Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt ustawy o ochronie informacji niejawnych wersja PiS
Opublikował Wiadomość
maciejko 
8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 3445
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 18 Maj, 2019   Projekt ustawy o ochronie informacji niejawnych wersja PiS

PiS szykuje projekt ustawy o ochronie informacji niejawnych. Całość procedowana w trybie tajnym, mimo że takiego trybu nie ma w Polsce.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2332928520104404&id=922014474529156&anchor_reactions=true

Link do projektu:

https://drive.google.com/drive/mobile/folders/10eoS7_LhMbpIpBuGi_p4mKS1DtxwAdUm?fbclid=IwAR2N6FFTa5ki6UtwOmetx1gVRDOk4kgBWpukZiBI7OAwPXtdsEyTx2HnmKQ&usp=sharing

Czyżby PiS chce sparaliżować nasze służby i to tuż przed wyborami. W czyim to interesie (pytanie retoryczne).
:gent:
 
 
buntaro 
6
buntaro


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1726
Skąd: już z ZER-u
Wysłany: Wto 28 Maj, 2019   

Bardzo (moim zdaniem) ciekawa i rzeczowa opinia dotyczącą tego "projektu":
https://osluzbach.pl/2019/05/23/borkowski-ustawa-m-kaminskiego-jak-w-dyktaturze/
Pomijam już ciąg dalszy wprowadzania "sprawiedliwości społecznej" w postaci utraty dostępu do informacji niejawnych przez "pełniących służbę na rzecz totalitarnego państwa" i osoby z nimi współpracujące. Są tutaj lepsze "kwiatki" o których pisze autor:
Cytat:
W art. 72 obecnie obowiązującej ustawy o ochronie informacji niejawnych jest zapisane ograniczenie możliwości udostępniania akt postępowań sprawdzających do celów związanych z postępowaniami sprawdzającymi albo na żądanie sądu lub prokuratora. Trzeba przyznać, że ograniczenie to nie jest wystarczająco precyzyjne i w przyszłości wymagałoby uzupełnienia. Natomiast twórcy omawianego tutaj projektu poszli w kierunku przeciwnym. W projekcie zapisano:

Materiały zgromadzone w aktach postępowań (…) mogą zostać (…) wykorzystane na potrzeby realizacji ustawowych zadań ABW, SKW albo służb, o których mowa w art. 23 ust. 8.

Przepis ten zwalnia służby z jakichkolwiek ograniczeń dotyczących wykorzystania bardzo wrażliwych danych obywateli w dowolny sposób, w tym przeciwko nim samym lub przeciwko osobom trzecim, również ich bliskim. Teraz każdy, kto przyzna się w ankiecie do posiadania nieślubnego dziecka albo partnera tej samej płci będzie mógł się obawiać, że służba zaszantażuje jego partnerkę albo partnera ujawnieniem takiej wrażliwej informacji wobec rodziny lub znajomych.

Projekt idzie jeszcze dalej:

Ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa informacje uzyskane przez ABW, SKW albo służby, o których mowa w art. 23 ust. 8, w związku z postępowaniami sprawdzającymi, kontrolnymi postępowaniami sprawdzającymi lub postępowaniami bezpieczeństwa przemysłowego, o ile nie narusza to interesów służby, która przeprowadziła te postępowania – mogą zostać przekazane:
1) Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej;
2) Prezesowi Rady Ministrów;
3) Marszałkowi Sejmu;
4) Ministrowi Koordynatorowi Służb Specjalnych, jeżeli został powołany;
5) Ministrowi Obrony Narodowej, Ministrowi Sprawiedliwości oraz ministrom właściwym do spraw wewnętrznych i do spraw zagranicznych – za zgodą Prezesa Rady Ministrów.

Wzrusza troska autorów projektu o interesy służb, które mogłyby doznać uszczerbku wskutek przekazania informacji politykom. Niestety empatia współpracowników min. Kamińskiego wobec służb nie sięga już obywateli, których najbardziej wrażliwe dane będą przekazywane politykom pod pretekstem w ogóle nie zdefiniowanego „istotnego interesu bezpieczeństwa państwa”. Ciekaw jestem, czy posłowie PiS, którzy będą głosować nad tym projektem, a którzy kiedykolwiek przechodzili postępowanie sprawdzające, będą mieli świadomość, że na podstawie tego przepisu następcy obecnych szefów służb będą mogli przekazać politykom obecnej opozycji, którzy w przyszłości obejmą najwyższe stanowiska państwowe, nawet najbardziej intymne informacje na ich temat znajdujące się w ich teczkach postępowań sprawdzających. Z drugiej strony nie można wykluczyć, że intencją projektodawców jest usankcjonowanie obecnie prowadzonych nielegalnych działań polegających na przekazywaniu politykom informacji z postępowań sprawdzających, aby sprawcy tych działań mogli uniknąć w przyszłości odpowiedzialności karnej.

Znając sposób w jaki ostatnimi czasy uchwalane są przepisy (przykładem mogą być zmiany w kodeksie karnym procedowane w trybie pozakodeksowym), co skutkuje tym, że już po wyjściu z Sejmu a przed rozpatrzeniem przez Senat, do aktu prawnego dokłada sie kilkadziesiąt poprawek, podejrzewam że nasi "wybrańcy" bezmyślnie zagłosują na tak, a dopiero później zaczną się zastanawiać (albo nawet i nie) co tak właściwie uchwalili. :x

Zresztą podobny "patent" wprowadził swego czasu minister Ziobro w art. 12 Prawa o prokuraturze:
Cytat:
§ 1. Prokurator Generalny, Prokurator Krajowy lub inni upoważnieni przez nich prokuratorzy mogą przedstawić organom władzy publicznej, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach także innym osobom, informacje dotyczące działalności prokuratury, w tym także informacje dotyczące konkretnych spraw, jeżeli informacje takie mogą być istotne dla bezpieczeństwa państwa lub jego prawidłowego funkcjonowania.
§ 2. Prokurator Generalny oraz kierownicy jednostek organizacyjnych prokuratury mogą przekazać mediom osobiście, lub upoważnić w tym celu innego prokuratora, informacje z toczącego się postępowania przygotowawczego lub dotyczące działalności prokuratury, z wyłączeniem informacji niejawnych, mając na uwadze ważny interes publiczny.
§ 3. W przypadkach wskazanych w § 1 i 2 nie jest wymagane uzyskanie zgody prowadzącego postępowanie przygotowawcze.
§ 4. Odpowiedzialność za wszelkie roszczenia powstałe w związku z czynnościami, o których mowa w § 1 i 2 ponosi Skarb Państwa. Odpowiedzialność Skarbu Państwa obejmuje również obowiązek złożenia oświadczenia o odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie oraz obowiązek zapłacenia sumy na wskazany cel społeczny.
§ 5. Do odpowiedzialności osób, o których mowa w § 1 i 2, stosuje się odpowiednio art 119–121 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.), zwanej dalej „Kodeksem pracy”.
_________________
Nie wierzę w niezdementowane informacje - Aleksander Michajłowicz Gorczakow
 
 
polnocny 
2


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 90
Skąd: kresy
Wysłany: Sro 29 Maj, 2019   

Krótko - jeśli chodzi o MON to Rozdział 10 jest fantastyczny ( w pozytywnym tego słowa znaczeniu) i umożliwia realne przestrzeganie Ustawy w razie W...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group