Generalnie nic ciekawego - prócz tego ze faktycznie w SP fantazjuje się nad kolejnym typem WSB - tym razem myśliwcem przewagi powietrznej
No cóż, całkowicie zgadzam się Dawidem Kamizelą że najlepszym "samolotem przewagi powietrznej" jest obecnie F-35 z Meteorami.
Sam pomysł wciśnięcia takiego samolotu wygląda na perfidną wrzutkę lobbystów którzy najwyraźniej zgodnie grają "na dwa baty" nawet jeśli szansę na spełnienie może mieć tylko jeden.
Usiłują wmówić rządzącym że jest jakieś "wyższe piętro" które potrzebuje osobnego samolotu do obsługi i że dotychczasowe samoloty "są zbyt słabe kinetycznie".
Tymczasem oba te samoloty są gorsze od F-35 w walce powietrznej, zarówno WWR jak i BVR.
F-35 jest w stanie wygrywać dogfight na działka z F-16 w konfiguracji gładkiej...
Ta konfiguracja "od Raptora" jest obłędnie sprawna aerodynamicznie - udało się wmówić światu że jest zgniły kompromis z wymaganiami stealth, tymczasem działa lepiej na wysokich kątach natarcia niż F-18.
W przypadku rakiet może strzelać w pełnej sferze 360 stopni więc jakiekolwiek manewry są przeciwskuteczne - mogą jedynie opóźnić zestrzelenie samolotu przeciwnika.
No i F-35 widzą przeciwnika 7 razy dalej niż same są wykrywane przez niego - choć w przypadku EF-2000 może to być "tylko" 4x od przodu.
_________________ Pożyteczny idiota to wciąż idiota.
Zagryzłem zęby i zagłosowałem na chlewnię.
Ja nie rozumiem z tego artykułu rozterek nad dodatkowymi lotniskami. Nawet gdyby miały się pojawić dwie dodatkowe eskadry to przecież mają jeszcze Malbork, Nowe Miasto nad Pilicą, a i Mirosławiec słabo wykorzystany. A teraz uruchamiają Zieloną Górę i były niedawno rozważania Piły. To po co im aż tyle tego?
To może lepiej przygotować DW pod kolejne DOL...
+ osprzęt do tych operacji...
Coś mi sie wydaje ze chłopcy-mundurowcy nie licząc się z kosztami chcą już w czasie P mieć rozśrodkowanie polegające na zasadzie - 1 eskadra / bazę.
Kto bogatemu zabroni
Może na wypadek, jak NATO-wskie wsparcie przyleci?
Patrząc na Rzeszów, myślę że lotniska cywilne lepiej spełnią tą rolę.
Swoją drogą to powinni o tym myśleć dawno i np. nie dopuścić do oddania Oleśnicy i przecięcia jej drogą...
[ Dodano: Nie 07 Sty, 2024 ]
Lumen napisał/a:
To może lepiej przygotować DW pod kolejne DOL...
+ osprzęt do tych operacji...
Coś mi sie wydaje ze chłopcy-mundurowcy nie licząc się z kosztami chcą już w czasie P mieć rozśrodkowanie polegające na zasadzie - 1 eskadra / bazę.
Kto bogatemu zabroni
Z drugiej strony to do niedawna tak było w Mińsku Maz., Malborku, Łasku, Świdwinie (od czasu likwidacji jednej eskadry). Tylko w Krzesinach były 2 eskadry. Mało tego, kiedyś funkcjonowały komendy lotnisk. Może ten Babimost ma sens, bo ruch cywilny niewielki, a taka kooperacja może obniżyć koszty funkcjonowania. Nie wiem czemu nie chcą reaktywować Zegrza Pomorskiego.
Chyba odsuwają się na zachód z lotniskami. Stąd brak wykorzystania Białej Podlaskiej i mglista przyszłość Malborka. Sochaczew i Nowe Miasto służą jako lądowiska WSOSP i skoro taki tłok w Dęblinie to powinni moim zdaniem na jednym z nich zrobić jednostkę szkolną np ze śmigłowcami, tak jak kiedyś było w BP.
Piszą, że Piła została przebudowana, a przecież niedaleko jest lotnisko w Debrznie. I to chyba należące wciąż do AMW.
Nie no - logiczne to FA-50 na wschód od Wiśle (bo krótki zasięg, mała strata)
A jak pisałem wypadałoby przygotować więcej DOL i tu cała (bez)nadzieja w inwestycjach wojewódzki i DW.
P.S. Przy okazji program 100 obwodnic zdechł...
Po cichu jeszcze przed wyborami...
BTW Właśnie minęło 10 lat od zapowiedzenia przez ówczesnego ministra - Siemoniaka remontu 18 Su-22 którym przedłużano resurs...
Na 10 lat...
I tamta decyzja miałaby sens, pod warunkiem, że jednocześnie rozpisano by przetarg na kolejne 48 WSB, mających zastąpić SU i MiGi. Gdyby wtedy podjęto takie decyzje, dziś nowe samoloty wchodziłyby do linii.
Ale wówczas obiecywano zakup nowych WSB....
Program Harpia...
Ja już pomijam że poprzednik AJT czyli program LIFT zakładał zakup maszyny szkolnej - ze zdolnością do przenoszenia uzbrojenia...
https://www.rp.pl/biznes/...a-samoloty-lift
W końcu jednak M-346 mamy. FA-50 też mamy.
A co będzie dalej? Kto to wie?
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Tak - tylko można było T-50 i FA-50
albo M-346 i M-346FA...
Po za tym maszyny ATJ to powinny do SP trafić w momencie dostaw F-16...
Prawda?
Nie mówiąc już o wypadkach, katastrofach i niepotrzebnych ofiarach w przeciągu tej dekady...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum