Wg danych opublikowanych na http://jdw.janes.com/ rozpoczynamy WYPRZEDAŻ naszego sprzetu - w tym, w roku 2005 40 SU 22.
Odbiorcą jest WIETNAM. W pakiecie jest trochę Anakond, M-28, T-72.
W ten sposób zwijamy żagle i czekamy na F-16 .......
- proszę nie używać wielkich liter w nazwach tematów - przyp. moderatora (RV)
Coś mi się wydaje, że żle zinterpretowałeś zapisy newsa.
To, że polska firma prywatna dostarczy uzbrojenie do Wietnamu, nie oznacza automatycznie, że będzie pochodziło ono z polskich SZ. Zauważ, że np Bumar sprzedaje Irakowi śmigłowce Mi-8 (kontrakt z grudnia zeszłego roku) ale pochodzą one z Ukrainy (używane po remoncie) a nie z LWL czy SP.
Z tego co się oriętuję wyprzedażą sprzetu wojskowego pochodzącego z SZ zajmować się może tylko AMW (a to w jaki sposób to robi to juz temat na dłuższą dyskusję - vide ORP Warszawa).
PZDR
KOMANDOS [Usunięty]
Wysłany: Wto 01 Mar, 2005
Być może masz rację, choć w tym artykule pada stwierdzenie, iż nie jest wykluczone iż będzie to polski sprzęt ........
Mam nadzieję że jest jak mówisz......... choć znając polską rzeczywistość trudno być optymistą .....
Wilrek [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005 Re: KONIEC POLSKICH SU 22 ????
KOMANDOS napisał/a:
Wg danych opublikowanych na http://jdw.janes.com/ rozpoczynamy WYPRZEDAŻ naszego sprzetu - w tym, w roku 2005 40 SU 22.
Odbiorcą jest WIETNAM. W pakiecie jest trochę Anakond, M-28, T-72.
W ten sposób zwijamy żagle i czekamy na F-16 .......
T-72 mamy ponad 633, z czego ok. 1/3 niesprawne.
W WP ma być 400-600 czołgów a Leo-2/PT-91 mamy 361 czyli T-72 wystarczy zarówno na sprzedaż jak i dla WP.
Tylko mam pytanie czy pieniądze ze sprzedaży tych T-72 trafią do MON?
Co do Su-22 mamy ok. 90 (niestety piszę z pamięci: 77+16), potrzebujemy 48. Czyli posiadamy sporą nadwyżkę. Jeżeli część z tych 40-u pozyskamy z zagranicy to wystarczy dla elt, na części i pokrycie części kontraktu.
Nie wiem czy to wiarygodna informacja ale słyszałem, że elt ma być 7?
Chyba 8: 3 F16, 2 Mig29, 3 Su22. Bodajże było w ostatnim "Lotnictwo".
_________________ DziennikZbrojny.pl
KOMANDOS [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005
No OK ??? A kiedy ostatecznie dostaniemy 48 F- 16 ?? za ile LAT ?????
Jeśli teraz sprzedamy 50 z 90 SU 22 to na czym będa latać nasi piloci ????
Czy te 40 które pozostanie przejdzie modernizację ???
Ile jest sprawnych MIGÓW 29 ???
Polityka MON czasami przypomina grę komputerową....
Nikt nie powiedział, że sprzedawane przez firmę polską samoloty będą pochodziły z naszych sił zbrojnych.
Niewiele się orientuję w sprzedaży "specjalnej" ale na logikę, wszystko co do tej pory sprzedawaliśmy było wycofane z WP i w gestii AMW.
Pierwsze F16 otrzymamy w 2006, ostatnie w 2008 roku.
Zresztą co tu się oszukiwać, dla Su-22 następcy nie ma i liczba 8 eskadr musi się zmniejszyć. Pewnie po 2010.
_________________ DziennikZbrojny.pl
Wilrek [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005 Su-22
mac76 napisał/a:
Nikt nie powiedział, że sprzedawane przez firmę polską samoloty będą pochodziły z naszych sił zbrojnych.
Niewiele się orientuję w sprzedaży "specjalnej" ale na logikę, wszystko co do tej pory sprzedawaliśmy było wycofane z WP i w gestii AMW.
Taką ilość mogą posiadać wyłacznie: Ukraina, Białoruś, Rosja lub Polska.
Zakładam, że część jest od nas.
KOMANDOS [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005
Z pewnością część jest od nas.
SU-22 nie jest hitem technologicznym ,ale moim zdaniem ma jeszcze spry potencjał bojowy, w który warto zainwestować .....
Skoro MON nie pieniędzy na modernizację to może warto je mieć choćby po to by piloci latali, by naziemni operatorzy naprowadzania mieli z kim ćwiczyć itp itd
Skoro MONu nawet na to nie stać.... no to sprzedajemy .....
Czy 50 F-16 wystarczy do realizacji WSZYSTKICH celów lotnictwa polskiego ??? - szczerze w to wątpię
Jeżeli tylko do tego ma służyć Su-22 to może lepiej niech latają Iskrami, przynajmniej zaoszczędzimy.
Dopóki jasno nie zostanie określone skąd ta firma weźmie samoloty dla wietnamskiego kontrahenta możemy sobie gdybać czy od nas czy nie.
3 eskadry F-16 to z pewnością nie koniec potrzeb polskiego lotnictwa, ale bardziej koniec możliwości naszych finansów.
_________________ DziennikZbrojny.pl
KOMANDOS [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005
Pomysł z Iskrami jest niebezpieczny dla życia pilotów z uwagi na wiek tychże (Iskier).
No to niech latają Orlikami albo szybowcami ////// zawszeć to taniej i na helcie dla Vipkow będzie .
Ktoś chyba upadł na głowę i to mocno!
Zebyśmy się tylko nie obudzili z ręką w nocniku!
Wilrek [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005 Ts-11
KOMANDOS napisał/a:
Pomysł z Iskrami jest niebezpieczny dla życia pilotów z uwagi na wiek tychże (Iskier).
No to niech latają Orlikami albo szybowcami ////// zawszeć to taniej i na helcie dla Vipkow będzie .
Produkcję Ts-11 Iskra zakończono w latach 80-tych, kołacze mi się rok 1987 r. ale na pewno nie wcześniej niż w 1983 r.
Czyli na pewno takie stare nie są.
P.S. Ile maja samoloty używane do szkolenia pilotów w USA?
Czyli w użytku są także maszyny zbliżone wiekiem do Su-22.
Nie upieram się by Su-22 odeszły do historii. Po prostu ten samolot z takimi możliwościami jakie posiada w PSP w zasadzie do tego się nadaje, a na pewno nie do walki. Nie miał bym nic przeciwko ich przejściowemu posiadaniu gdyby coś miało po nich przyjść (nowe samoloty). A raczej nic nie będzie, chyba że eskadry bsl-i otrzymane ze Stanów przejmą tradycję eskadr Su-22.
Więc albo modernizacja (chociaż jakiś zasobnik w stylu Sniper) albo co tu się oszukiwać, szukanie klienta póki jeszcze taki może się znaleźć.
_________________ DziennikZbrojny.pl
KOMANDOS [Usunięty]
Wysłany: Sro 02 Mar, 2005
STAWIAŁBYM NA MODERNIZACJĘ byśmy znowu nie przegapili tak jak to ze SKOTEM było , DANĄ, częsciowo 2S1, BRDEM , BWP-em.
Kolejne zakupy nowego sprzetu to raczej fantastyka a na "dary" tez nie liczyłbym już za bardzo, chyba że na jakiś tortalny złom ....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum