Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
MCTR, MTMA
Opublikował Wiadomość
Emeryt1967 
1


Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 1
Skąd: pomzach
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017   MATZ

Witam mam pytanie do fachowców, na jakich zasadach , lecąc SP GA mogę poruszać sie w przestrzeni wojskowej? Przygotowując sie do samodzielnych lotów - świeży pilot z PPL - chciałbym ladowac na lądowiskach znajdujących się w MATZ-ach, a kwestie ruchu w tej przestrzeni nie do końca zostały objasnione na szkoleniu, delikatnie rzecz ujmując. N amarginesie poziom szkoleń w niektórych ośrodkach jest dość "ciekawy" stąd moje pytanie., Może nie dodaje mi to chwały jako pilotowi ale wolę pytania z dodatkiem nieśmiałości niż kłopot w powietrzu :)
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017   

Najlepiej zgłosić się do zarządzających lądowiskami, które znajdują się w MATZ-powinni mieć spisane porozumienia określające zasady i warunki korzystania z takich lądowisk. Generalnie przestrzeń MATZ oferuje "obsługę" ruchu jak w klasie D, choć formalnie to przestrzeń niesklasyfikowana (już wkrótce będzie zmiana). Polecam też MIL AIP dostępne w internecie. W ostateczności pozostaje telefon na stanowisko MIL TWR przed wykonaniem lotu-FPL także. Nie słuchałbym podpowiedzi, że nie musisz składać FPL-nie idź tą drogą, udanych lotów. :viktoria:
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018   

Tak z ciekawości zapytam czy na lotniskach wojskowych które maja posiadać swoje MCTR-y i MTMA ktoś z zewnątrz (ULC,PAŻP) przeprowadzał będzie audyty potwierdzające osiągnięcie gotowości służb RL na tychże lotniskach do sprawowania przez nich kontroli ruchu lotniczego w CTR-ach.
Czy ktoś brał pod uwagę czy stanowiska pracy kontrolerów powinny zostać dostosowane do standardów pracy na podobnych stanowiskach cywilnych kontrolerów (środki łączności, chociażby system VMC, ergonomia, sterylność stanowiska pracy itp?
Skoro ULC wprowadzi MCTR, MTMA to czy prawo w nich obowiązujące będzie identyczne jak w CTR
i TMA?.... (czyt. Icaowskie)??? w stosunku do cywilnych SP w nich przebywających?
Czy jeśli nadana zostanie klasa przestrzeni D w tych strukturach to klasa ta będzie zgodna z ICAO-wską definicją klasy D, i czy w związku z tym odpowiedzialność za ewentualne zdarzenia lotnicze spadnie na ULC czy SSRL??
Czy wojskowi kontrolerzy ruchu lotniczego sprawujący kontrole w MCTR i MTMA powinni-muszą-mogą posiadać licencję Cywilnego kontrolera ruchu lotniczego?.
Jeśli tak to jak to się ma do powiedzmy ESSAR-5 (rozdział 5.2.)?
z góry przepraszam za te pytania, mam nadzieje że zbyt głęboko nie drążę.
 
 
NASA 
1



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: milatc
Wysłany: Sob 10 Lut, 2018   

Może warto by tak jednak sięgnąć źródła ???

http://ssrlszrp.wp.mil.pl...Prezesa_ULC.pdf

Do tego rozporządzenie WE 550/2004

http://eur-lex.europa.eu/...04R0550&from=PL

Oraz informacji ze strony SSRL SZ RP

http://ssrlszrp.wp.mil.pl/pl/1_97.html
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

kolego NASA, powyższe okólniki już dawno przeanalizowałem, jeśli wczytałeś się w mój poprzedni post to pewnie zauważyłeś że ESSAR-y również nie są mi obce. Jestem sceptyczny w stosunku do mglistych wizji niektórych "kontrolerów" z ekipy MIL ATC. Mam nadzieje że Twój nick ma tylko luźny związek z Narodową Agencją Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej, i nie myślicie o podboju kosmosu i harmonizacji ruchu kosmicznego.
Pytam więc wprost jaki jest sens i cel wprowadzenia MCTR i MTMA???
Już kiedyś pisałem że okręt SSRL SZ RP płynie nie w tę stronę, w którą powinien. Przez kilku wizjonerów którym umknęło że potrzeba nam (wojsku) przestrzeni w której operacje mają zgoła inny niż ICAO-wski charakter. Zdroworozsądkowo myśląć przestrzeń w których działają wojskowe organy RL nie powinna mieć statusu klasy "D", lecz być strefą D - (Danger) dla lotnictwa GAT.
 
 
painkiller 
4


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: milatc
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

:-)
Odnosząc się do powyższego, to chciałbym zaznaczyć, że na niektórych wojskowych lotniskach faktycznie można robić wręcz "kosmiczne rzeczy" :-) I wcale nie przeszkodzą w tym MCTRy i MTMA (literka "M" również sporo powie cywilom...). Natomiast to, co będzie po literce M, sprawi że wojsko mimo całego swojego nieprzewidywalnego spektrum zadań będzie w stanie zaproponować użytkownikom przestrzeni powietrznej coś więcej niż tylko "odpal i zapomnij" :-)
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   

Ponawiam pytanie..... Jakie korzyści dla wojskowych służb RL daje wprowadzenie MCTR i MTMA w miejsce MATZ?. No chyba że korzyści są tak tajne, że ie można ich ujawnić :-).
 
 
NASA 
1



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: milatc
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   

A to zależy o czyje korzyści pytasz, Ja np. będę czuł się bardziej komfortowo pijąc wódkę z kolegami z PAŻP, już nikt nie powie że nie pracuję w CTA.
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

NASA napisał/a:
A to zależy o czyje korzyści pytasz, Ja np. będę czuł się bardziej komfortowo pijąc wódkę z kolegami z PAŻP, już nikt nie powie że nie pracuję w CTA.


Kolego NASA, mam nadzieje że powyższy post pisałeś po pijanemu, bo jeśli się mylę to nie wiem skąd u ciebie poczucie komfortu, (biorę też pod uwagę że nie rozumiesz o czym piszesz). Chcę Ci uzmysłowić że koledzy z PAŻP wybuchną gromkim śmiechem gdy wspomnisz że pracujesz w CTA.
Może o tym nie wiesz ale CTA w FIR EPWW zaczyna się od FL095 a kończy na FL660 i jest to przestrzeń klasy "C".
Jesli nadal jednak upierasz się że będziesz pracował w CTA, to niezłą laurkę wystawiasz sobie, kolegom z MIL ATC oraz szkole którą ukończyłeś.

Wracając do meritum, jakie korzyści dla wojskowych służb RL daje wprowadzenie MCTR i MTMA, konkrety proszę....
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018   

Ph, skoro masz taką wszechstronną wiedzę o CTA, to zasuwaj na kurs podstawowy do Dęblina i przestań marudzić i zadawać pytania o korzyściach dla wojkowej SRL. Chyba pewne fakty Tobie umknęły z historii np. "sen o wojskowej służbie ruchu lotniczego" i wiele przykrych wydarzeń z historii. Nie wiem jaki masz staż pracy, ale ja nigdy nie chciał bym cofnąć do tego czasu kiedy byli NKSB, NSL, KL, DKL i wieczne pretensje hrabiostwa z supertechniki, kiedy zwracało się grzecznie uwagi na omówieniach a oni chórem rzucali się na nawet na starych majorów (bo pan porucznik jest pilotem i kto śmie zwracać mu uwagę). Teraz większość spraw jest ucywilizowanych i tylko to pozwoliło zerwać z tym dziadostwem, które było w przeszłości. Te zmiany dają kolejny argument, że w naszym środowisku dzieje się lepiej. ULC nie musi przeprowadzać żadnych kontroli, bo my wiemy co zadeklarowaliśmy, wię jeśli na Twoim podwórku coś nie gra, to od tego są zgłoszenia dobrowolne.
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
  Wysłany: Sob 17 Lut, 2018   

piter, nie rozgrzebuj , do brzegu do brzegu i konkrety, jakie korzyści!?,.... do Debilna raczej mnie nie ciągnie póki kilku wykładowców się nie zmieni bo ciężko z nimi się dyskutuje choć plecą farmazony......niedługo będą nauczać że CTA to Control Tower Area :-)
 
 
NASA 
1



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: milatc
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

ph5,5

Proponuję abyś wybrał się na doszkolenie, ale wybierz bardziej zaawansowany ośrodek, taki w którym nie uczą, że CTA to tylko klasa C. Tych literek jest więcej, nawet w Polsce.

Drążysz temat o którym nie masz zupełnie pojęcia. Wszyscy, którzy przebrnęli temat o którym wspomina piter2204 wiedzą.

I nie mamy się czego wstydzić względem cywili, i My także o tym wiemy.

Ponieważ pisałeś coś o moim pisaniu po pijanemu, to zerknij do słownika, piszemy

plotą farmazony a nie po Twojemu plecą farmazony nawet słownik podpowiada błędy w postach.

Kolejna korzyść to poprawna ortografia. :hey:
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Sro 21 Lut, 2018   

Ja się nie chcę z nikim rzucać błotem, proszę jeszcze raz o podanie konkretnych korzyści jakie daje wprowadzenie MTMA i MCTR!!!???.
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 21 Lut, 2018   

ph5,5 napisał/a:
Ja się nie chcę z nikim rzucać błotem, proszę jeszcze raz o podanie konkretnych korzyści jakie daje wprowadzenie MTMA i MCTR!!!???.


To może się dołączę i zadam odwrotne/przewrotne pytanie do Ciebie ph5,5 na świeżo po szkoleniu odświeżającym CCA (nie myl z CTA :lol: ) i wysłuchaniu Szefa SSRL.

Jakie korzyści daje tkwienie przy "czarnych dziurach" zwanych MATZ?

Czy aby przypadkiem kolego ph5,5 nie marzy ci się powrót do przestrzeni powietrznej operacyjnej, lotów swobodnych i latania po systemie na 3000 m?

Spodziewam się, że tak więc z tego powodu uważam, że dalsza polemika z Tobą nie ma najmniejszego sensu bo nawet wyliczenie długiej listy oczywistych korzyści z ucywilizowania przestrzeni powietrznych wojskowych organów ATC (w bardzo wielu aspektach funkcjonowania państwa i nie tylko dla wojskowych kontrolerów ruchu lotniczego) nie zmieni Twojego mentalnego podejścia do problemu. Jasno widać że "zafiksowałeś" się na rozwiązaniach z PRL-owskiej przeszłości a w dodatku nic senesowego nie oferujesz w zamian :gent:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group