_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Załoga okrętu podwodnego ORP Orzeł Marynarki Wojennej przesłała do kilku redakcji list otwarty
Ha...
Cytat:
List, który dotarł do redakcji "Gazety Wyborczej", jest anonimowy
No to skąd wiadomo kto go napisał?
Jakaś forma weryfikacji?
Ja nie mówię że pieczęć okrętu - ale może przynajmniej dla jakiegoś uwiarygodnienia odznaki pamiatkowe "ORP Orzeł" wlożyli do tych kilku kopert i naszywki na mundur?
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Zakres naprawy obejmuje w szczególności konserwację i naprawę kadłuba, naprawę zbiorników wysokiego ciśnienia, balastowych, paliwowych, napraw hydrauliki sterowej i ogólnookrętowej, systemu wydechu spalin.
Wykorzystanie okrętu podwodnego ORP „Orzeł” to obecnie ciąg nie kończących postępowań przetargowych i napraw. Liczba tych postępowań jest tak duża, że praktycznie nie można określić momentu, w którym jedyny okręt podwodny Marynarki Wojennej jest sprawny technicznie i w pełni gotowy do działań operacyjnych.
Jak możemy przeczytać w załączniku do warunków przetargu ogłoszonego 22 marca ORP "Orzeł" nie trzyma parametrów kalibru wyrzutni, co zostało spowodowane wybrzuszeniem ślizgów prowadzących i pierścieni uszczelniających wewnątrz wyrzutni. Uszkodzenie to uniemożliwia zaokrętowanie torped, co - jak łatwo się domyślić - czyni okręt bezbronnym. Kolejną usterką jest brak możliwości regulacji osiowości zewnętrznego urządzenia załadowczego, co uniemożliwia w ogóle załadunek torped na pokład, wreszcie nie działa również blok sterujący automatyką systemu uzbrojenia MURENA-E MH2K1,
To nie sa artykuły ani z Wyborczej ani z Onetu. Pierwsze z brzegu z Google.
Nikogo nie przeraża stan okrętu? Może zamiast robić śledztwo w sprawie listu należy zacząć poważnie rozmawiać o okręcie?
_________________ Это не противник. Это враг, убийца, вор и насильник. На века и во веки веков.
Лучший дипломатический протокол, который можно к ним применить, — 5,56х45 мм.
Россию ебать и не бояться.
_________________ Это не противник. Это враг, убийца, вор и насильник. На века и во веки веков.
Лучший дипломатический протокол, который можно к ним применить, — 5,56х45 мм.
Россию ебать и не бояться.
A nie daj Boże "Orzeł" osiądzie na dnie gdzieś w okolicy. Jakie są techniczne możliwości jego odnalezienia i podjęcia załogi? W jakim czasie? Z jakiej głębokości?
MDS napisał/a:
To nie sa artykuły ani z Wyborczej ani z Onetu. Pierwsze z brzegu z Google.
Nikogo nie przeraża stan okrętu? Może zamiast robić śledztwo w sprawie listu należy zacząć poważnie rozmawiać o okręcie?
Przy tej ilości niesprawności wygląda już raczej na historię. Chyba że do celów propagandowych będzie zanurzał tylko na głębokość peryskopową...
MW ma okręty ratownicze OORP "Lech" i "Piast". Wg Wiki, dzwon nurkowy do 100m.
_________________ Это не противник. Это враг, убийца, вор и насильник. На века и во веки веков.
Лучший дипломатический протокол, который можно к ним применить, — 5,56х45 мм.
Россию ебать и не бояться.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1726 Skąd: już z ZER-u
Wysłany: Sro 26 Maj, 2021
Aż mi się przypomniała historyjka z czasów służby w MW. Rok 1990, stoimy sobie w dyżurze ratowniczym, a tu nagle alarm manewrowy. Bierzemy na pokład butle, spawacza i idziemy w okolice Helu. Okazało się, że ORP "Dzik" (o ile pamiętam, bo "Wilk" stał chyba wtedy na stoczni) idąc na powierzchni miał awarię kabestanu i kotwica poszła w dół. Kolebali się tak parę godzin Bez cięcia łańcucha się nie obeszło. Rozmawiałem później z moim "falusiem". Co się strachu najedli, to ich. Cieszyli się tylko, że to było w wynurzeniu.
_________________ Nie wierzę w niezdementowane informacje - Aleksander Michajłowicz Gorczakow
Art.32 Konstytucji RP - "Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne." - Nie dotyczy polityków i bogatych.
Jean Raspail - "Obóz świętych" - książka na czasie, pokazująca idiotyzm współczesnej Europy
Prawda jest nową mową nienawiści - George Orwell
Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź po prostu, kogo nie wolno Ci krytykować. - Voltaire
Aż mi się przypomniała historyjka z czasów służby w MW. Rok 1990, stoimy sobie w dyżurze ratowniczym, a tu nagle alarm manewrowy. Bierzemy na pokład butle, spawacza i idziemy w okolice Helu. Okazało się, że ORP "Dzik" (o ile pamiętam, bo "Wilk" stał chyba wtedy na stoczni) idąc na powierzchni miał awarię kabestanu i kotwica poszła w dół. Kolebali się tak parę godzin Bez cięcia łańcucha się nie obeszło. Rozmawiałem później z moim "falusiem". Co się strachu najedli, to ich. Cieszyli się tylko, że to było w wynurzeniu.
I proszę, w tym podłym PRLu mieli okręty podwodne.
W czerwcu 1998 roku „Dzik” po ucharakteryzowaniu (dobudowaniu z blachy osłony kiosku i atrapy maski armaty) i przemalowaniu na szaro grał rolę okrętu podwodnego „Orzeł” na potrzeby filmu Bogusława Wołoszańskiego poświęconego temu okrętowi[3].
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 821 Skąd: Daleka Północ
Wysłany: Czw 27 Maj, 2021
michqq napisał/a:
Wskazywanie rozpaczliwego stanu technicznego to co innego niż wyliczanie zwierzchników - mundurowych i garniturowych - po nazwiskach jako winnych.
Może list jest fejkowy. Jednak odpowiedzialność na zwierzchnikach jest. Bo albo noszenie portek z lampasami wiąże się z odpowiedzialnością, albo nie... Sprawa jest hmm z grubsza prosta. Stan techniczny albo jest dobry albo zły. Jeśli maskujemy dziadostwo to na czyjeś polecenie? Czyż nie? Bo chałupnicze remonty MiGów pokazały problemy z którymi mierzą się SZ RP. Albo skreślamy Orła ze stanu technicznego, tniemy na żyletki i heja albo kupujemy coś w końcu. Bo pitolenie o podtrzymaniu kadr to jest jakaś mantra, żeby utrzymywać fikcję i na morzu, lądzie i powietrzu.
Ile to lat wozimy się z programem zakupu nowych OP? Rozwiązania pomostowe, objazdy po "szrotach" bo a nuż widelec ktoś coś używanego sprzeda.. I dużo gadaniny po stronie polityków.
Pomógł: 285 razy Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 16016 Skąd: POLSKA
Wysłany: Czw 27 Maj, 2021
Cytat:
Stanowisko Rzecznika Prasowego Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych do artykułu pt. Dramatyczny list załogi okrętu podwodnego MW. "Był problem z wynurzeniem. Nasze życie jest zagrożone".
W związku z artykułem, który ukazał się w Wyborcza.pl Trójmiasto, 27 maja br. opisującym anonimowy list, którego autorami rzekomo są marynarze ORP Orzeł informuję, że forma napisania listu wskazuje, że stworzył go ktoś niepowiązany z Marynarką Wojenną. Sformułowania typu „manewry” i „brak tlenu” wskazują jednoznacznie na to iż autorem jest ktoś nie mający doświadczenia morskiego. Każdy z podwodników jest świadomy i wyszkolony z zakresu ewentualnego ratowania się z okrętu i wie dobrze, że pierwszym czynnikiem zagrażającym życiu jest zatrucie dwutlenkiem węgla, a nie „brak tlenu”.
ORP Orzeł 3 lata temu nie miał możliwości zanurzania i wykonywania zadań, w chwili obecnej okręt zanurza się i załoga systematycznie odbudowuje zdolności do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem. W ostatnich latach wykonano naprawę kompleksu hydroakustycznego MGK 400, peryskopów oraz naprawiono główne wentylatory okrętowe, naprawie poddano system hydrauliki ogólnookrętowej oraz zespoły pompowe urządzeń pomocniczych. W trakcie naprawy jest system wyrzutni torped okrętowych. Ponadto przez Komendę Portu Wojennego Gdynia procedowany jest obecnie przetarg na naprawę bieżącą, połączony z wydokowaniem okrętu, planowany na realizację w drugiej połowie roku.
Wszystkie te czynności zmierzają do odtworzenia pełnej zdolności okrętu. Członkowie załogi, oraz przełożeni są świadomi ryzyka jakie niesie chodzenie w morze na okręcie podwodnym. Dlatego w trakcie wyjść w których sprawdzane były naprawiane elementy, okręt zawsze zanurzał się w zabezpieczeniu okrętów ratowniczych będących w pełnej gotowości do podjęcia działań w jak najkrótszym czasie na wypadek jakiegokolwiek zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu.
Wszystkie okręty marynarki wojennej kierowane do wykonywania zadań na morzu bezwzględnie muszą posiadać sprawne mechanizmy główne oraz systemy zapewniające bezpieczeństwo załogi.
Nadmieniam, iż w ramach „Planu Modernizacji Technicznej w latach 2021-2035” najwyższymi priorytetami dla MW są następujące zadania:
· Okręt Obrony Wybrzeża pk. „MIECZNIK” – pozyskanie 3 okrętów do 2033 roku;
· Okręt Podwodny Nowego Typu kr. „ORKA” – pozyskanie dwóch okrętów do 2034 roku.
Ponadto budowane są dwa kolejne nowoczesne niszczyciele min pk. „KORMORAN II”. Przekazanie okrętów Marynarce Wojennej zaplanowane jest do końca 2022 roku. Zarówno pierwsza jak i kolejne jednostki budowane są na podstawie wymagań taktyczno-technicznych, zapewniających realizację zadań zgodnie z ich przeznaczeniem.
Korweta patrolowa ORP „ŚLĄZAK” realizuje badania eksploatacyjno-wojskowe w celu doprecyzowania zasad szkolenia oraz operacyjnego wykorzystania okrętu.
Informuję jednocześnie, że autor artykułu nie wystąpił do mnie z prośbą o komentarz w kontekście zarzutów jakie ukazały się w przedmiotowym liście marynarzy, a do Dowództwa Generalnego RSZ nie wpłynęły żadne sygnały potwierdzające prawdziwość zarzutów opublikowanych w liście.
ppłk Marek Pawlak
rzecznik prasowy
Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum