Jeśli nic się nie zmieniło to raczej nie...
Chodzi chyba tylko o to żeby wszędzie mogły latać po zmierzchu, ale w większości do 20...
Cytat:
Model docelowy to stworzenie sześciu baz całodobowych na terenie Polski, a wszystkich pozostałych od godz. 7 do 20. Stworzenie sześciu całodobowych baz da możliwość wysłania w każde miejsce w Polsce minimum dwóch, trzech śmigłowców w ciągu godziny.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017
michqq napisał/a:
Zapewne lataniem do wypadków całodobowym, tak jak powinno. A co?
Latanie całodobowe lub nie nie jest uzależnione od faktu korzystania z NVG lub nie, choć cytowany artykuł takie sprawiał wrażenie.
Kiedy w trakcie przetargu na śmigłowce dla LPR ktoś podjął decyzję o rezygnacji z NVG oceniłem to negatywnie i pisałem, że prędzej czy później i tak odpowiednie decyzje zostaną podjęte. Wyszło, że raczej prędzej. Pytając "jak to się skończy", po prostu ciekawi mnie, czy śmigłowce będą robione to pod gen. II, czy może pod gen. III (A?/B?), i szereg innych drobiazgów, które zdecydują o końcowej postaci lotów nocnych z wykorzystaniem noktowizji przez LPR. Z czystej ciekawości.
Kiedy w trakcie przetargu na śmigłowce dla LPR ktoś podjął decyzję o rezygnacji z NVG oceniłem to negatywnie i pisałem, że prędzej czy później i tak odpowiednie decyzje zostaną podjęte. Wyszło, że raczej prędzej.
Arrakis
Bo dali się przekonać, że EVS to super sposób na wszystko.
Pierwsze próby z NVG czyniono w 2005, AW109 był dostosowany do tego systemu. Nie było jednak jakoś woli politycznej i teraz jesteśmy 11 lat z haczykiem do tyłu. Zmarnowano 11 lat!
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017
Napisałbym "a nie mówiłem", ale to truizm.
Czy wiesz może, jaką decyzję podjęto w sprawie gogli (pod jakie mają być modyfikowane śmigłowce)? Z tego co pisał AH, to te 4 ostatnio dokupione maszyny przyszły już dostosowane.
Wiek: 39 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 425 Skąd: daleko
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017
Brak latania całodobowego spowodowany jest brakiem pieniedzy. Obecny minister zdrowia nie chce dac kasy.
NVG ma byc z górnej półki bez problemów z patrzeniem w źródła swiatła. Nasze Mi-24 miały takie NVG, że w nocy w Afganie był problem z patrzeniem w goglach w strone.. Ksiezyca.
Ciekawe jak będzie z światłami pozycyjnymi. Pewnie będą miały filtry bez promienników podczerwieni
P2 są częściowo przystosowane do NVG wiec nie powinno byc z przeróbką
Czy wiesz może, jaką decyzję podjęto w sprawie gogli (pod jakie mają być modyfikowane śmigłowce)? Z tego co pisał AH, to te 4 ostatnio dokupione maszyny przyszły już dostosowane.
Arrakis
Jest powołany jakiś zespół "do spraw". Szaraczki dowiadują sie o strategicznych decyzjach z mediów.
Długość dyżurów oczywiście znacząco wynika z budżetu. Prawda jest jednak taka, że bazy 24h nie są potrzebne wszędzie i lepiej, żeby więcej ich działało do 20:00 bez względu na porę roku niż całodobowo. Zimą jednak noc zaczyna sie o 16-tej więc ciemność nie jest wyłącznie problemem tych wybranych. Poza tym doświadczenie pokazuje, że póki co największym wyzwaniem jest pogoda, system jej obserwacji, brak sieci stacji meteo itd., a nie brak NVG. Pewnie jednak lepiej mieć niż nie mieć, skoro znalazły się środki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum