myślę, a będzie to głos krytyki, pomysły macie Drodzy Koledzy kosmiczne, sam pracuje w WPL-u choć nie jestem kontrolerem. a pomysł odznaki dla kontrolerów jeszcze bardziej podzieli środowisko w którym pracujemy, robicie coś dla samych siebie i zaczynacie przyjmować jakże znane "zgrane" środowisko pilotów(elita)
dlaczego wyróżniacie siebie jako kontrolerów??? ciekawe jakby wyglądała praca bez asystentów, bozowców, meteorologów??, czy nie można by było stworzyć wspólnej odznaki wojskowej służby rl? pozdrawiam
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Czw 04 Lut, 2010
No to w ślimaczym tempie i bez zaangażowania większej części środowiska, choćby zajmującego od czasu do czasu zdanie na forum, dochodzimy do takiej to konkluzji. Jeżeli w ogóle, czego cały czasem jestem orędownikiem, to powinna to być jedna odznaka dla wszystkich wojskowych kontrolerów ruchu lotniczego. Z opinii bociana wynika, iż powinna być ona cała srebrna, z dobrze wyodrębnionymi elementami na odznace, może posiadająca jakieś elementy matowe, co znacznie obniża koszty produkcji . I przede wszystkim wyeliminuje animozje i posądzenie o niesprawiedliwy podział przy jej gradacji.
Jestem za odznaką, ale nie jest to chyba dobry czas na zajmowanie się tym w tej chwili. Najlepiej projekt do szuflady, a energie włożyć w coś bardziej pożytecznego, choćby na własnym podwórku.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011
Oczywiście, że warto doprowadzić tę sprawę do końca. Przez ten rok było sporo ważniejszych spraw, przy których odznaka wojskowego kontrolera ruchu lotniczego spadła na dalszy plan. Po roku przerwy natomiast uważam, iż jedna odznaka dla wszystkich, bez podziału na staż i wtajemniczenie, byłaby właściwym podejściem do sprawy. Pozostaje też to ,iż jedna z nich byłaby wersją na mundur wyjściowy , druga na "moro". Pozostaje także to, że SSRL powinno w tym uczestniczyć i temu przedsięwzięciu kibicować ,włącznie z tym bu ogłosić konkurs na projekt odznaki. Może SSRL pomoże?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum