Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Studia wojskowe.
Opublikował Wiadomość
emil31 
1


Dołączył: 13 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 13 Cze, 2023   Studia wojskowe.

Cześć

Mam pytanie, być może trochę za bardzo kombinuję, ale proszę o wyrozumiałość.

Wkrótce wybieram się na szkolenie podstawowe (DZSW), później mam możliwość robić specjalistyczne i dostać się do wojska na zawodowca.

Jestem inżynierem z doświadczeniem w swoim zawodzie(mechanika), ale zwolniłem się z pracy, długo myślałem nad decyzją, chcę iść do wojska.

Zakładając, że wszystko pójdzie dobrze, to w ciągu roku może uda się zostać żołnierzem zawodowym. No i teraz zastanawiam się, chciałbym podjąć studia wojskowo-lekarskie. Czy będę miał taką możliwość? Po samych progach widać, że z zainteresowaniem medycyną dla wojska raczej jest kiepsko. Czytałem opinie, sporo negatywnych, ale i tak chciałbym spróbować. Matury mam napisane na tyle wysoko, że się dostanę, bo do Łodzi przyjmują z matematyką oraz fizyką.

Czy wiek będzie jakimś problemem? Teraz mam 29 lat. Dosyć mocno mi zależy, rozważam to od kilku miesięcy.

[ Dodano: Wto 13 Cze, 2023 ]
Nie mogę już edytować posta.

Jeśli będąc żołnierzem nie mogę pójść na takie studia, to można np. po prostu zrezygnować ze służby i wtedy aplikować? Czy to mnie jakoś może przekreślać?

Czytałem na stronach m.in.umedu, że można robić normalnie specjalizacje, ale nacisk kładzie się na te istotne dla wojska, np.chirurgię urazową i ortopedyczną.

Czy z perspektywy wojska, kandydat, który ukończył studia mając niecałe 40 lat to jest już kandydat, w którego nie jest warto inwestować? W teorii pozostaje jeszcze możliwość służby jako lekarz przez wiele lat.