Poza tym, miło poczytać inne spojrzenie, z całkowicie innej perspektywy (innego zawodu) na czasy PRL'u.
Szkoda tylko, że skończyło się na 2003 roku.
Serdecznie polecam
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 15 Mar, 2010
Miło jest poczytać jak Stefan, Heniu, Chlebek, Ewa i inni pracowali w tamtych ciekawych czasach. I wiadomo ilu kontrolerów wychowali. I dzięki że mogłem ich poznać. Kolorowe wspomnienia pisane lekkim piórem ..
To powinny być wzorce dla kontrolerów, niezwykła kultura, wiedza, doświadczenia-pełny profesjonalizm. Miałem okazje także ich poznać. "Młodzież" nie dorasta im do pięt
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Sro 15 Lut, 2012
Hey Zwitt. Co Ty z tym rozluźnieniem? Doceniam Twoje zaangażowanie w MIL ATC na forum, jednakże artykuł o którym wspominam jest bardzo ważny, szczególnie dla mojego środowiska (Polska Zbrojna , wyd. 29.01.2012 r., str.11.)
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Czw 16 Lut, 2012
Cytat:
Polecam artykuł zamieszczony w Polsce Zbrojnej , wyd. 29.01.2012 r., str.11.
Niestety jeszcze PZ nie udostępnia tego nr do ściągnięcia. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to posiadam wersję pdf. Pzdr.
[ Dodano: Czw 16 Lut, 2012 ]
Cytat:
Ciekawy wywiad z Panem Kamockim tutaj
Może i ciekawy ale w pewnej części nieprawdziwy:
otóż:
Cytat:
MZ: Jakiś czas temu wojsko postanowiło wprowadzić procedury instrumentalne dla lotniska Darłowo. Kuriozum jest, iż lotnisko to dysponuje bardzo krótkim pasem, a rezerwacja przestrzeni oraz procedury zostały zaprojektowane dla samolotów o klasach osiągów D, a może nawet i E pomimo, że takie statki powietrzne nie są w stanie tam wylądować. Czy według Pana takie działania mają sens?
WK: Podstawowy dokument ICAO dotyczący opracowywania procedur podejścia do lądowania Aircraft Operations mówi, że procedury projektuje się tylko dla tego typu samolotów, które mogą operować na danym lotnisku. Opracowywanie dla Darłowa procedur dla samolotów, które nie mogą tam wylądować nie ma żadnego sensu, podobnie jak dalsze rozbudowywanie i ograniczanie przestrzeni w związku z tym, że powinna ona pomieścić klasy D czy E.
MZ: Ktoś jednak opracował te przepisy, a ktoś inny zatwierdził.
WK: Tak to bywa, że czasami ktoś coś wymyśli, a ktoś inny zatwierdzi, bo nie do końca jest kompetentny, żeby powiedzieć, że to nie ma sensu. Albo po prostu, ktoś dostał do podpisu i podpisał. Mogą też być inne przyczyny, na przykład planowanie na wyrost.
Dla lotniska DARŁOWO EPDA nie ma i nigdy nie było kart podejść instrumentalnych dla statków powietrznych kategorii innych niż A i B ,a przestrzeń powietrzna MATZ jest dostosowana do podejść SP tylko tych kategorii. Nie mam zielonego pojęcia skąd autor pytania wziął taką informację a P. Kamocki nie sprawdzając jej wydaał taką opinię. ( zobacz MIL AIP, AD EPDA).
link - projekt wkrótce załączą ale jak widać czas coraz poważniej traktować Dęblin, to czego można się tam nauczyć szczególnie na ATC sim - kursy metodyczne krl-i
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
Chłopaki - naprawdę polecam Wam TO Nie musicie szukać w różnych miejscach w necie - już ktoś to dla Was zrobił. Przy okazji można dołączyć do społeczności na FB ludzi kochających lotnictwo i ATC z całej Polski i nie tylko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum