Na slajdach bardzo ładnie to wygląda ... zwłaszcza dla oglądającego
Otóż nie o slajdy tu rzecz idzie lecz o Technical Orders (dokumenty techniczne), w których stwierdza się poziom sprawności statku powietrznego.
Problem polega na tym, że kiedyś mogłem uziemić statek powietrzny na przysłowiową, przepaloną żarówkę (choćby od sygnalizacji przelotu nad markerem). Jak nie było rzecz jasna na wymianę (proces kanibalizacji tu pomijam).
Przy F-16 wygląda to inaczej. Samolot z usterką może być traktowany jako sprawny do lotu o ile dana usterka nie ma żadnego wpływu na wykonanie zadania.
Może się to wam wydawać żonglowaniem procentem sprawności. Dla mnie jest - rozsądkiem.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
No dobrze - tylko nadal nie wiem jak mamy zbudować to silne lotnictwo z silną obroną przeciwrakietowa skoro budżet - te słynne ponad 2%PKB po przeliczeniu na USD, jest i tak mniejszy, niż budżet takie potęgi militarnej jak Holandia.
Różnica w wydatkach na wojsko jest na tyle duża że z niej samej Holendrzy sobie mogliby co roku finansować zakup przynajmniej 1 kompletnej baterii SHORAD.
No dobrze - tylko nadal nie wiem jak mamy zbudować to silne lotnictwo z silną obroną przeciwrakietowa skoro budżet - te słynne ponad 2%PKB po przeliczeniu na USD, jest i tak mniejszy, niż budżet takie potęgi militarnej jak Holandia.
Nie planujmy nic, nie kupujmy i nie rozwijajmy żadnych perspektywicznych technologii, to słynne ponad 2%PKB będzie jeszcze mniejsze.
Stańmy się też inwalidą dzięki nieoptymalnej logistyce (np. 15 typów czołgów) i dobijmy TCO programów OPL. AMend.
Nikt nie dobłi programu opl jak życzeniowo myślący urzednicy które myśleli ze ktoś na zachodzie sprzeda nam licencje na producje i modyfikacje rakiet p-lot, oraz modyfikacje - wdrożenie krajowego systemu kierowania i dowodzenia.
Słowem tylko ktoś zupełnie oderwany od rzeczywistości mógł się łudzić na polonizacje Wisły.
Chcieliśmy "polskiej tarczy polski" trzeba było przeprowadzi prace badawczo rozwojowe - z partnerami z którymi można rozmawiać jak równy z równy.
USA czy Niemcy, Francja czy nawet Izrael nie są partnerami - bo oni nigdy nas nie beda traktować "po partnersku".
Problem polega na tym, że kiedyś mogłem uziemić statek powietrzny na przysłowiową, przepaloną żarówkę (choćby od sygnalizacji przelotu nad markerem). Jak nie było rzecz jasna na wymianę (proces kanibalizacji tu pomijam).
Przy F-16 wygląda to inaczej. Samolot z usterką może być traktowany jako sprawny do lotu o ile dana usterka nie ma żadnego wpływu na wykonanie zadania.
Może się to wam wydawać żonglowaniem procentem sprawności. Dla mnie jest - rozsądkiem.
Domyślamy się że zwyczajnie wzrosła też liczba komponentów samolotu które mogą być zepsute - stąd zmiana podejścia zrobiła się konieczna.
Nas (kibiców militarnych) natomiast interesuje sprawa której nie ujawnisz bo jest zbyt tajna - czy "na magazynie" w Polsce leżą sobie zapasy tych żaróweczek czy też nie.
A ponadto - gdy któraś w tem magazynie została zdjęta ze stanu i wkręcona w samolot - to czy nowa na tem magazynie się pojawi po tygodniu czy po roku.
W sklepie z częściami samochodowymi w Pcimiu Dolnym żaróweczka się pojawi na połce po tygodniu - ale rozumiemy jak to działa - bo oni sa podpięci do jakiejś hurtowni lub kilku, z dostępem internetowym, bo brak żaróweczki na półce im wychodzi w Excelu i robią z tego cotygodniowe zamówienie przez WWW.
Jak to jest z naszymi F16?
Jesteśmy podpięci do jakiegoś większego magazynu wysyłkowego Lockheed Martina na bieżąco, czy może raz do roku roku robimy inwentarzację magazynów i przetarg na części, z dostawą za pół roku?
Ha.
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Pomógł: 12 razy Wiek: 46 Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 1390 Skąd: Polska
Wysłany: Wto 13 Lip, 2021
michqq, to źle się domyślacie. Zmiana podejścia związana była z przejściem na system amerykański, a w tej formie funkcjonuje on w USAF od dziesięcioleci. A co do owych przysłowiowych "żaróweczek": nie da się intensywnie eksploatować danego typu SP bez odpowiedniej ilości części zamiennych. O tym, ze nasze F-16 są eksploatowane intensywnie chyba nie trzeba nikogo przekonywać.
iIość żarówek na wymianę jest informacją niejawną.
Nie pomogę. Nie chcę stracić certyfikatu.
Czy kreuję się na "znawcę tematu" ? Nie.
Irytują mnie jedynie ludzie, którzy na wszystkim się znają.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Ostatnio zmieniony przez i Wto 13 Lip, 2021, w całości zmieniany 1 raz
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
michqq, to źle się domyślacie. Zmiana podejścia związana była z przejściem na system amerykański, a w tej formie funkcjonuje on w USAF od dziesięcioleci.
Ale początki takiego podejścia zaczęto wprowadzać dawno temu w lotnictwie cywilnym, stąd te wszystkie Minimum Equipment List i Master Minimum Equipment List.
Nas (kibiców militarnych) natomiast interesuje sprawa której nie ujawnisz bo jest zbyt tajna - czy "na magazynie" w Polsce leżą sobie zapasy tych żaróweczek czy też nie.
Ciągniesz mnie za język. Są.
Więcej nie napiszę.
Już lepiej - porozmawiajmy o czołgach. To bezpieczny temat.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
A tu proszę kolejny dowód na żarty z lotnictwa i obronności.
Cytat:
Wojskowy Inspektorat Uzbrojenia właśnie dopuścił do kolejnego etapu przetargu firmę, która od dziesięciu miesięcy nie wywiązuje się z kontraktu na zakup nabojów dla F-16.
Pomógł: 33 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 12770 Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Wto 27 Lip, 2021
Tutaj problem polega najczęściej na tym, że jak się wykluczy akurat tą firmę, a dopuści nową, to tych żaróweczek czy nabojów może nie być kolejne tym razem 20 miesięcy albo wcale. Taka branża.
_________________ Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum