Przetarg jest po to by wybrać najlepszą ofertę, a nie najtańszą, to co dzisiaj jest najtańsze, może się okazać cholernie drogie na dłuższą metę, bo albo producent sobie odbija na serwisie i częściach zamiennych, albo oferuje totalny bubel (jak było ze zdalnym zestawem artyleryjskim dla Rosomaków). Agusta zaoferowała najniższą cenę, ale to nie jest normalne, jeżeli oferuje sie faktycznie droższą rzecz - bazowy EC-135 kosztuje 3,5mln USD, A109S blisko 5mln USD - gdzieś musiał być haczyk. Albo chcieli odbić na serwisie, albo obcięli wyposażenie.
Poza tym, jak sie przeznacza pół miliarda na jakiś zakup, to nie ma sensu szukać oszczędności na ostatnią chwilę. Jak idziemy kupować samochód, ustalamy sobie maksymalna kwotę i chcemy dostać najlepszy możliwy za te pieniądze, a nie wybieramy w ostatniej chwili najbardziej podstawowy model, tylko po to by zaoszczędzić!
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 26 Paź, 2007
Wracając do kwestii obsług i jak ważne jest ich zapewnienie na terenie kraju. Właśnie od pewnego czasu dzieją się dziwne (delikatnie powiedziane) rzeczy z obsługami maszyn jednego z oferentów w omawianym przetargu. Dotyczy to, co prawda, terenu Afryki, ale strzeżonego Pan Bóg strzeże, czyli stanowi pewne przypomnienie problemu.
Dlaczego odpowiednie wymaganie nie znalazło się w SIWZ?
Znowu podejście typu jakoś to będzie, czy też wiadomo było z góry, że jeden z oferentów odmówi?
Arrakis
DivideByZero [Usunięty]
Wysłany: Nie 28 Paź, 2007
A mógłbyś oszczędzić nam szukania i napisać o kogo chodzi ?
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 29 Paź, 2007
Celowo nie podałem nazwy firmy. Nie chciałem, żeby zostało to potraktowane jako głos za, czy też przeciw którejś z nich. Chodziło o podkreślenie problemu obsług. Produkuje się i sprzedaje coraz więcej maszyn, do obsługi których potrzeba ludzi.
Nasz sojusznik wybrał Agusty dla wojsk lotniczych.
Cytat:
Wojska lotnicze Nowej Zelandii wybrały A109LUH
05-11-2007
W przetargu wojsk lotniczych Nowej Zelandii na 5 śmigłowców do szkolenia i treningu pilotów wygrał AgustaWestland A109LUH. Pokonał Eurocoptera EC635. Kadłuby tych śmigłowców budowane będą w PZL-Świdnik.
Piątka nowych A109LUH zastąpi pięć dotychczasowych śmigłowców szkolnych Bell 47 Sioux, które służą w lotnictwie nowozelandzkim od 1965. Rząd w Wellington wyasygnował na program zakupu śmigłowców, wraz z symulatorem i wsparciem technicznym, 110 mln dolarów nowozelandzkich (84,3 mln USD). Warunki finansowe dostawy A109LUH staną się przedmiotem negocjacji w najbliższych miesiącach.
Śmigłowce mają otrzymać wybrane przez Nowozelandczyków radiostacje i systemy awioniczne oraz urządzenia zapisu parametrów lotów i ich zdalnego odczytu. Piątka A109LUH znaleźć się ma w służbie od 2010, choć pierwotnie planowano, że nastąpi to w 2008.
Minister obrony Nowej Zelandii Phil Goff oświadczył, że A109LUH wybrano, ponieważ te zaawansowane technicznie śmigłowce najlepiej nadają się do szkolenia i treningu taktycznego pilotów obecnie używanych Seasprite i przyszłych NH90. Te ostatnie, od 2010 mają pełnić rolę uniwersalnych śmigłowców wojsk lotniczych, które będą mogły operować także z pokładów obecnych i przyszłych okrętów Royal New Zealand Navy. Dodatkowo A109LUH pełnić mają rolę lekkich śmigłowców transportowych, poszukiwawczo-ratunkowych oraz współpracować z załogami NH90 w ewentualnych działaniach antyterrorystycznych (pozycja zwiadowców).
Wing Commander Ron Thacker – oficer odpowiedzialny za program wymiany śmigłowców powiedział, że wysoko oceniono chowane kołowe podwozie A109LUH, zdecydowanie lepsze w misjach, których oczekują Nowozelandczycy od układu płozowego Eurocoptera EC635, zwłaszcza podczas treningu lądowań na pokładach okrętów. Na jednostkach Royal New Zeland Navy (fregaty typu Anzac, patrolowce projektu Protector i wielozadaniowy okręt Canterbury) obowiązuje unifikacja zdalnie sterowanego systemu wciągania śmigłowców do hangarów okrętowych po lądowaniu w trudnych warunkach pogodowych na morzu, co wyraźnie faworyzuje podwozie kołowe. Thacker nazwał program szkolenia z udziałem symulatora i A109LUH prawdziwie rewolucyjnym.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007
Dodatkowa robota dla Świdnika, więc należy się cieszyć.
Góry, loty nad morzem - to moim zdaniem zdecydowało. Zadania tych śmigłowców będą jednak odmienne od naszych maszyn LPR. Trudno więc wyciągać na tej podstwie jakieś wnioski w związku z omawianym tu tematem.
Z tego typu informacji i niejako przez miedzę, to australijskie EMQ odebrało niedawno pierwszego ze swoich 3 AW-139. Nie licząc wcześniejszych pób VICPOLU, to będą pierwsze maszyny cywilne w Australii, latające w nocy, z użyciem noktowizji, w myśl nowych przepisów. Przepisy na razie tymczasowe, do lipca 2008.
Nowe Aero podaje że wybrano śmigłowiec EC 135P2i napędzany silnikami PW206B2.
Artykuł sprawia wrażenie sponsorowanego, choć może to tylko spojrzenie z innej strony.
Serwis silników ponoć w całości ma odbywać sie w Polsce, podobne jak "cała reszta".
Pozdrawiam. Gryf.
Sponsorowane w Aero? No co Ty?
Pisemko ukazuje się dopiero od tego roku a już przewineły się trzy artykuły o UH-60, coś jak NTW i ten L-159, czy Raport i Gripen...
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 6431 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 14 Lis, 2007
Kutsch - to dodaj jeszcze jak nTW i F-16
Gadu, gadu a tu oświadczenie AgustyWestlanda z dziś: "13 listopada 2007 Sąd [arbitraż jak rozumiem] Urzędu Zamówień Publicznych nakazał Ministerstwu Zdrowia anulować wyniki przetargu na śmigłowce ratownicze uznając [tym samym] protesty przedłożone przez AgustaWestland"
On 13th November 2007 the Public Procurement Court of Warsaw instructed the Ministry of Health to cancel its tender for air ambulance helicopters having agreed with the protests submitted to the court by AgustaWestland." Oczekują jak najszybszego ponownego wyboru w ramach "równoprawnego i uczciwego" postępowania przetargowego .
_________________ Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
Gadu, gadu a tu oświadczenie AgustyWestlanda z dziś: "13 listopada 2007 Sąd [arbitraż jak rozumiem] Urzędu Zamówień Publicznych nakazał Ministerstwu Zdrowia anulować wyniki przetargu na śmigłowce ratownicze uznając [tym samym] protesty przedłożone przez AgustaWestland"
On 13th November 2007 the Public Procurement Court of Warsaw instructed the Ministry of Health to cancel its tender for air ambulance helicopters having agreed with the protests submitted to the court by AgustaWestland." Oczekują jak najszybszego ponownego wyboru w ramach "równoprawnego i uczciwego" postępowania przetargowego .
13/11/2007
Helivip Services Orders Three Helicopters And Is Appointed AgustaWestland Distributor In South Africa
Orders and distribution agreement further expand AgustaWestland’s presence in the important South African market where its commercial products have been experiencing growing success in recent years.
Chciałbym (i Koledzy z NFOW też) mieć bezpośredni link do informacji na temat anulowania przetargu na helikoptery dla Ministerstwa Zdrowia - inaczej to będzie kaczka dziennikarska.
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 6431 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 14 Lis, 2007
Ponieważ proszono to wklejam i wypraszam sobie! Oczekuję przeprosin w podskokach
Cytat:
** High Priority **
Please see below statement issued by AgustaWestland.
AgustaWestland Statement
"On 13th November 2007 the Public Procurement Court of Warsaw instructed the Ministry of Health to cancel its tender for air ambulance helicopters having agreed with the protests submitted to the court by AgustaWestland.
We now look forward to ensuring that the Polish Air Medical Rescue Service receives the best possible helicopter as quickly as possible to serve their important national operations, under the conditions of an equal and fairtender. We remain determined and focused in our aim to guarantee the interests of both the Polish people and industry."
*** Disclaimer ***
The information contained in this E-Mail and any subsequent correspondence may be subject to the Export Control Act (ECA) 2002. The content is private and is intended solely for the recipient(s).
For those other than the recipient any disclosure, copying, distribution, or action taken, or omitted to be taken, in reliance on such information is prohibited and may be unlawful.
If received in error please return to sender immediately.
Under the laws of England misuse of information that is subject to the ECA 2002, is a criminal offence.
Westland Helicopters Ltd
Lysander Road
Yeovil BA20 2YB
England
Registered in England under No 604352
_________________ Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum