Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[RMF FM] Stocznia Marynarki Wojennej pójdzie na dno?
Opublikował Wiadomość
FAZI 1 
10



Pomógł: 42 razy
Wiek: 58
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 7300
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

W artykule wymieniane są dwie partie umoczone w projekt 621. Tyle że, stępkę pod Gawrona położono w styczniu 2001 roku, tak więc, wszystkie opcje polityczne maczały w tym paluchy. Zwykłe przekrzykiwanie.
_________________
Z historii narodów możemy się nauczyć, że narody niczego nie nauczyły się z historii.
— Georg Wilhelm Friedrich Hegel
 
 
 
klm 
7


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 2481
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Artykuł Jakuba M. Opary to niestety chamska agitka.
Niestety MW jest na tyle nieliczna, że SMW musi szukać innych źródeł finansowania. Najwidoczniej nie potrafi. Widać nie jest dość dobra by poradzić sobie na rynku cywilnym. A potem będzie płacz, że rząd nie pomógł. Jest to zresztą szerszy problem polskich stoczni. Stocznia Gdynia przez całe lata tłukła najprostsze możliwe statki (samochodowce i kontenerowce, zdarzały się też chemikaliowce, ale tu z kolei podpisano zły kontrakt), nie byli jednak w stanie przebić cenowo konkurentów z dalekiego wschodu. A że jest to możliwe, pokazują stocznie prywatne. Nie budują może dużych statków, ale za to specjalistyczne i od lat są rentowne. SMW nie była firmą solidną, a najlepszym przykładem jest olbrzymi poślizg przy remoncie Czernickiego. O "fachowości" tej firmy mówiło się zresztą od lat.
_________________
Kontrola najwyższą formą zaufania
 
 
Antonio 
9



Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2004
Posty: 4337
Skąd: stąd
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Poza tym w miejsce Stoczni Gdyni z tego co kojarzę powstawała prywatna stoczni, "Krist" czy jak tam jej i jakoś chyba sobie radzi. Gdynianie, dają sobie radę? W radio mówili, że przyjęli setki ludzi i budują. Są na plusie?!
_________________
####### - Zdrap zdrapkę, a zobaczysz opis.
 
 
Gawron 
4


Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 232
Skąd: MW RP
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   SMW to katastrofa

SMW nie ma prawa istnieć. Są w stanie przejeść każde pieniądze. Nie słyszałem o jakimkolwiek remoncie okrętu MW RP który zostałby zrealizowany w terminie. Nie ważne czy chodziło o OP, trałowiec (budowany notabene w tej stoczni) czy FRR opóźnienia sięgały najczęściej ponad rok. Struktura zatrudnienia z uwagi na prężnie działające związki zawodowe nie ma szans się zmienić - na około 1200 pracowników 800 pracuje w biurze...
Wszystkie głośne zwolnienia były tak naprawdę iluzoryczne - odchodzili jedynie emeryci.

Stocznia do tej pory nie wykazała MON w jaki sposób i gdzie zostały wydane pieniądze przeznaczone na Gawrona. Po prostu były przeżerane w zaległych remontach i płacach pracowników. Dlatego program nie jest kontynuowany. Zwalanie tego na PO jest śmieszne.

W SMW poznałem wielu naprawdę dobrych fachowców (wielu lewusów również). Coż z tego skoro muszą swoją pracą utrzymywać rzeszę nie produktywnych pracowników w biurze konstrukcyjnym i rożnych departamentach, które windują cenę roboczogodziny.

Pracownicy innych trójmiejskich stoczni od lat śmiali się że w SMW jest tylko ten sam "stary bałagan". Istniała do tej pory wyłącznie przez jej powiązanie z MON.

Moim zdaniem dobrze stało się że SMW upadła całkowicie. Jedyną szansą jest wykup masy upadłościowej przez zagranicznego inwestora i zorganizowanie zakładu od zera.
 
 
bolec71 
Banita


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 7022
Skąd: morze
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

klm napisał/a:
MW jest na tyle nieliczna, że SMW musi szukać innych źródeł finansowania. Najwidoczniej nie potrafi.


I to bardzo nie potrafi :!:

Ostatnio zauważyłem że nawet MW przeniosła remonty ze SMW do "Nauty". Od przedwczoraj w doku na "Naucie" prowadzony jest remont ORP "Błyskawica", a i "Kaszub" chyba był tam remontowany :gent:
 
 
klm 
7


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 2481
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Transportowo minowy też był remontowany "po drugiej stronie".
_________________
Kontrola najwyższą formą zaufania
 
 
Jar
6


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 1135
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

klm napisał/a:
Stocznia Gdynia przez całe lata tłukła najprostsze możliwe statki (samochodowce i kontenerowce, zdarzały się też chemikaliowce, ale tu z kolei podpisano zły kontrakt)


:x
samochodowce to najprostsze statki :x
 
 
klm 
7


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 2481
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Tak samochodowce to jedne z prostszych konstrukcji.
_________________
Kontrola najwyższą formą zaufania
 
 
bolec71 
Banita


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 7022
Skąd: morze
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

klm, a byłeś kiedykolwiek na samochodowcu lub kontenerowcu :?:
 
 
klm 
7


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 2481
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

A tutaj link do artykułu o polskich stoczniach.

http://gospodarka.gazeta....toczniowym.html

Polecam przyjrzeć się zdaniu: "Rodzime zakłady nie produkują statków skomplikowanych technicznie".

I na kontenerowcu i na samochodowcu bywałem nie raz. I to w Stoczni Gdynia właśnie. I nie chodzi o to, że są bardziej skomplikowane od kajaka. Są dużo prostsze niż chemikaliowce, kablowce, wycieczkowce i wiele innych. Naprawdę trudno mi znaleźć prostsze konstrukcje.
_________________
Kontrola najwyższą formą zaufania
 
 
Jar
6


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 1135
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

To ile stoczni na świecie 2-3 lata temu budowało samochodowce ?
 
 
klm 
7


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 2481
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

A jakie to ma znaczenie? Chcesz powiedzieć, że były tak skomplikowane, że inne stocznie nie były sobie w stanie z nimi poradzić?
_________________
Kontrola najwyższą formą zaufania
 
 
bolec71 
Banita


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 7022
Skąd: morze
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

klm napisał/a:
Naprawdę trudno mi znaleźć prostsze konstrukcje.


Prostsze są wszelkiego rodzaju masowce i tankowce. Chemikaliowce również nie sa zbyt skomplikowane. Z tankowców najbardziej skomplikowanym typem jest LNG ze wzgledu na konieczność utrzymania określonej temperatury gazu.

Samochodowce szczególnie multidecki z ruchomymi pokładami są niezwykle skomplikowane (systemy hydrauliczne do podnoszenia i opuszczania poszczególnych pokładów). Ponadto na kontenerowcach i samochodowcach stosuje się bardzo zaawansowane aktywne systemy antyprzechyłowe :gent:
 
 
klm 
7


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 2481
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Co do gazowców to z tego co wiem Stocznia Gdynia nie bardzo sobie poradziła. Problemem jest nie tylko utrzymanie temperatury. Zbiorniki są aluminiowe i spawanie ich do wyższa szkoła jazdy.

Cóż dalej odsyłam do artykułu i zdania "rodzime zakłady nie produkują statków skomplikowanych technicznie". To nie moje zdanie, ale ekspertów. Podobny artykuł był zresztą w "Morze, statki i okręty". I tam również określono owe statki jako nieskomplikowane technicznie.
_________________
Kontrola najwyższą formą zaufania
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

A co to wszystko ma wspólnego z SMW?
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group