Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 1745 Skąd: centralna Polska
Wysłany: Sob 31 Lip, 2021
Lumen napisał/a:
Zadania formacji to jedno...
Drugie to organizacja formacji i sposób ralizacji.
Koncepcja typu kompania w każdym powiecie, sztywne rozpisywanie brygad i batalinów wedle podziału administracyjnego to jest najgorszy pomysł. Dlatego MON to zrobił...
Siły terytorialne powinny być formowane ze ścisłym uwzględnieniem warunków lokalnych.
Już to samo powoduje że inaczej powinny być zorganizowane, wyposażone i wyszkolone siły w powiatach przy granicy z obwodem Kaliningradzkim, inaczej w Zachodniopomosrkim a jeszcze inaczej na Podkarpaciu czy Śląsku.
WOT najpierw niech rozwiąże problemy z samym sobie.
To co gen Kukuła wypisuje na wewnętrznym komunikatorze, a to co oficjalnie mówi świadczy o daleko idącej zakrzywionej rzeczywistości.
Tyle i tylko tyle.
Pomógł: 33 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 12851 Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Sob 31 Lip, 2021
Roztrząsanie każdej nagrody w jednostce nie skończy się dobrze. Akurat Wiesiu Kukuła ma tu rację. Ale to są właśnie Onetowe metody. Niemcy mają w tym duże doświadczenie.
_________________ Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
W HSW SA zaawansowane są prace nad koncepcją PTG (Pływający Transporter Gąsienicowy), charakteryzującego się nośnością 15 ton (o 50 proc. więcej niż w PTS-M) i gabarytami komory ładunkowej wystarczającymi do załadunku Jelcza 442. Jak zapewnia Dyrektor Rozwoju HSW SA Mirosław Surowaniec, ideą, która przyświeca konstruktorom, jest maksymalna unifikacja sprzętu przewidzianego dla wojska, toteż w PTG będą wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne, jakie powstały w HSW w ramach prac na NP BWP Borsuk. – Nie można stwierdzić, że PTG powstaje na bazie Borsuka.
Ciekawe czy i jakie inne będą możliwości...
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Biorąc pod uwagę że:
- Polska granica wschodnia jest częściowo na Bugu a cześciowo na suchym, stąd wymaga patrolowania i po drodze granicznej i po nurcie rzeki...
- Koleją daje się przewozić pojazdy szerokości czołgu a więc 3,20 - 3,50, i długości wagonu kolejowego to tak dwadziesciakilka metrow...
- Bumar Łabędy robi podwozia gąsienicowe o nośności tych 45-48 ton PT-91...
- Znane są konstrucje gąsienicowe bazujące na dwu wóznkach jezdnych...
To:
Konsorcjum Bumar Łabędy i Stoczna Marynarki Wojennej powinna dostać zlecenia opracowania konstrukcji będącej połączeniem czołgu dwuwózkowego i monitora rzecznego o wyporności rzędu stu ton, zdolnego do patrolowania i po lądzie i po rzekach, w tym jak najbardziej czescią projektu mogłabybyć ładownia z tylna rampą, na wspomniane 15 ton.
Bug zimą, niekiedy jest skuty lodem, do tego kra - więc i tak należałoby kupić SG jakieś lodołamacze - dlaczegowięc nie pójść o kroczek dalej?
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum