Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Katastrofa MiG-29. Pilot nie żyje
Opublikował Wiadomość
Brzytwa 
6



Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 1726
Skąd: z kątowni
Wysłany: Nie 03 Maj, 2020   

Ale to nie ja pisałem, coś chyba ci się źle złożyło :-o

I co tam dalej w sprawie, jest już akt oskarżenia?
_________________
....
 
 
m_niebieski 
3


Wiek: 64
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Maj, 2020   

Brzytwa napisał/a:
Ale to nie ja pisałem, coś chyba ci się źle złożyło

Fakt, źle się złożyło. :efendi2:
Ale ciągu dalszego oczekujemy wspólnie, co nie? :hey:
_________________
Emeryt z 2013 r. pracujący "przy" wojsku
 
 
Wojciech Łabuć 
6
Leperchaun


Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 1699
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020   

https://www.onet.pl/infor...c3q2n7,30bc1058

Na szczęście bez poważniejszych konsekwencji. Ludzka głupota nie zna granic.
 
 
Stefan Fuglewicz
Gość Specjalny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2004
Posty: 3607
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020   

Zaraz, zaraz... to piloci wojskowych statków powietrznych nie mają żadnych zabezpieczeń wzroku przed promieniowaniem laserowym, nawet tak małej mocy?
 
 
Wojciech Łabuć 
6
Leperchaun


Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 1699
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020   

Panie Stefanie nie wiem jak jest z tym u nas ale nawet w Stanach mają ten problem a sprzęt mają. Tylko pozostaje kwestia ile tego sprzętu jest, kiedy się używa i gdzie.

W przypadku naszego F-16 stało się to w nocy przy podejściu do lądowania. Nawet jeśli używa się specjalnych szkieł to raczej nie w takiej sytuacji.

A tak wygląda to według materiału BBC:

https://www.youtube.com/w...eature=emb_logo

Te lasery nie mają aż tak małej mocy jeśli są w stanie oślepić i uszkodzić wzrok pilota samolotu na wysokości 8000 stóp czyli prawie 2.5 km.

[ Dodano: Pią 22 Maj, 2020 ]
Dla mnie przerażające jest to, że w którymś momencie dojdzie do katastrofy. Albo z powodu oślepienia laserem albo z powodu drona.
 
 
Yoseikan 
4
Nowy, ale stary...


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Siły z Powietrza...
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020   

Cytat:
Dla mnie przerażające jest to, że w którymś momencie dojdzie do katastrofy. Albo z powodu oślepienia laserem albo z powodu drona.

Niestety to prawda. Jestem na kilku grupach dronowych i jak czytam niektóre wypowiedzi, albo oglądam zdjęcia sponad chmur to aż ciary przechodzą. Nie przetłumaczysz... Ludziom brakuje zdroworozsądkowego podejścia do niektórych spraw i wyobraźni. I to nie zawsze są ludzie bardzo młodzi. Mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni, bo naprawdę robi się niebezpiecznie w przestrzeni powietrznej..., chociaż tyle narzędzi jest aby latać bezpiecznie.
 
 
thikim 
Guru


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 13020
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 16 Cze, 2020   

Dojdzie. I wtedy powinna zadziałać prokuratura - która oczywiście będzie miała utrudnione zadanie ale nie niemożliwe.
Ale nic w tym przerażąjącego nie ma. W Polsce ludzie umierają co około minutę. Czy to jest bardziej czy mniej przerażające?
_________________
"Robotnicza myśl socjalistyczna jest nam bliska" - premier polskiego rządu rok 2019.
"W skrytości ducha byłem socjaldemokratą" - inny premier polskiego rządu.
 
 
Wojciech Łabuć 
6
Leperchaun


Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 1699
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Wto 16 Cze, 2020   

Nie jest. Kwestią biologiczną jest to, że umieramy z powodów chorób, starości. Po prostu tak jest. Jednak wszelkiego rodzaju katastrofy, wypadki i podobne mogą przerażać nie z z powodu samej skali tylko bezsensu okoliczności w jakich doszło do nich.
 
 
Brzytwa 
6



Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 1726
Skąd: z kątowni
Wysłany: Wto 16 Cze, 2020   

Zaraz, zaraz! Moje ulubione pytanie. A jakie zapadają wyroki za te oślepienia laserem? Chyba jakieś śmieszne, skoro media nawet ich nie upubliczniają.

Pamiętacie sprawę z Warszawy, oślepienie pilota lądującego na Okęciu laserem? Ktoś coś, jaki wymiar kary? Media się podniecały, że sprawcę złapano.... a było to dobre kilka lat temu :-o
_________________
....
 
 
MDS 
7


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 2760
Wysłany: Sro 17 Cze, 2020   

A nie wydaje sie Wam, że w tym temacie powinniśmy się zajmować ile lat dostaną pomysłowe umysły które metodą ,, zrób to sam,, spowodowały śmierć pilota??
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11480
Skąd: -)
Wysłany: Sro 17 Cze, 2020   

"Kowal ukradł, cygana powiesili".
Ostatnie niusy na ten temat były takie, że zarzuty postawiono dwu szeregowym pracownikom.

Zapewne więc kreślarz i tokarz.

"Ździchu, Stachu, widzicie tą rurkę? Na jutro mamy mieć taka samą rurkę i rysunek techniczny".
:brawo:
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
thikim 
Guru


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 13020
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 17 Cze, 2020   

Wojciech Łabuć napisał/a:
Nie jest. Kwestią biologiczną jest to, że umieramy z powodów chorób, starości. Po prostu tak jest. Jednak wszelkiego rodzaju katastrofy, wypadki i podobne mogą przerażać nie z z powodu samej skali tylko bezsensu okoliczności w jakich doszło do nich.

Wszystko jest kwestią biologiczną gdy umieramy.
Mało kto analizuje dogłębnie bezsens okoliczności jakiegokolwiek wypadku.
Decydującym czynnikiem jest widowiskowość. Jak się rozpada samolot raz na rok i ginie 300 osób to jest to bardziej widowiskowe niż jak 400 000 osób ginie w ciągu roku w tempie kilkaset dziennie ale umierając po cichu w łóżkach.
Przerażające powinno być to jak widowisko przyciąga ludzi. Widać to chociażby gdy jest wypadek na drodze i wszystkie samochody zwalniają by się przypatrzeć śmierci. Bo jest widowiskowa. Mało jednak osób pędzi odwiedzić osobę która umiera w łóżku.
_________________
"Robotnicza myśl socjalistyczna jest nam bliska" - premier polskiego rządu rok 2019.
"W skrytości ducha byłem socjaldemokratą" - inny premier polskiego rządu.
 
 
Silmeor 
6


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1390
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 29 Cze, 2020   

I znowu winny okaże się ten co montował:
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/fotele-smierci-polscy-piloci-mysliwcow-latali-z-wyrokiem-prokuratura-rozszerza/rrj58hl?utm_source=m.facebook.com_viasg_wiadomosci_viasg&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2&fbclid=IwAR24zYvla3x75rT2fBwfhoxCeJg8WRmMy942bBMYiiVatRYFWCeQk0yGnGg
_________________
Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła.
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11480
Skąd: -)
Wysłany: Pon 29 Cze, 2020   

Cytat:

Do błędu przyznała się Polska Grupa Zbrojeniowa, w której skład wchodzą zakłady w Bydgoszczy. W swoim oświadczeniu koncern napisał: „Dziś wiemy, że w 2011 r. popełniono błąd na etapie projektowania detalu, który nie został wykryty w procesie sprawdzania i wdrażania części do produkcji. Po katastrofie samolotu MIG-29, w której zginął pilot, spółka WZL-2 przeprowadziła audyt wewnętrzny”.
(...)
W listopadzie 2019 r. Wydział do Spraw Wojskowych Prokuratury Okręgowej w Gdańsku postawił zarzuty dwóm technikom „odpowiedzialnym za opracowanie i wdrożenie do produkcji części zamiennej pierścienia ścinanego do fotela katapultowego o parametrach technicznych odbiegających od oryginalnych. Podczas remontu samolotu MIG-29 pierścień ten został zamontowany w fotelu katapultowym”, jak napisano w komunikacie. Obaj technicy dostali wówczas zarzut narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu i w konsekwencji nieumyślnego spowodowania śmierci.

