Wysłany: Pią 27 Maj, 2011 Taki samochód będzie palił o 20 proc. mniej!
Odświeżę temat, podając coś bardziej "przyswajalnego"
Cytat:
W tym sezonie w Formule 1 po roku przerwy wrócono do korzystania z systemu KERS (Kinetic Energy Recovery System), który odzyskuje energię, traconą podczas hamowania. W F1 układ pozwala na zwiększenie mocy silnika o około 80 KM przez kilka sekund. Jednak system tego typu można wykorzystać również do oszczędzania paliwa.
Artykuł KLIK
A przy okazji czytałem kiedyś o innym prostym wynalazku. Otóż w układ chłodzenia wpinano izolowany cieplnie pojemnik z roztworem soli o dużym współczynniku absorpcji ciepła. W czasie jazdy sól się nagrzewała, a oddawała ciepło podczas uruchomienia silnika, powodując lepszy rozruch, mniejsze zużycie paliwa poprzez szybsze rozgrzanie układu chłodzenia i silnika. Jakoś cicho o tym
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 4561 Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011
A jaki był czas "magazynowania" tego ciepła? Bo jeśli miał być dużą pojemność cieplną to i szybko się chłodził. A jeśli był izolowany aby ten proces opóźnić- to i wolniej się nagrzewał. Zaś pobierając ciepło z układu chłodzenia- obniżał temperaturę i jak to wpływało na zwiększenie spalania? Nie wiem jaka jest zależność spalania i sprawności silnika od temperatury w przedziale 90-100 stopni. Ponadto jeśli działał od "przkręcenia kluczyka"- to zwiększał sprawnośc układu chłodzenia- czyli wydłużał czas jazdy "na ssaniu".
Krótko mówiąc czy po nocce dalej jest zmagazynowane ciepło czy tylko działa to w letnie upały
@Rewizor: KERS to nic innego jak wkraczanie silników hybrydowych do sportów motorowych. Na rynku cywilnym są samochody oszczędzające paliwo w taki sposób.
Pozdrawiam.
_________________ "Niejeden twój idol idąc szary przechodniu,
nawet by cie nie oszczał gdybyś stał w ogniu..."
Rewizor [Usunięty]
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011
Maxi, z tego co pamiętam, uklad pobierał nadwyżki energii cieplnej od rozgrzanego silnika. Okres przechowywania energii do 24 godzin. Energię oddawał w chwili zapracowania silnika i cyrkulacji czynnija chłodzącego, ale można by zastosować wstępną cyrkulację plynu chlodzacego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum