Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gun-Engine
Opublikował Wiadomość
Rewizor
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   Taki samochód będzie palił o 20 proc. mniej!

Odświeżę temat, podając coś bardziej "przyswajalnego" ;)
Cytat:
W tym sezonie w Formule 1 po roku przerwy wrócono do korzystania z systemu KERS (Kinetic Energy Recovery System), który odzyskuje energię, traconą podczas hamowania. W F1 układ pozwala na zwiększenie mocy silnika o około 80 KM przez kilka sekund. Jednak system tego typu można wykorzystać również do oszczędzania paliwa.

Artykuł KLIK
A przy okazji czytałem kiedyś o innym prostym wynalazku. Otóż w układ chłodzenia wpinano izolowany cieplnie pojemnik z roztworem soli o dużym współczynniku absorpcji ciepła. W czasie jazdy sól się nagrzewała, a oddawała ciepło podczas uruchomienia silnika, powodując lepszy rozruch, mniejsze zużycie paliwa poprzez szybsze rozgrzanie układu chłodzenia i silnika. Jakoś cicho o tym :gent:
 
 
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

A jaki był czas "magazynowania" tego ciepła? Bo jeśli miał być dużą pojemność cieplną to i szybko się chłodził. A jeśli był izolowany aby ten proces opóźnić- to i wolniej się nagrzewał. Zaś pobierając ciepło z układu chłodzenia- obniżał temperaturę i jak to wpływało na zwiększenie spalania? Nie wiem jaka jest zależność spalania i sprawności silnika od temperatury w przedziale 90-100 stopni. Ponadto jeśli działał od "przkręcenia kluczyka"- to zwiększał sprawnośc układu chłodzenia- czyli wydłużał czas jazdy "na ssaniu".
Krótko mówiąc czy po nocce dalej jest zmagazynowane ciepło czy tylko działa to w letnie upały ;)
 
 
Toczek 
1
Rozkminiacz losu



Wiek: 33
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 37
Skąd: masz taki plecak ?? o.O
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011   

@Rewizor: KERS to nic innego jak wkraczanie silników hybrydowych do sportów motorowych. Na rynku cywilnym są samochody oszczędzające paliwo w taki sposób.

Pozdrawiam.
_________________
"Niejeden twój idol idąc szary przechodniu,
nawet by cie nie oszczał gdybyś stał w ogniu..."
 
 
 
Rewizor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

Maxi, z tego co pamiętam, uklad pobierał nadwyżki energii cieplnej od rozgrzanego silnika. Okres przechowywania energii do 24 godzin. Energię oddawał w chwili zapracowania silnika i cyrkulacji czynnija chłodzącego, ale można by zastosować wstępną cyrkulację plynu chlodzacego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group