Po siedmiu miesiącach śledztwa prokuratura w końcu uznała, że problem wadliwych pierścieni dotyczył wszystkich poradzieckich myśliwców i rozszerzyła zarzuty, uznając, że narażenie na niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie odnosi się już tylko kapitana Sobańskiego, ale wszystkich pilotów, którzy od 2011 r. latali na myśliwcach MiG-29 i Su-22.

"W toku kontynuowanego postępowania podejrzanym Grzegorzowi K. i Jerzemu D. uzupełniono dotychczasowe zarzuty o czyny z art. 160 § 1 k.k. polegające na bezpośrednim narażeniu na utratę życia lub wystąpienia ciężkiego uszczerbku na zdrowiu w okresie od marca 2011 r. do 6 lipca 2018 r. (data wstrzymania lotów) pilotów Sił Powietrznych RP wykonujących zadania na samolotach MIG-29 z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku, 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim oraz na samolotach Su-22 z 21 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie, w których to samolotach wymieniono oryginalne pierścienie ścinane foteli katapultowych K 36 DM na wadliwe pierścienie produkcji WZL-2" – poinformowała nas Grażyna Wawryniuk, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.


Wygląda więc mniejwięcej tak jak sobie kpiłem.

Cytat:
"Ździchu, Stachu, widzicie tą rurkę? Na jutro mamy mieć taką samą rurkę i rysunek techniczny".


Za opracowanie i wdrożenie do produkcji odpowiadał personel o poziomie technika, a nie że jakikolwiek inżynier głowę swoją nadstawi.

I okazuje się że prokuratura niczego w tym dziwnego nie widzi, że projektowaniem podzespołów lotniczych a potem wdrażaniem ich do produkcji w WZL-2 zajmuja się dwaj technicy. A nie że projekt robią ludzie po studiach i po długiej praktyce w biurze projektowym, a wdrażaniem produkcji zajmuje się inżynier technolog.

Nieno.

Wystarczy dwóch gostków po technikum.
Tokarkę przecież obsłużyć to żadnych studiów nie trza, jak zawsze to działało to i działac przecie będzie.
:czytanie:

W fabryce mebli w mojej rodzinnej Kolbuszce to nie da się taboretu wypuścić, jak tam kołków i wpustów nie policzy i nie zaopiniuje inżynier technologii drewna.
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
Yoseikan 
4
Nowy, ale stary...


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Siły z Powietrza...
Wysłany: Wto 30 Cze, 2020   

Tutaj nie ma co dywagować czy robił to inżynier, technik czy profesor, bo to jak sobie tam układają pracę to ich sprawa, może mieli odpowiednie certyfikaty, jak to oni tam mówią. Problem jest w tym, i na tym się powinny pochylić w tych WZL-2, że robił to ktoś, kto nie miał zielonego pojęcia w jakim celu dana część tam była zastosowana. Znając dokładnie proces katapultowania krok po kroku, ktoś kto podjął decyzję o zastosowaniu zamiennika uwzględniłby fakt, że to nie powinna być podkładka, zwykły pierścień ograniczający a właśnie element, który ma być ścięty, żeby mogła nastąpić kontynuacja procesu katapultowania. Jestem przekonany, że większość techników obsługujących Migi-29 i SU-22, o ile nie wszyscy, taką wiedzę posiadają i dziwię się, nie znam powodu, w związku z którym do takiej zmiany technologicznej dopuszczono kogoś, kto nie znał fotela K-36DM, jego budowy i zasady działania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group